روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی

طراحی داخلی یکی از خلاقانه‌ترین راه‌ها برای بیان شخصیت و سبک ما در خانه است. بدون شک سبز رنگی است که می‌تواند طراوت و شادابی را به هر فضایی اضافه کند. سبز انتخابی همه‌کاره است که با هر سبک طراحی، از رنگ‌های ملایم‌ و ظریف‌ گرفته تا پرجنب‌وجوش‌ترین و اشباع‌شده‌ترین رنگ‌ها سازگار است. این رنگ می‌تواند احساس آرامش، مثبت‌اندیشی و هماهنگی را القا کند. در این مقاله از دکوبوم، روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی، نماد، مفهوم و کاربرد عملی آن در سبک‌های مختلف دکوراتیو داخلی را بررسی می‌کنیم.

نمادگرایی رنگ سبز

رنگ سبز در بسیاری از فرهنگ‌ها و سنت‌ها و همچنین در روانشناسی انسانی نماد و معنای فراوانی دارد. سبز رنگ طبیعت و نماد رشد، نوسازی و زندگی است. بنابراین در طراحی داخلی هم می‌توان از رنگ سبز برای ایجاد محیطی طبیعی و آرامش‌بخش استفاده کرد. برای مثال، دیواری با رنگ سبز ملایم می‌تواند حس بودن در طبیعت را شبیه‌سازی کند. همچنین، وجود گیاهان و گل‌های سبز طراوت و شادابی را به محیط اضافه می‌کند.

در روانشناسی رنگ، سبز با آرامش، هماهنگی و ثبات عاطفی همراه است. این رنگ عاملی آرامش‌بخش برای ذهن و بدن شناخته می‌شود. به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای تزئین فضاهای داخلی به شمار می‌رود؛ فضاهایی که در آن‌ها رسیدن به آرامش مدنظر است. برای مثال، روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی و روی یک دیوار یا روتختی می‌تواند فضایی آرام به وجود آورد و به تسهیل خواب کمک کند. اکنون این سؤال مطرح است که رنگ سبز در فرهنگ شرقی و غربی چه معنایی دارد؟

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی نمادگرایی رنگ سبز

نمادگرایی رنگ سبز در فرهنگ شرقی

سبز در فرهنگ چینی رنگ بهار است و با باروری و جوانی همراه می‌شود. این رنگ در فرهنگ ژاپنی رنگ هماهنگی و آرامش به حساب می‌آید از آن و برای طراحی داخلی، ایجاد محیط ذن و آرامش‌بخش استفاده می‌شود. عناصر تزئینی سبزرنگ مانند فرش، بالش، پرده و سایر منسوجات در دکوراسیون داخلی می‌تواند این معانی فرهنگی را تداعی کرده و محیطی آرام و ساکن ایجاد کند.

نمادگرایی رنگ سبز در فرهنگ غربی

در فرهنگ غرب، رنگ سبز با طبیعت و امید همراه است. همچنین، رنگی است که برای نشان‌دادن سلامتی، شانس و باروری استفاده می‌شود. از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی غربی برای انتقال تمام معانی فوق در اتاق‌های مختلف خانه می‌توان استفاده کرد. برای مثال، دیواری سبزرنگ در آشپزخانه می‌تواند الهام‌بخش پختن غذای سالم و تازه باشد. درحالی‌که گهواره‌ای سبز در اتاق‌خواب کودک ایده زندگی جدید را تداعی می‌کند.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی نمادگرایی رنگ سبز در فرهنگ غربی

نمادگرایی انواع مختلف رنگ سبز

سبز، پالت بسیار گسترده‌ای از سایه‌ها و رنگ‌ها را ارائه می‌دهد که در طراحی داخلی برای ایجاد محیط‌ها و جلوه‌های مختلف استفاده می‌شوند. اکنون به بررسی نمادگرایی برخی از تم‌ها و رایج‌ترین ترکیب‌های رنگ می‌پردازیم.

سبز تیره

سبز تیره لحنی تند دارد و می‌تواند محیطی جدی و زیبا به وجود آورد. در دکوراسیون داخلی می‌توان از سبز تیره در دیوارها یا عناصر دکوراتیو برای ایجاد محیطی پیچیده استفاده کرد. ترکیب آن با رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری، دکوراسیونی ظریف و کلاسیک ایجاد می‌کند. همچنین، می‌توان آن را با رنگ‌های روشن‌تر مانند زرد یا نارنجی ترکیب کرد تا حسی پرانرژی به محیط اضافه شود.

سبز زیتونی

سبز زیتونی رنگی آرام و خاکی است که طبیعت و آرامش را تداعی می‌کند. این رنگ برای ایجاد محیطی گرم و دنج در یک اتاق کاملا ایده‌آل است. همچنین می‌توان آن را با رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای یا بژ ترکیب کرد تا محیطی روستایی و شیک ایجاد شود. سبز زیتونی در روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی، آرامش‌بخش‌ترین طیف رنگ محسوب می‌شود.

سبز لیمویی

سبز لیمویی لحنی روشن و شاد دارد و می‌توان از آن برای افزودن حس شادابی و انرژی به اتاق استفاده کرد. این طیف رنگ سبز برای اتاق‌های کودکان یا نوجوانان و همچنین در فضاهای کار یا مطالعه ایده‌آل است. چراکه در آن افراد تمرکز بیشتری پیدا می‌کنند. سبز لیمویی را می‌توان با رنگ‌های خنثی مانند سفید یا خاکستری مخلوط کرد تا از شدت آن کاسته شود و دکوراسیونی مدرن و تازه به دست آید.

سبز نعنایی

سبز نعنایی رنگی ملایم و لطیف است که حس آرامش و سکون را به افراد منتقل می‌کند. این رنگ برای ایجاد محیط‌های آرامش‌بخش و شاداب در اتاق‌هایی مانند اتاق‌خواب یا حمام ایده‌آل است. از ترکیب سبز نعنایی با رنگ‌های خنثی مانند سفید یا بژ می‌توان برای ایجاد دکوراسیونی ظریف و تازه استفاده کرد.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی سبز نعنایی

ترکیب رنگ سبز با دیگر رنگ‌ها

درمورد ترکیب با رنگ‌های دیگر، سبز را می‌توان با تناژهای مختلف ترکیب کرد تا جلوه‌های متفاوتی در طراحی داخلی ایجاد شود. برخی از محبوب‌ترین این ترکیب‌ها در روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی به شرح زیر هستند:

سبز و سفید

این ترکیب، کلاسیک و ظریف است، حس تازگی و تمیزی را القا می‌کند و برای تزیین فضاهایی مانند حمام یا آشپزخانه ایده‌آل به حساب می‌آید.

سبز و خاکستری

این ترکیب کاملا پیچیده و مدرن است و برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و جاودانه در تمامی اتاق‌های خانه مناسب خواهد بود.

سبز و نارنجی

این ترکیب شاد و پرانرژی است و برای تزیین اتاق‌های جوانان یا محل‌های کار استفاده می‌شود تا افراد تمرکز بیشتری داشته باشند.

پنتون و شناخت آن از رنگ سبز

پنتون، شرکت پیشرو در دنیای رنگ و ارتباطات بصری، سالانه «رنگ سال» را انتخاب می‌کند. نظر پنتون در صنعت طراحی و مد جهانی بسیار تاثیرگذار است. در طول سال‌ها، پنتون رنگ‌های سبز مختلفی را به‌عنوان رنگ سال انتخاب کرده است که محبوبیت و اهمیت این رنگ در فرهنگ و جوامع گوناگون را نشان می‌دهد.

پنتون در ۲۰۱۳ «سبز زمردی» را به‌عنوان رنگ سال انتخاب کرد و آن را «درخشنده و درخشان، سایه اغواکننده‌ای از سبز که ما را به طلسم مست‌کننده خود می‌کشاند» توصیف کرد. رنگ سال پنتون در ۲۰۱۷ نیز سبز لیمویی بود که با عنوان «رنگ زرد-سبز با طراوت و احیاکننده که اولین روزهای بهار را تداعی می‌کند» توصیف شد.

پنتون جنبه‌های مختلفی ازجمله روندهای فرهنگی، خلق‌وخوی اجتماعی و تاثیر رنگ در زمینه‌های مختلف طراحی و مد را در انتخاب رنگ سال در نظر می‌گیرد. روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی می‌تواند طیف وسیعی از عواطف و احساسات مانند آرامش، سکون، نشاط و انرژی را منتقل کند. به همین دلیل، طیف‌های گوناگون آن چندین بار توسط پنتون به‌عنوان رنگ سال انتخاب شده‌اند.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی پنتون و شناخت آن از رنگ سبز

رنگ سبز در روانشناسی

در اینجا قصد داریم معنای سبز را از جنبه روان‌شناختی تحلیل کنیم. رنگ سبز به دلیل ظرفیت خود برای انتقال حس آرامش، سکون و تعادل بین روانشناسان سرتاسر جهان شناخته شده است. آن‌ها معتقدند که نمایش این رنگ در محیط می‌تواند تاثیرات مثبتی بر وضعیت روحی و روانی افراد ایجاد کند. در زیر مرتبط‌ترین اثرات روان‌شناختی ایجادشده توسط رنگ سبز بیان شده است.

آرامش

سبز، رنگی است که در ذات خود با آرامش و سکون همراه است. این ارتباط تا حد زیادی به دلیل ارتباط سبز با طبیعت است که احساس آرامش و هماهنگی را در محیط بر می‌انگیزد. بنابراین، قرار گرفتن افراد در معرض این رنگ می‌تواند به کاهش سطح استرس و اضطراب آن‌ها کمک کند.

تجدید

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی نمادی از نو شدن و رشد است؛ زیرا هرسال با تولد دوباره بهار آغاز می‌شود. این رنگ می‌تواند حس امیدواری و خوش‌بینی را منتقل کند. این امر برای افرادی مفید است که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند.

تعادل

سبز رنگ تعادل است، چراکه اثرات آرامش‌بخش آبی را با شادابی زرد ترکیب می‌کند. این ترکیب باعث ایجاد حس تعادل و هماهنگی می‌شود و می‌تواند در تعادل‌بخشی به احساسات و خلق‌وخوی افراد موثر باشد.

هیجان

درحالی‌که برخی رنگ سبز را آرامش‌بخش می‌دانند، برخی دیگر هم احساس می‌کنند که به آن‌ها احساس هیجان می‌دهد. از این موضوع تعجب نکنید؛ زیرا انسان‌ها باهم متفاوت هستند و تاثیرات مختلفی از دنیای پیرامون می‌گیرند. بنابراین روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی می‌تواند یک موضوع متضاد هم باشد. سبز در برخی افراد احساس عجله و هجوم اندورفین ایجاد می‌کند. این امر به‌ویژه درمورد سایه‌های سبز و به‌خصوص انواع پرجنب‌وجوش آن‌ها صادق است.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی هیجان

سلامت

رنگ سبز با سلامتی و تندرستی نیز ارتباط دارد و تاثیرات بسیار مثبتی را بر سلامت روان افراد می‌گذارد. برای مثال، نمایش این رنگ در دکوراسیون داخلی به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می‌کند و کیفیت خواب افراد را بهبود می‌بخشد. استفاده از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی می‌تواند اثرات مفید زیادی بر وضعیت ذهنی و سلامت روان افراد داشته باشد. به همین دلیل، اغلب در فضاهای درمانی مانند بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت روان استفاده می‌شود.

علاوه بر این، باید به این نکته اشاره کنیم که رنگ سبز گزینه‌ای عالی برای دکوراسیون داخلی است؛ زیرا آرامش و هارمونی را در هر فضایی ایجاد می‌کند.

رنگ سبز در طبیعت

سبز در طبیعت سلطان رنگ‌ها محسوب می‌شود. به این دلیل که رنگ کلروفیل است، رنگ‌دانه‌ای که به گیاهان اجازه فتوسنتز می‌دهد. وجود رنگ سبز در گیاهان و جانوران بسیار گسترده و متنوع است. نمونه‌های پرتکرار استفاده از رنگ سبز در طبیعت به شرح زیر هستند.

زمینه

سبز در برگ‌های گیاهان غالب است؛ اما در عناصر دیگر مانند ساقه، گل و میوه نیز یافت می‌شود. در طبیعت، رنگ سبز در رنگ‌های مختلف از سبز تیره جنگل‌ها تا سبز ملایم مراتع ظاهر می‌شود.

حیات‌وحش

در حیات‌وحش رنگ سبز در پوست برخی از حیوانات مانند مارمولک، مار، قورباغه و همچنین در پرهای پرندگان مانند طوطی‌ها وجود دارد. علاوه بر این، حشراتی مانند ملخ‌ها، آخوندک‌ها و کاترپیلارها هم از رنگ سبز به‌عنوان استتار استفاده می‌کنند تا در محیط طبیعی خود ادغام شوند.

بنابراین وجود رنگ سبز در طبیعت می‌تواند منبع الهام زیادی برای دکوراسیون داخلی باشد؛ زیرا احساس آرامش و هماهنگی را برمی‌انگیزد. به‌طورکلی، روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی نباید نادیده گرفته شود. زیرا روز به‌روز متخصصان طراحی داخلی بیشتری به مفهوم آرامش در دکوراسیون خانه و محیط‌های داخلی اهمیت می‌دهند.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی حیات‌وحش

ادغام عناصر سبز در دکوراسیون داخلی

در اینجا نکاتی را برای ادغام عناصر طبیعی سبز در دکوراسیون داخلی به شما ارائه می‌دهیم.

گیاهان

ادغام گیاهان در طراحی داخلی راهی عالی برای افزودن عناصر طبیعی به فضا است. همچنین، گیاهان می‌توانند به بهبود کیفیت هوا و کاهش سطح استرس در فضا کمک کنند.

لوازم جانبی

لوازم جانبی الهام‌گرفته‌شده از طبیعت، مانند شیشه‌های تزیین‌شده با شاخه‌ها، ملحفه‌ها، بالش‌هایی با چاپ گل یا استفاده از چمن مصنوعی راهی عالی برای ادغام عناصر طبیعی در طراحی داخلی هستند.

رنگ‌ها

ادغام رنگ‌های سبز در دکوراسیون، چه در دیوار، چه اکسسوری و چه تودوزی، می‌تواند حس آرامش و تعادل را در فضا منتشر کند.

مواد

از مواد طبیعی مانند چوب، حصیر، سنگ یا بامبو در دکوراسیون استفاده کنید. چراکه می‌تواند به ایجاد حس گرما و تاکید بر ارتباط با طبیعت در روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی کمک کند.

رنگ سبز در معماری

رنگ سبز قرن‌ها است که در معماری نیز وجود دارد. در دوران باستان، رنگ سبز اغلب در تزیین معابد و کاخ‌ها استفاده می‌شد. به‌عنوان مثال، مصریان در معابد و بناهای تاریخی خود مانند ابلیسک معروف ملکه هاتشپسوت از رنگ سبز استفاده می‌کردند.

در معماری مدرن نیز مفهوم پایداری و بیوفیلیا در حال شکوفایی است و به همین دلیل از رنگ سبز به‌عنوان عنصر مرجع در ساختمان‌های اداری و فضاهای عمومی برای ایجاد محیطی آرام استفاده می‌شود. استفاده از شیشه سبز نیز در ساختمان‌های مدرن رواج دارد که به‌عنوان راهی برای کاهش مقدار نور خورشید و گرمای ورودی به ساختمان مطرح شده است.

در معماری اسلامی از رنگ سبز برای نشان دادن زندگی و باروری و درنتیجه امید و خوشبختی استفاده می‌شود. گنبد سبز نمادین مسجدالنبی در مدینه نمونه بارز این امر است. به‌طورکلی روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی و خارجی از دیرباز موردتوجه بوده است.

رنگ سبز در بناهای مشهور

معماران زیادی هستند که از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی ساختمان‌ها و طراحی فضاهای داخلی خود بهره برده‌اند. یکی از برجسته‌ترین آن‌ها معمار و طراح ایتالیایی رنزو پیانو است که در برخی پروژه‌ها از رنگ سبز استفاده کرده است. یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های او، مرکز پمپیدو در پاریس است.

این ساختمان یک لوله سبز روشن در فضای باز دارد که به‌عنوان سیستم تهویه هم عمل می‌کند. او همچنین از رنگ سبز در ساختمان‌های دیگری مانند ساختمان نیویورک‌تایمز هم استفاده کرده است که یک «بام سبز» دارد.

معمار دیگری که از رنگ سبز در طراحی‌های خود استفاده کرده است، معمار سوئیسی، پیتر سامثور نام دارد. او در پروژه معروف خود یعنی حمام‌های حرارتی در والس (سوئیس) از رنگ سبز در دیوارهای سنگی طبیعی استفاده کرد. بدین ترتیب، محیطی آرام و هماهنگ با محیط طبیعی کوه را به نمایش گذاشت.

در اسپانیا، معماری به نام آنتونیو خیمنز تورسیلاس به استفاده از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی در بسیاری از طرح‌های خود مشهور است. در پروژه مشهور او یعنی «کازا لوز در کوردوبا» دیوارها توسط خزه سبز پوشانده شده‌اند که محیطی طبیعی و دنج را به نمایش می‌گذارد.

رنگ سبز در بناهای مشهور -روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی هیجان

استفاده از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی

در دکوراسیون داخلی، می‌توان رنگ سبز را به روش‌های مختلفی استفاده کرد. از جمله: رنگ‌آمیزی دیوار، گذاشتن کاغذدیواری سبز در اتاق یا استفاده از لوازم و وسایل سبز رنگ در محیط. یکی از راه‌های ادغام رنگ سبز در معماری داخلی از طریق ترکیب گیاهان است که نه‌تنها رنگ را اضافه می‌کنند، بلکه مزایای سلامتی مانند تصفیه هوا را نیز به همراه دارند. گزینه دیگر استفاده از مواد پایدار و سازگار با محیط‌زیست، مانند کف و دیوارهای بامبو یا پرده‌های کتانی سبزرنگ است.

طراحی داخلی با رنگ سبز راهی برای افزودن طراوت، آرامش و طبیعی‌بودن به فضاهای داخلی خانه است. با توجه به سبک تزیینی استفاده شده، تناژ سبز به هر شکلی می‌تواند برای تاکید بر عناصر تزیینی مورداستفاده قرار گیرد.

رنگ سبز در سبک‌های طراحی داخلی

انواع سبک‌ها از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی چه استفاده‌ای می‌کنند؟ در سبک مینیمالیستی می‌توان از رنگ سبز برای افزودن شادابی به یک فضای خنثی و ساده استفاده کرد. همچنین، می‌توان از آن در رنگ‌های ملایم و کم‌صدا مانند سبز مایل به خاکستری استفاده کرد تا حس آرامش به فضا اضافه شود.

سبک بوهمی به دلیل عشق به طبیعت و عناصر ارگانیک شناخته شده است. بنابراین، رنگ سبز برای افزودن طبیعت و طراوت به فضای بوهمی گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود. از رنگ‌های روشن آن می‌توان در منسوجاتی نظیر بالش و پرده یا در گیاهان و باغچه‌های داخلی استفاده کرد.

عنصر کلیدی در سبک اسکاندیناوی، سادگی و استفاده از نور طبیعی است. بنابراین سبز را می‌توان در این سبک برای افزودن رنگ به فضای سفید و مینیمال استفاده کرد. رنگ‌های ملایم و سبزهای شفاف، مانند سبز نعنایی نیز می‌توانند طراوت را بدون غلبه بر فضا اضافه کنند.

به همین ترتیب، در سبک کلاسیک، رنگ سبز را می‌توان برای افزودن ظرافت و پیچیدگی به کار برد. رنگ سبز تیره، مانند سبز جنگلی، می‌تواند عمق و درام را به فضای کلاسیک اضافه کند. از آن در دیوارها، مبلمان یا منسوجات مانند پرده و فرش می‌توان استفاده کرد.

استفاده از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی

رنگ سبز در فضاهای داخلی

استفاده از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی می‌تواند طراوت، طبیعی‌بودن و آرامش را به فضاهای مختلف خانه بیفزاید. البته انتخاب تناژ و مقدار رنگ سبز به سبک شخصی هر فرد و حسی بستگی دارد که می‌خواهد در اتاق ایجاد کند. در اینجا نکاتی را برای استفاده از رنگ سبز در اتاق‌های مختلف خانه بیان می‌کنیم.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی فضای داخلی

اتاق نشیمن

در اتاق نشیمن می‌توانید از بالش‌ها و پرده‌های سبزرنگ استفاده کنید تا جلوه‌ای طبیعی و تازه به فضا ببخشید. همچنین می‌توانید گیاهان سبز را در گلدان‌هایی با اندازه‌ها و اشکال مختلف به فضا اضافه کنید تا حس باغبانی در فضای داخلی ایجاد شود. ایده دیگر این است که یک دیوار اتاق نشیمن (معمولا دیوار شاخص) را به رنگ سبز تیره درآورید تا محیطی دنج و پیچیده ایجاد کنید.

اتاق‌خواب

دیوار سبز کم‌رنگ به ایجاد محیطی آرامش‌بخش در اتاق‌خواب کمک می‌کند. همچنین می‌توانید ملحفه‌هایی را با نقوش رنگ سبز انتخاب کنید تا بدون اینکه بیش‌ازحد خسته‌کننده باشد، رنگی به محیط اضافه شود. علاوه بر این، نقاشی‌ها و عکس‌های قاب‌شده از مناظر سبز راه بسیار خوبی برای آوردن طبیعت به داخل خانه است.

آشپزخانه

کاشی‌های سبزرنگ گزینه‌ای جذاب و مدرن در آشپزخانه هستند. همچنین می‌توانید آن‌ها را با لوازم‌خانگی از جنس استنلس استیل و پیشخوان گرانیت سفیدرنگ ترکیب کنید تا ظاهری مدرن در آشپزخانه ایجاد شود. لوازم آشپزخانه سبزرنگ، مانند کاسه و ظروف نیز راهی سرگرم‌کننده برای افزودن روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی هستند.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی آشپزخانه

حمام

وان سبز گزینه‌ای محبوب برای حمام است، زیرا حسی تازه و آرام ایجاد می‌کند. از آن در کاشی‌ها، دیوارها، پرده حمام یا سایر لوازم جانبی حمام نیز می‌توانید استفاده کنید. ایده دیگر اضافه‌کردن حوله و فرش به رنگ سبز برای حفظ تداوم رنگ در تمام فضاها است.

این‌ها تنها چند ایده برای استفاده از رنگ سبز در اتاق‌های مختلف خانه هستند. به یاد داشته باشید که این رنگ بسیار تطبیق‌پذیر است و می‌توان از آن به روش‌های مختلفی مانند تم‌های ملایم گرفته تا پررنگ استفاده کرد.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی حمام

آیا رنگ سبز اثرات منفی دارد؟

رنگ سبز علاوه بر ارتباط با آرامش و زندگی می‌تواند با احساسات منفی نیز مرتبط باشد. در فرهنگ پاپ، هیولاها، سموم و مواد شیمیایی خطرناک همیشه با رنگ سبز به تصویر کشیده می‌شوند. گویی از این رنگ باید اجتناب کرد!
درنهایت، باید به یاد داشته باشیم که درک رنگ‌ها همیشه تحت تاثیر فرهنگ بوده است. ممکن است افراد در مکان‌های مختلف تصور یکسانی از رنگ سبز نداشته باشند. زیرا افراد در مکان‌های مختلفی رشد کرده‌اند و زمینه فرهنگی متفاوتی داشته‌اند.

جمع‌بندی

رنگ سبز می‌تواند اتاق‌ها را بسیار آرام‌بخش کند. به این دلیل که هرچه شدت رنگ سبز بیشتر باشد، جهان طبیعی را بیشتر به ذهن متبادر می‌کند. بااین‌حال، اگر سبز به‌طور افراطی استفاده شود، حس تاریکی را در فضای داخلی به وجود می‌آورد. بنابراین، از روانشناسی رنگ سبز در طراحی داخلی با احتیاط استفاده کنید. آخرین نکته اینکه پالت‌هایی را بیابید که به بهترین وجه مناسب فضای داخلی شما باشند.

duneceramics
foresthomesstore

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1461 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم