بازسازی آپارتمان ۴۰ متری به منظور اقامتگاهی کوتاه مدت

 در سال ۲۰۰۹ ، منطقه  Min Le Yuan  چین در داخل دیوار شهر Xi’an تخریب شد و به یک بلوک شهری تجاری و مسکونی ترکیبی تبدیل شد. در سالهای اخیر با جابجایی مرکز تجاری شهر به خارج از دیوار شهر ، نشاط تجاری منطقه به شدت کاهش یافت. با این حال ، ظهور اقتصاد و اینترنت امکانات جدیدی را برای توسعه منطقه به ارمغان آورد.  تعداد زیادی از مشاغل کوچک در این کشور مستقر شده اند و مدل های کسب و کار به نحوی متفاوت شکل گرفتند. در همین زمان ، ایستگاه راه آهن مجاور و ایستگاه مترو به عنوان یک مکان تجمع مهم ، باعث بهبود رشد قالب های تجاری جدید شده و در این موقعیت کارفرما خواستار آپارتمانی ۴۰ متری به منظور اقامتگاهی کوتاه مدت بود.

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

این آپارتمان دارای یک طراحی معمولی متشکل از یک اتاق خواب و یک اتاق نشیمن با طرح مستطیل شرقی – غربی است. اتاق نشیمن به اتاق خواب متصل شده است و آشپزخانه و حمام به صورت بسته در کنار یکدیگر از یک طرف چیده شده اند. بالکن در ضلع غربی ورود نور طبیعی روز را امکان پذیر می کند و شیروانی ساختمان مسکونی موجود در همسایگی غرب تا حدودی چشم انداز آپارتمان را مسدود کرده و باعث می شود تا میدان و ساختمان تجاری در شمال غربی به چشم انداز اصلی آپارتمان تبدیل شود.

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

به منظور ایجاد یک تجربه زندگی منحصر به فرد برای کاربران ، مشکلات اصلی طراحی با افزودن واحدی با مقیاس متغیر انجام شد و اهداف زیر به عنوان اولویت های اصلی وقابل تمرکز در طراحی قرار گرفت:

اول ، بازسازی روابط مکانی

دوم، فضای نشیمن کارآمد و انعطاف پذیر تر

سوم ، تعریف رفتارها در فضا

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

با توجه به ملاحظات فوق ،طراحان ابتدا دیوار پارتیشن غیرباربر حمام را جدا نموده  و فضای آن برای فضای نشیمن بیشتر کاهش می دهند ضمن اینکه توالت و اتاقک دوش را در سمت چپ و راست ورودی حمام به طور جداگانه طراحی کرده و فضای ماشین لباسشویی در ضلع غربی حمام قرار خواهد گرفت.

دوم ، حذف دیوار آشپزخانه و گذاشتن کانتر برای تعیین مرز فضا که از یک طرف باعث افزایش ارتفاع و غنی سازی فضای کارکردی می شود و در نتیجه  تعامل بصری بین افرادی که در اتاق نشسته اند و افرادی که در آشپزخانه می نشینند برقرار شده ضمن اینکه رابطه زیبایی شناسی متعادلی ایجاد می کند. از طرف دیگر ، افزایش محدوده مرز بین این فضا سبب می شود تا تعامل رفتاری بین دو طرف ایجاد شود ، که این دو قسمت فضا را به هم متصل می کند.

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

سرانجام برای رسیدن به تعادل بین رفت و آمدها و ماندن در فضا، مبلمانی الحاقی در نزدیکی ورودی قرار داده شده است که خارج از حجم الحاق شده به فضا ، فضای رفت و آمد به خوبی ایجاد شده و اتاق نشیمن ، راهرو و اتاق خواب حالت مطلوبی ایجاد می کند که نیازهای اساسی یک اقامتگاه کوتاه مدت را برآورده می کند.

در داخل مبلمان الحاقی و باکس ، فضای نشستن  و استراحت با امکان ارتباط بصری امکان پذیر شده و با ورودی مجاور با اتاق نشیمن ترکیب شده است نشیمنگاه ها با طراحی در جهات و ارتفاع های مختلف امکان موقعیت های نشستن را در حالات مختلف ایجاد می کنند همینطور یک میز در ضلع غربی با اتاق خواب ترکیب شده که کتابخانه ای در مقیاس کوچک را به فضا می افزاید.

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

پس از حل روابط مکانی درباره متریال های استفاده شده می توان گفت ، در فضای رفت و آمد نشیمن از رنگ های امولسیونی سفید و کاشی های سرامیکی برای بالا بردن استمرار فضا برای سطح دیوار و سطوح بالایی استفاده شده همینطور کفپوش بتونی و چوبی در زمین برای تفکیک مناطق مختلف استفاده شده است. در فضای استراحت و نشیمن، سطح بیرونی حجم مبلمان از رنگ سفید استفاده شده تا وحدت رنگ فضای خارجی را حفظ کند. فضای داخلی مبلمان با پانل های چند لایه چوبی برای ایجاد فضایی نرم و گرم و در تضاد با فضای رفت و آمد استفاده شده است.

طراحی داخلی آپارتمان 40 متری

این پروژه  نشان دهنده طراحی یک حجم الحاقی در فضای داخلی با هزینه کم است که با تغییر رفتارها و برآورده ساختن نیازها می تواند مفهوم جدیدی از سکونت را نشان دهد با پلان های این خانه قبل و بعد از بازسازی  با دکوبوم همراه باشید….

پلان بازسازی آپارتمان 40 متری

تحریریه دکوبوم

منبع: archdaily

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5483 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم