طراحی داخلی هاستلی انعطاف پذیر برای آینده

ساختمان این پروژه بر اثر مرور زمان تقریبا تخریب شده بود که به منظور طراحی و اجرای یک هاستل (خوابگاه)  بازسازی شده است. هندسه پیچیده آن، با حجم هرمی چهارگوشه، ساختار پروژه و پارتیشن های داخلی را به ۹ واحد تقسیم کرده است که در واحد مرکزی، پله ای، ۳ طبقه را به هم پیوند می دهد. در فضای داخلی از رنگ زرد استفاده شده و نور طبیعی از بالا به فضا وارد می شود.

طبق خواسته کارفرما موارد زیادی در پروژه برای افزایش انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی انجام شده تا در آینده نیز با کاربری های متفاوت مورد استفاده قرار گیرد. خوابگاه با ایجاد تغییراتی، قابل تبدیل شدن به یک خانه برای یک خانواده می باشد که این قابلیت از طریق جابجایی حجم های مستقل حمام ها امکانپذیر شده و با جابجایی امکان ایجاد اتاق خوابی بزرگتر را مقدور می سازد.

هدف اصلی طراحی که قابلیت جابجایی و تغییرات برای آینده می باشد در ساختار کلی ساختمان نیز مورد توجه قرار گرفته و شبکه اصلی ساختار هاستل توسط فولاد لمینت با قاب های فلزی سبک در اسلب ها و دیوارها ساخته شده است.

در طبقه بالا، ۴ اتاق خواب هر یک با حمام مستقل وجود دارد و در قسمت ورودی و طبقه آن قسمتی  برای مهمانان و فضایی عمومی در نظر گرفته شده است که  شامل آشپزخانه، ناهار خوری واتاق نشیمن می باشد.

نیمی از فضای زیرزمین با اتاق خواب ها اشغال شده است. یک گذرگاه بیرونی که ، کاملا با رنگ آبی نقاشی شده ، مستقیما قسمت جلویی خانه و پاسیو پشتی را به هم متصل می کند. این پاسیو رو به شرق می باشد و با  وجود دو درخت، سالنی در فضایی باز را ایجاد کرده است. برای مشاهده پلان ها و تصاویر بیشتر در ادامه با دکوبوم همراه باشید…..

 

 

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2486 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم