سوئیتی متفاوت با ایده غارو پناهگاه های گذشته

این پروژه سوئیتی ۸۰ متری با طراحی متفاوت در طبقه ۲۸ ساختمانی در پکن می باشد هدف از طراحی ایجاد تجربیات دلپذیر زندگی را در یک واحد استاندارد در ساختمانهای بلند شهری با سبکی قابل انعطاف برای آینده می باشد.

سوئیتی متفاوت با ایده غارو پناهگاه های گذشته
محل زندگی انسان در گذر زمان تغییر کرده است در گذشته های دور ، مردم در غارها زندگی می کردند سپس این غارها توسط اجداد ما به پناهگاه هایی در طبیعت تبدیل شد و فضاهای زندگی به نحو دیگری تغییر یافت. با گذشت زمان، افراد به دنبال ایجاد فضای زندگی در کوه ها برای امنیت بودند، که نشان دهنده شیوه زندگی منحصری دور از شلوغی و همسویی با طبیعت بوده است امروزه مردم شهری در فضایی استاندارد زندگی می کنند و خانه ها از فرم اولیه شکل و الگو های کاملا مدرن و نوینی گرفته است.گروه معماران ARCHSTUDIO بر مبنای بازتاب هایی در مورد تکامل خانه های انسانی تلاش کردند تا به مبدا و جوهره اصلی فضاهای زندگی در گذشته بازگردند و تعامل بین مردم و محیط بیرون را بیشتر نمایند.

پلان این خانه در فضایی مستطیلی طراحی شده که با فرم یک ساختار کوه یا تپه ای شکل و با ایجاد تعاملات سه بعدی بین مردم در داخل فضا و چشم انداز متفاوتی در خارج شکل گرفته است.

پلان سوئیتی متفاوت با ایده غارو پناهگاه های گذشته
بر اساس رفتارها و ابعاد انسانی پنج فضای عملیاتی اصلی در فضا ایجاد شده و حوزه های خواب و حمامی به صورتی نمایان روی تپه و در بهترین مکان برای لذت بردن از فضای باز و منظره و منطقه ای برای پیاده روی و استراحت در قسمت پایین تپه شکل گرفته است.

سوئیتی متفاوت با ایده غارو پناهگاه های گذشته

سوئیتی متفاوت با ایده غارو پناهگاه های گذشته
تپه با تخته های چوب پنبه پوشیده شده است که دارای بافتی نسبتا نرم است. حوزه هایی در فضای زیرین تپه ها به صورن غار شکل گرفته و تمامی غارهای زیرین با مبلمان سفارشی دکور شده و دکوراسیون فضا و عملکرد بر اساس اندازه بدن و حرکات فیزیکی و نیاز ها تعریف می شود. علاوه بر این، فضا مجهز به برخی از امکانات مدرن لازم مانند مینی بار و صفحه نمایش پروژکتور است که بر روی دیوار و سقف پنهان شده و آماده استفاده در هر زمان لازم می باشد.

سوئیتی متفاوت با ایده غارو پناهگاه های گذشته
این فضای تعاملی فضای مصنوع و طبیعی، گذشته و امروز و مفاهیمی واضح و مبهم را در برگرفته و نمودار این موضوع است که اگر چه این فضا ممکن است راحتی خانه های استاندارد را در فضا ایجاد نکند اما تجربه ی منحصر به فرد و متفاوتی برای زندگی است.

تحریریه دکوبوم
منبع: interiorzine

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2840 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم