طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

طراحی داخلی این دفتر کار در شهر کوردوبا در اسپانیا و توسط تیم طراحی Sol89 در سال ۲۰۱۹ طراحی و اجرا شده است مرکز شهر کوردوبا از بلوک های متراکم حفر شده و خانه های دارای بی نهایت پاسیو تشکیل شده است که به این مکان شخصیت فضایی متفاوتی می دهد که از بیرون مشخص نیست اما وقتی وارد فضای داخلی می شویم ، آمیخته ای از سازه ها از دوره های مختلف را می بینیم که با تراکم حجمی متفاوت و متناوب ، نور ، هوا و حریم خصوصی را در فضا ایجاد کرده است. این قلمرو با ایجاد نور و سایه در کل مجموعه فضاهای واسطه ای که میراث معماری مدیترانه است را نمایان می کند.

طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

کوچه ها، راهروهای باز، گذرگاه ها، حیاط ها، گالری ها و سرانجام ، مناظر پراکنده پشت بام ها ، شبکه ای از فضاهای پر و خالی را تشکیل می دهند که با تراکم شهری با هم تلاقی دارند و تداوم فضای عمومی داخل بلوک مسکونی را فراهم می کنند.

در این زمینه ، ادغام سه خاصیت جدید ، دو مورد در طبقه همکف و دیگری در طبقه بالا و یک دفتر کار در نظر گرفته شده که معماران معتقدند که این فرمت باید بدون جابجایی محسوس بین یک منطقه و منطقه دیگر اتفاق بیفتد ، بنابراین انسجام نهایی موضوعی دارای اولویت و بسیار مهم است. بنابراین یک فضای مداوم که از داخل دفاتر اصلی وارد قسمت داخلی بلوک شود و از داخل حیاط ها عبور کند در نظر گرفته شده و در هنگام شروع طراحی به حیاط های داخلی و پشت بام ها نیز توجه شده است.

طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

متریال ها و هماهنگی نمای بیرونی ،کف ، سقف و روکش فلزی در طول فضا امتداد یافته تا بر تداوم فضایی تأکید کند. کف بتونی فضای داخلی از فضای خارجی نیز عبور می کند همینطور سقف با یک پانل آکوستیک از تخته های چوبی درج شده تشکیل شده که بین سازه های بتونی قرار گرفته که هنگام قاب بندی آن ، فضای جدیدی را ایجاد کرده است.

طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

فضای کاری در ارتباط با حیاط با ورق های فولادی گالوانیزه پوشانده می شود و نوع طراحی فضا بر مستقل بودن طراحی تاکید می کند. مبلمان ، نواحی تعریف شده دارای سقف آکوستیک ، تهویه مطبوع از حیاط و حوزه های کاری بدون تقسیم بندی محدود کننده با  طراحی داخلی و پلان باز می باشد.

طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

این نوع طراحی در راستای مفاهیمی چون شفافیت و توالی شکل گرفته که در مراکز وسیع شهرهای تاریخی جنوب اسپانیا و طراحی های سنتی این منطقه کاربرد داشته، این طراحی اتصال کامل فضا را نفی کرده و هوا و نور به عنوان ماده ای برای تداوم فضای شهری و باز در داخل خانه ها و بلوک های مسکونی در این نوع طراحی به شمار می آید.

طراحی داخلی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

پلان دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه سه بعدی دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه مقطع(برش) دفتر کاری متفاوت در یک بلوک مستقل از خانه

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2631 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم