سه اصل اولیه و ضروری برای دکوراسیونی متعادل!

 قوانین دکوراسیونی زیادی وجود دارد که هر یک می توانند شما را در ایجاد دکوراسیونی متناسب یاری رسانند اما هر ترفندی  سه اصل ضروری را شامل می شود که مبنا و پایه برای هر چیدمان و یا آغاز برای تغییر دکوراسیون می باشد!

وقتی صحبت از تعادل به میان می آید کلماتی مانند هماهنگی و هارمونی را برای ما یادآور می شود  باید بدانید هماهنگی  یا در کنار هم قرار دادن و چیدمان صحیح فقط در سایه سه اصل ضروری  ریتم، کنتراست و مقیاس به واقعیت می پیوندد با دکوبوم همراه باشید….

اگر برای چیدمان به این سه موضوع توجه کنید قطعا دکوراسیونی متعادل خواهید داشت اما چگونه؟

تعادل در ریتم!

 ریتم به زبان عمومی همان تم به کار رفته درسراسر فضاست در واقع ریتم رعایت تم کلی فضا در تمام نواحی منزل است به نحوی که با مشاهده یک فضا قسمتی از منزل  مجزا از سایر قسمت ها احساس نشود و وحدت کلی حوزه ها حفظ گردد منظور از ریتم قالب های آشکارا مانند تم سفر یا تم حیوانات نیست این تم می تواند به نحوی غیر مستقیم و نامحسوس فضا را با هم پیوند دهد!

تعادل در کنتراست!

فراموش نکنید فقط هماهنگی نیست که فضا را متعادل میکند برعکس تضادها به فضا جلوه می دهد مانند کلمه زیبا که کنار زشتی معنی می پذیرد  البته به یاد داشته باشید استفاده از کنتراست نباید همه فضا را تحت الشعاع قرار دهد و هرج و مرج ایجاد کند  برای اینکار می توانید از اکسسوری ها و یا المان های کوچکتر استفاده کنید  برای مثال استفاده از کوسن های رنگی بر روی مبلمانی با رنگ خنثی! اعتدال را رعایت کنید و ار زیاده روی بپرهیزید!

تعادل در مقیاس!

 مقیاس، ابعاد مبلمان و عناصر به کار رفته در دکوراسیون شماست.  برای ایجاد فضایی متعادل باید ابعاد را در نظر بگیرید و مانند فردی که لباس را متناسب با ابعاد بدن خود انتخاب می کند برای ابعاد منزل و فضای مورد نظر خود مبلمان و اکسسوری های متناسب انتخاب کنید! برای خانه های کوچک مبلمان راحتی و ظریف تر را به کار ببرید حتی در اکسسوری ها مانند گلدان ها به ارتفاع فضا و یا اندازه ها توجه کنید یک گلدان بسیار بزرگ قطعا برای اتاق خوابی کوچک ایده آل نخواهد بود! علاوه بر انتخاب مناسب و در نظر گرفتن ابعاد به مقیاس مبلمان و اکسسوری هایی که در کنار هم قرار میگیرند نیز توجه کنید گاهی بهتر است چند ارتفاع را برای زیبایی بیشتر در فضا بگنجانید تا یکنواختی بصری را کاهش دهد و گاهی بهتر است از اشیا به صورت قرینه و هم ارتفاع استفاده کنید تا از شلوغی ها بکاهید اما در هر صورت باید هوشمندانه انتخاب کنید و تعادل را  در مقیاس های به کار رفته بیشتر نمایید و از افراط بپرهیزید!

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3301 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم