راهنمای مراحل طراحی دکوراسیون در آشپزخانه

طراحی آشپزخانه حوزه اصلی فعالیت های آشپزی و پخت و پز در منزل محسوب می شود و به این دلیل که به صورت روزانه زمان زیادی را در آن سپری می کنیم به خصوص زمانیکه قسمت غذاخوری نیز با این فضا تلفیق شده باشد طراحی و دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برای افزایش کارایی، پاکی فضا و دسترسی و فعالیت آسان برخوردار است. طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می تواند کاری چالش برانگیز و فریبنده به نظر برسد، اما با رعایت نکات کاربردی برای طراحی اولیه و یا در هنگام بازسازی و کنترل مراحل پیشرفت می توانید فضا را به درستی برای داشتن عملکردی موثر سازماندهی کرده و دکوراسیونی کارآمد و زیبا خلق نمایید.

افرادی که تمایل به ایجاد تغییرات برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه دارند و یا برای خانه جدید خود به دنبال راهی برای داشتن آشپزخانه ای زیبا هستند اما از مراحل کار و قدم هایی برای شروع این کار اطلاعی ندارند برای راهنمایی و قرار گرفتن در جریان مراحل کار توسط متخصصین و برای داشتن آرامش خیال و شروع منطقی و حساب شده می توانند در ادامه با دکوبوم برای آشنایی با این پروسه همراه باشند….

طراحی دکوراسیون در آشپزخانه

مرحله برنامه ریزی اولیه

یک راه عالی برای طراحی یک آشپزخانه متناسب استفاده از برنامه ریزی دقیق و حساب شده و در نظر گرفتن جوانب مختلف می باشد برای مثال در شروع طراحی باید به نحوه و میزان استفاده از آشپزخانه در منزل بیاندیشید اینکه آیا شما سرآشپز بزرگی هستید و به طور مداوم مشغول پخت و پز هستید و یا برای بیشتر وعده های غذایی از  مایکروویو بهره می گیرید و علاقه ای به پخت و پز ندارید و یا این سوال که چند نفر از آشپزخانه شما استفاده می کنند؟ به دقت در مورد چگونگی استفاده از آشپزخانه و ویژگی های مهم برای خود فکر کرده و لیستی از این نکات تهیه کنید. این موضوع می تواند قدم درستی برای شروع با توجه به نیازها و برای پوشش دهی طیف وسیع تری از علایق و نیازهایتان باشد.

طراحی دکوراسیون در آشپزخانه

طراحی پلان

مرحله دوم این است که برای طراحی پلان، حوزه ها را طبقه بندی کرده و با توجه به استانداردهایی مانند مثلث کار و با توجه به ابعاد فضا و اندازه گیری دقیق و با رعایت مقیاس انسانی و در نظر گرفتن مکان های ذخیره سازی مانند کابینت و کشوها پلان را در ذهن آورده و با آنچه در ذهن دارید برای طراحی متناسب و دقیق از طراح و معمار متخصصی برای کارایی بالاتر استفاده نمایید تا گزینه های مختلفی از نوع طراحی مانند ال شکل یو شکل و یا جزیره ای و یا مدل های دیگر را با توجه به شکل فضایی و ابعاد آشپزخانه برای شما سه بعدی سازی کرده و مدلی متناسب با آشپزخانه شما در اختیارتان قرار دهد.

طراحی دکوراسیون سفید و چوبی آشپزخانه

بررسی جزئیات و نکات فنی

پس از طبقه بندی و برنامه ریزی پلانی و قدم های اصلی نکات اجرایی مانند جایگاه تاسیسات الکتریکی و جای گاز، فاضلاب و … توسط متخصص مورد بررسی قرار می گیرد و بعد پلان با تغییرات جدید منطبق می شود البته معمولا این کار توسط متخصص در مرحله طراحی پلان به صورت همزمان برای جلوگیری از اتلاف زمان صورت می گیرد و همراستا با هم پیش می رود.

 مس در طراحی دکوراسیون در آشپزخانه

متریال ها و تزئینات

بعد از تکمیل شدن پلان و تشکیل استخوان بندی اصلی، زمانی است که میزان متریال ها و یا کابینت ها و متراژ کافی برای کاشی های آشپزخانه و حتی هزینه های حاصل از آن ها معین می شود و در این زمان می توانید برای تزریق سبک شخصی خود، رنگ ها ، روشنایی و تزئینات تصمیم گیری نمایید و برای این مورد می توانید از نظر طراحان داخلی و تصاویر الهام بخش برای انتخاب سبک و متریال مناسب بهره گیرید.

متریال چوب در طراحی دکوراسیون در آشپزخانه

این نکته را مورد توجه قرار دهید که در دکوراسیون آشپزخانه نکته اول در انتخاب متریال ها کیفیت می باشد زیرا به دلیل در معرض رطوبت قرار گرفتن می تواند به راحتی آسیب دیده و هزینه بیشتری در بر داشته باشد. بنابراین کارایی را در اولویت اول و سپس زیبایی را مورد توجه قرار دهید.

تحریریه دکوبوم

منبع: interiorzine

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4464 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم