راهنمای کاربردی چیدمان و دکوراسیون هوشمندانه نشیمن

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن در منزل می تواند بسته به کوچکی یا بزرگی فضا چالش برانگیز باشد در واقع درباره دکوراسیون فضای نشیمن می توان گفت نحوه چیدمان نشیمن هر منزلی با دیگری بسته به ابعاد و شکل پلان متغیر است اگر مبلمان منزل از قبل خریداری شده باشد با چالش بیشتری برای چیدمان مواجه هستیم اما اگر شما قصد خرید مبلمان را دارید قبل از خریداری حتما بایستی به طرح اولیه و پلان و ابعاد فضای موجود توجه کنید تا بتوانید با محدودیت کمتری چیدمان نمایید البته اگر برای مثال خانه موقتی (اجاره ای) باشد بهتر است کمی هوشمندانه تر درباره ابعاد مبلمان و سبک آنها تصمیم گیری نمایید تا در صورت تعویض منزل به مشکل بر نخورید زیرا فضای نشیمن قسمتی از منزل محسوب می شود که حوزه اصلی برای فعالیت های روزانه و معاشرات افراد خانواده بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

بنابراین، اگر شما در مورد چگونگی ترتیب و چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن دچار مشکل هستید با دکوبوم در ادامه با مشاهده راهکارهایی برای نحوه چیدمان و دکور نشیمن همراه باشید….

  1. توجه به اندازه اتاق نشیمن

اولین چیزی که باید بدانید، اندازه اتاق نشیمن است. ابعاد فضا به شما کمک کند که مبلمان مورد نظر خود را در به درستی چیدمان نمایید تا تعداد مبلمان برای فضا کم یا زیاد نباشد همچنین به درب ها و ورودی و جای پنجره ها قبل از خریداری مبلمان توجه کنید و مبلمان را در ذهن جایگذاری نمایید تا تعداد و ابعاد مناسبی برای جلوگیری از تداخل در حرکت افراد خریداری نمایید.

دکوراسیون هوشمندانه نشیمن

  1. تقسیم فضایی

اگر اتاق بزرگی دارید، فضا را به دو قسمت تقسیم کنید. شما می توانید این کار را از طریق دو فرش و یا پارتیشن و یا با قرار دادن مبلمان در میانه فضا انجام دهید اما حتما اطمینان حاصل کنید که فضا بسته نشده و راه ارتباطی آسانی در فضا وجود دارد.

دکوراسیون هوشمندانه نشیمن

  1. ترکیب اندازه و سبک مبلمان مختلف

چیدمان اتاق نشیمن با قرار دادن مبلمانی با اندازه های کاملا مشابه، خسته کننده و یکنواخت خواهد بود به همین دلیل بهتر است از مبلمانی با اندازه های مختلف استفاده کنید این امر با ایجاد جلوه های متفاوت در اتاق، فضایی دلنشین تر ایجاد می کند برای مثال می توانید از مبلمان عثمانی و یا دیگر سبک مبلمان به مبلمان اصلی اضافه کنید و از ترکیب های مناسبی برای نشیمن برای تنوع فضایی و بصری بهره گیرید.

دکوراسیون هوشمندانه نشیمن

  1. در چیدمان مبلمان نشیمن تعاملات را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید که حوزه نشیمن جایی است افراد خانواده با هم به تعامل و صحبت می پردازند بنابراین، باید فضایی ترتیب دهید تا کاربران بتوانند به راحتی و با آرامش جسمی به تعامل با یکدیگر بپردازند نگاه کردن افراد به یکدیگر و دید کافی به دیگر افراد و تعاملات با سایر قسمت های ضروری در دسترس را فراموش نکنید.

دکوراسیون هوشمندانه نشیمن

  1. در نظر گرفتن تعادل در دکوراسیون

در انتخاب مبلمان و اقلام موجود در اتاق نشیمن به شکل، رنگ و سبک و همچنین روابط بصری آنها با یکدیگر دقت کنید در واقع دو شکل از تعادل وجود دارد: تقارن و عدم تقارن هنگامی که از تقارن صحبت می کنیم، ترتیب قرارگیری اقلام با نظم و ترتیب و مشابهت اندازه و عدم تقارن منظور  استفاده از اندازه های مختلف  ملبمان و دکوری ها در دکوراسیون است.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن

  1. مقیاس را در نظر بگیرید.

در دکوراسیون نشیمن بایستی تمام مقیاس ها را در نظر بگیرد. اگر شما یک اتاق نشیمن کوچک داشته باشید، می توانید از صندلی به جای مبل استفاده کنید تا نشیمن کوچک به نظر نرسد. به غیر از مبلمان، شما همچنین با اقلام دکوراتیو و توجه به مقیاس آنها با فضا می توانید زیبایی بصری و حوزه ای کاربردی تر ایجاد نمایید.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن

  1. ایجاد حوزه های کوچکتر

در دل فضا در صورت امکان حوزه های کوچکتر ایجاد کنید برای مثال شما می توانید کنجی را کنار پنجره برای مطالعه و تماشای منظره بیرون و یا  نوشیدن یک فنجان قهوه در نظر بگیرید و امکانات بیشتری را از این طریق ایجاد کنید.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن

  1. چیدمان L شکل

این نوع چیدمان، رایج ترین روش برای چیدمان مبلمان اتاق نشیمن است مبلمان راحتی L شکل با میز قهوه خوری (جلومبلی) در مرکز آن می تواند فضای خوبی را برای تعاملات ، فعالیت ها و نیازهای روزانه مهیا سازد.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن

  1. حتما یک نقطه کانونی داشته باشید

همیشه توصیه می شود یک نقطه کانونی برای اتاق نشیمن در نظر بگیرید این منطقه می تواند محل قرارگیری شومینه، تلویزیون و یا نقاشی دیواری مورد علاقه شما باشد منظور مکانی است که گردش بصری دید به آن نقطه متمرکز شده و دکوراسیون در آن ناحیه جلب نظر و توقف یشتری داشته باشد.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن

  1. استفاده از فرش

فرش در دکوراسیون نشیمن ایجاد یکپارچگی نموده و سبب می شود تا چیدمان مبلمان را یکنواخت تر و منسجم تر جلوه گر نماید و همچنین گرمی فضا ، راحتی و هارمونی رنگی را بیشتر می نماید.

دکوراسیون و چیدمان نشیمن

در حالت کلی می توان گفت سازماندهی اتاق نشیمن می تواند امری سرگرم کننده و هم چالش برانگیز باشد. اما باید اطمینان حاصل کنید که اقلام و مبلمان فضایی مرتب و زیبا ایجاد می نمایند  و  برای بهبود و کارایی نشیمن حتما قبل از چیدمان، پلان و موارد بالا را مورد بررسی قرار دهید و فراموش نکنید که روشنایی مناسب نیز از اولویت های دکوراسیون نشیمن محسوب می شود.

تحریریه دکوبوم

منبع: homedesignlover

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3615 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم