راهنمای خرید مبلمان منزل برای اولین بار

آیا برای  خرید مبلمان منزل خود برای اولین بار آماده می شوید ؟
چه قصد دارید به طور کلی به خانه جدیدی بروید یا از وسایل قدیمی خود خسته شده اید و قصد دارید خانه خود را تغییر دهید ، خرید مبلمان جدید همیشه یک فرایند بسیار هیجان انگیز است زیرا ممکن است ظاهر فضای شما را کاملاً تغییر دهد. با این حال ، به عنوان یک سرمایه گذاری مهم ، انتخاب مبلمان مناسب ضروری است.
با همه گزینه های زیاد برای تصمیم گیری، این فرآیند واقعاً نباید خیلی استرس زا باشد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید این است که در خرید مبلمان به جای بیرون رفتن و انتخاب هر آنچه که دوست دارید ، کمی استراتژی داشته باشید. قبل از اینکه به خرید مبلمان بروید و جست و جوی خود را شروع کنید ، وقت بگذارید تا لیست خرید خود را مطابق با نیازهای خانه تهیه کنید.
باید از برخی اشتباهات رایج که اکثر خریداران در طول زمان مرتکب می شوند ، اجتناب کنید. ناآگاهی مشکل اصلی است که باعث می شود خریداران مبلمان برای اولین بار با انتخاب اشتباه هزینه بیشتری  کنند و به اندازه کافی لذت نبرند. 
در این مقاله دکوبوم به شما کمک کنیم تا مبلمان مورد نیاز برای خرید خانه خود را در بین انواع مبلمان موجود پیداکرده و طبقه بندی کنید دکوبوم به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که هنگام خرید مبلمان منزل مانند یک حرفه ای چه نکاتی را باید در نظر بگیرید ، حتی اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید.
برای شروع مرحله به مرحله به طور مفصل در مورد راهنمای  خرید مبلمان منزل برای اولین بارها صحبت می کنیم با ما همراه باشید….

۱. فضای خود را اندازه گیری کنید تا اندازه و طرح را بهتر بشناسید.

آیا می دانید چگونه مبلمان مناسب را پیدا کنید؟ برای اطمینان از حداکثر استفاده از هر مبلمان ، باید اندازه و چیدمان اتاق خود و اندازه مبلمان را نسبتاً در نظر بگیرید. اگر ناهماهنگی وجود داشته باشد ، دکوراسیون به یک ترکیب بد ختم می شود. یک اتاق کوچک با مبلمان بزرگ باعث می شود اتاق تنگ به نظر برسد و فضای کافی برای حرکت نداشته باشید. از طرف دیگر ،  باید مطمئن شوید که تعداد مبلمان کافی برای نیازهای خود دارید.
بایستی نحوه برنامه ریزی چیدمان اتاق برای چیدمان مبلمان را درک کنید. اندازه و چیدمان اتاق شما بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود.

اندازه گیری منزل نخستین گام برای خرید مبلمان!

همچنین ، باید آسانسورها ، گوشه ها ، دربهای ورودی را در نظر داشته باشید. حتما مطمئن شوید که هر اثاثیه ای را که خریداری می کنید می توانید به راحتی به  داخل خانه خود بیاورید. اندازه گیری اشتباه اتاق شما می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.
۳ نکته ای که باید در مورد ابعاد رعایت کنید به شرح زیر است.
۱. مبلمان باید از درب ورودی و آسانسوری باشد که از طریق آن وارد اتاق می شود عبور کند.
۲. مبلمان شما باید با چیدمان اتاق شما هماهنگ باشد تا به درستی جا نمایی شود.
۳. باید فضای کافی برای حرکت داشته باشید و اتاق نباید شلوغ به نظر برسد.
ممکن است قبل از تصمیم گیری برای ایجاد تجسمی از برنامه ریزی فضا ، از پلان خانه برای مشاهده نحوه چیدمان مناسب مبلمان استفاده کنید.

     
۲. تصمیم بگیرید که چه مدت می خواهید از مبلمان استفاده کنید.

آیا در خانه اجاره ای اقامت دارید؟ پس باید بر اساس آن خرید کنید. شانس دفعات نقل مکان در خانه اجاره ای زیاد خواهد بود. این بدان معناست که شما بهتر است مبلمانی سبک را در نظر بگیرید که جابجایی آنها آسان باشد . نگهداری مبلمان حجیم کار دشواری است و هنگام جابجایی خانه ها هزینه هنگفتی خواهد داشت.
اگر به خانه جدیدی نقل مکان می کنید ، قبل از دکوراسیون بهتر است به دنبال اثاثیه ای باشید که به طور دائمی نگه می دارید یا فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده می کنید. در چنین مواردی باید هدف و مدت زمان استفاده را برای مبلمان را در نظر بگیرید.
چه موقع باید مبلمان خود را تعویض کنید؟ چقدر باید از آن استفاده کنید و با چه قیمتی؟ اگر مجبور باشید به دلیل ماهیت شغل خود مکرراً جابجا شوید یا در یک مکان اجاره ای اقامت دارید حمل و نقل ممکن است پرهزینه و سخت باشد و اگر مبل گران قیمتی تهیه کنید و تصمیم به فروش آن بگیرید ، ممکن است قیمتی بسیار کمتر از هزینه واقعی دریافت کنید یا حتی ممکن است مجبور شوید رایگان واگذارش کنید بنابراین ، مهم است که قبل از خرید مبلمان منزل، مدت زمان نگهداری آن را تعیین کنید.

۳. آنچه را که نیاز دارید را از آنچه می خواهید جدا کنید.

برای خرید مبلمان منزل پس از ارزیابی فضای خود و لیست الزامات ، سعی کنید تعیین کنید که می خواهید پول خود را صرف چه چیزی کنید. ممکن است در نهایت لیست “خواسته های” شما بسیار طولانی باشد. با مقایسه آن با لیست “نیازها” آن را پایین بیاورید.

 ۴. برای مبلمان هر اتاق بودجه تعیین کنید.

بودجه بندی می تواند مشکل باشد بنابراین ابتدا بودجه هر اتاق را تعیین کنید. همه جزئیات را با توجه به نیازهای سبک زندگی خود در نظر بگیرید. و به یاد داشته باشید که این آخرین باری نیست که برای خانه مبل خرید می کنید.
آیا بیشتر روزها از مبل خود استفاده می کنید؟ آیا تخت خواب شما به فضای ذخیره سازی نیاز دارد؟ آیا همیشه مهمان دارید؟ چقدر به اتاق نشیمن خود نیاز دارید؟ آیا قصد دارید از مبلمان خاص به مدت طولانی استفاده کنید؟ آیا قصد دارید زمان زیادی را صرف آشپزی کنید؟ یا تمایل دارید اتاق خواب خود را بیشتر از سایر اتاق ها بازسازی کنید؟
هنگام تنظیم بودجه و تقسیم آن برای هر اتاق ، باید همه چیز را در نظر بگیرید تا بتوانید در حین اطمینان از مبلمان مورد نیاز در لحظه ، در هزینه صرفه جویی کنید.

۵. گزینه ها را از نظر کیفیت مواد ، راحتی ، زیبایی و رنگ کاوش کنید.

هنگامی که برای توزیع بودجه و اندازه گیری آماده شدید ، باید همه گزینه های در بودجه خود را بررسی کنید. سعی کنید از بودجه خود تا حد زیادی فراتر نروید زیرا همیشه چیزی جذاب تر وجود دارد.
چگونه مبلمان خانه جدید را انتخاب می کنید؟
هنگام نهایی کردن مبلمان خود باید تمام پارامترهای ذکر شده در زیر را در نظر بگیرید:
۱. کیفیت و متریال
۲. رنگ و زیبایی
۳. راحتی

اگر برای انتخاب رنگ و پارچه مبلمان منزل  دچار تردید هستید این مطلب میتواند برای شما مفید باشد: 

راهنمای رنگ و پارچه برای خرید مبلمان با دکوبوم

۶. آنچه را که با شیوه زندگی و نیازهای شخصی شما مطابقت دارد نهایی کنید.

قبل از اینکه به طور تصادفی چیزی بخرید ، مشخص کنید که واقعاً چه چیزی را دوست دارید. فراموش نکنید که ترکیب سبک های مبلمان به نحوی آگاهانه اتاق را بسیار بهتر از سبک کاملا یکسان نشان می دهد سعی کنید سبک های مختلف را با هم ترکیب کرده تا به ظاهر مورد نظر خود برسید.
پنج سبک اصلی مبلمان در زیر شرح داده شده است.
۱. سنتی یا کلاسیک -عتیقه جات ، اثاثه یا لوازم داخلی قدیمی و کار شده دارای تزئینات با جوب گیلاس و چوب ماهون.
۲. معاصر – رنگهای پررنگ ، خطوط و اشکال تیز ، با تأکید بر فلز و یا شیشه.
۳. گژوال و مدرن – رنگ های خاکی ، کاناپه های بزرگ ، بلوط ، کاج یا افرا با تم چوبی.
۴. کانتری – کوسن های نرم ، طرح های گلدار ، رنگ روی چوب.
۵. التقاطی – مخلوطی از سبک ها و دوره ها.

۷. قبل از خرید نهایی مراقب بهترین قیمت موجود باشید.

یک اشتباه رایج که اکثر مردم مرتکب می شوند خرید تمام مبلمان به طور همزمان است درادامه آنچه باید انجام دهید تا بهترین قیمت را بدست آورید وجود دارد.
۱. سعی کنید خریدمبلمان منزل خود را در طول چند ماه یا بیشتر پخش کنید.
۲. به سراغ خرید یک پکیج کامل با یک مبلغ نروید آن را تجزیه کنید تا ببینید آیا قیمت مناسبی دارد یا خیر.
۳. از قیمت مبلمان یکسان در فروشگاه های مختلف مطلع شوید و آنها را با بهترین قیمت مقایسه کنید.

در نهایت ، همیشه به یاد داشته باشید که هر اثاثیه ای که به خانه می آورید باید برای شما خوشحالی و راحتی را به ارمغان آورد !

ما درک می کنیم که خرید مبلمان منرل چقدر برای خانه شما اهمیت دارد و امیدواریم این مقاله به شما تصمیم گیری مناسب ترین مبلمان برای خانه تان کمک کند .
نظرات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید….

تحریریه دکوبوم – غزاله عزالدین
منبع: italica

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1730 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم