دکور نشیمن، انتخاب آینه بر روی شومینه

افزودن آینه بر روی شومینه جذابیت و گرمابخشی خوبی برای دکور نشیمن یا اتاق غذاخوری ایجاد می کند، به خصوص اگر در مجاورت یک پنجره بزرگ یا منبع نور باشد.
طراحان داخلی عاشق قرار دادن آینه بالای شومینه هستند و از این راه و افزودن اکسسوری های همراه آن احساس و هویت ویژه ای در نشیمن ایجاد می کنند اما فراموش نکنید قبل از آویزان کردن سریع اولین آینه ای که برای شومینه خود پیدا می کنید، باید قوانین طراحی و نکات کاربردی را در نظر بگیرید.
در ادامه، با سه کارشناس طراحی داخلی که همگی طرفداران قرار دادن آینه بر روی شومینه در دکور نشیمن هستند صحبت کردیم تا بهترین نکات را یاد بگیریم پس در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

   

سعی کنید آینه ای به اندازه ۲/۳ شومینه خود پیدا کنید

ممکن است وسوسه شوید آینه‌ای را که در خانه دارید یا ایده ای را که از پینترست برداشته‌ایدخریداری کنید، اما باید مطمئن شوید که اندازه آن را درست انتخاب کرده اید.
نکته اصلی که هنگام قرار دادن آینه روی شومینه این است که بدون توجه به شکل آینه‌ای انتخاب می‌کنید، عرض آن حداقل باید ۲/۳ شومینه باشد. در غیر این صورت ممکن است آینه شما متناسب به نظر نرسد.

از آینه های کوچک پرهیز کنید

در صورت امکان از آینه‌های کوچک (کمتر از ۷۰-۸۰ سانتی متر) اجتناب کنید. آینه‌های کوچک فقط زمانی باید استفاده شوند که می‌خواهید دکوراسیون را لایه‌بندی کنید و آن را به جای آویزان کردن به دیوار تکیه دهید.


آینه های کوچک نیز می توانند به شکل گالری دیواری  کار کنند. مجموعه ای از آینه های کوچک را به اندازه ۲/۳ شومینه طبق اصول گفته شده در یک ترکیب چیدمان آویزان کنید .

قاب و فریم ها را فراموش نکنید.

اگر واقعا شیفته یک آینه کوچکتر شده اید و نمی توانید از ان چشم پوشی کنید یک قاب مناسب و کمی پهن تر برای یک آینه کوچکتر به راحتی می‌تواند با لایه‌بندی اکسسوری ها در مرکز یا اضافه کردن شمع‌های اطراف در ارتفاع‌های مختلف به ایجاد تعادل فضا کمک کند.

آینه را خیلی پایین (یا خیلی بالا) آویزان نکنید

قانون مهم دیگر این است که آینه‌ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا فضای عمودی را پر کند به گفته طراحان اگر پایین آینه بین ۱۲-۱۴ سانتی متر بالاتر از شومینه باشد و فاصله بین بالای آینه و سقف ۳۰ سانتی متر باقی بماند می تواند ترکیب ایده الی ایجاد کند.
از طرف دیگر، اگر یک آینه خیلی بالا آویزان شده باشدو راهی برای تغییر ندارید میتوانید گیاهان را در دو طرف آینه اضافه کنید تا به پر کردن شکاف‌ها برای  ایجاد خطای بصری کمک کنند.

بازتاب آینه را بررسی کنید!

باید مراقب باشید که در دکوراسیون نشیمن بازتاب تصویر آینه روی شومینه هنگام ورود به اتاق جذاب باشد.
بهتر است از جهات مختلف به ویژه ورودی تصویری که که اینه نمایش می دهد را در نظر بگیرید تا قسمت نامنظمی از خانه یا حوزه هایی از دکوراسیون را که نمی خواهید منعکس نکند.


تحریریه دکوبوم
منبع: thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2067 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم