راهنمای سبک شناسی مبلمان

انتخاب مبلمان مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، توجه به اندازه فضا نوع وسایل خانه و انتخاب متناسب با  نیازهای افراد منجر به ایجاد فضای زیبا و دکوراسیونی منحصر به فرد  و کاربردی  خواهد شد . در این نوشتار به صورت کوتاه انواع مبلمان و خصوصیات هر یک   برای انتخاب درست  دکوراسیون منزل نشان داده شده است :

Chaise:این سبک از مبلمان دارای  صندلی های کشیده است که می تواند هم به صورت صاف و هم منحنی باشد ، در قسمت تکیه گاه نیز  گاهی دارای قوسی متناسب با وضعیت بدن است.

chaise-sofa

Midcentury:عنصر شاخص در این سبک مبلمان ، شکل مستطیلی صاف با پشتی و تشک های کوک زده و پایه های چوبی است که از انواع سبک مدرن محسوب می شود.midcentury

Cabriole : این نوع مبل دارای پایه های خم و کمی بیرون آمده  است  این سبک از باشکوه ترین سبک های فرانسه  و از پر طرفدارترین نوع مبلمان محسوب می شود  که به مبل ملکه معروف است.

cabriole-sofa

English Roll Arm : این نوع مبلمان دارای دسته های گرد  و تشکچه های شل و تکیه گاه های ثابت و سفت می باشند. 

english-roll-arm

Lawson : انتخاب این مبلمان به دلیل راحتی  برای جلوی  تلویزیون  انتخاب بسیار خوبی  است مبلمان این سبک علاوه بر تشکچه های شل در نشیمنگاه دارای پشتی های شل و گاهی قابل تغییر می باشند.

lawson-sofa

Daybed:  این نوع مبلمان دارای نشیمنگاه پهن تر و مناسب برای استراحت افراد است .این مبل برای فضاهای کوچک  که فاقد تختخواب برای همه ساکنین می باشند انتخاب بسیار مفیدی محسوب می شود .

daybed

Settee :این مبل برای فضاهای کوچک مناسب بوده وفضایی  برای نشستن ۲ نفر با پشتی صاف و ظاهر ظریف خود ایجاد می کند .

settle

Camelback :همانطور که از اسم این سبک مبلمان پیداست  این مبلمان دارای تکیه گاه با ظاهری شبیه به کوهان شتر می باشد که زیبایی خانه را افزون خواهد کرد .

cc119e330397e518_3572-w500-h400-b0-p0-transitional-living-room

Tuxedo:  این نوع از مبلمان دارای دسته ها و پشتی های هم ارتفاع و خطوط صاف می باشد که از مبلمان مدرن محسوب می شود .

claxton

Chester field : شاخص ترین عنصر در شناسایی این نوع ممبلمان  دکمه های فرو رفته  و دسته های پیچ خورده  و اغلب از جنس چرم می باشد  که معمولا در خانه های  لوکس و بزرگ استفاده می شود .

chesterfield

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    7268 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم