طراحی داخلی دفتر کار کوکاکولا در استانبول

کوکاکولا اکنون یکی از قوی ترین برندهای جهان است که بیش از ۱۳۰ سال سابقه دارد  هدف کوکاکولا در طراحی دفاتر کار خود ایجاد یک دفتر مدرن و مبتنی بر فعالیت  های اداری سازمان بوده که برای  نمایش محصولات و برند ، فضا و دید کافی داشته باشد  شاخصه ی طراحی داخلی دفتر کار کوکاکولا ،  توجه  به جزئیات و استفاده از  یک سبک منسجم و ارائه تاریخچه شرکت به روشی خلاقانه برای بیان فعالیت و اهداف شرکت همینطور ایجاد فضایی کارامد برای کارکنان است و به جرات میتوان گفت کوکاکولا یکی از  برترین برندهای تجاری و دارای بهترین دفاتر کار در جهان است.

هویت تجاری و برند برجسته و شناخته شده ی کوکاکولا- Coca-Cola  به منظور ایجاد محل کار و دفاتر اداری خود در استانبول خواستار فضایی گرم و دعوت  کننده برای کارمندان و کاربران فضا  از تیم طراحی شد.

شرکت طراحی Yalin Tan + Partners توسط کوکاکولا مامور شد تا زمینه های همکاری و ارتباطات اجتماعی دفاتر کاری خود را در استانبول ، ترکیه طراحی و اجرا کند.

سازماندهی فضایی

طراحی داخلی و دیزاین دفتر کوکاکولا در ترکیه یک ساختمان ۵ طبقه است و Yalın Tan + Partners در فضایی به مساحت ۱۱۵۰ متر مربع ،  فضاهای اداری و سایر فضاهای لازم مانند  سالن، کافه تریا ، تالار ، فضای استراحت در پشت بام ، فضاهای جلسات و بازی را به خوبی سازماندهی و طراحی نموده است.

هویت برند در فضای داخلی

در طراحی داخلی دفتر کار کوکاکولا طبقه همکف فضاهای پذیرایی، ویترین و کافه تریای میهمانان و کارمندان است که در این حوزه هویت برند از طرق مختلف با طراحی داخلی ادغام شده است ، از جمله دیوار منحنی پوشیده شده از کاشی های سرامیکی سفارشی ، هر یک به شکل بطری کوکاکولا و رنگ های قرمز و سفید ساخته شده اند.

سطح آینه ای سقف، فضا را از نظر بصری بزرگتر کرده و مقدار نور طبیعی را که از دربهای ورودی و پنجره های نمای وارد می شود ، را منعکس می کند.

از محل پذیرایی و ویترین ، میهمانان و کارمندان از طریق دو راهرو با چرخش گردان به محل کار و کافه تریا می روند. برای هیجان انگیزتر شدن سفر  و تجربه فضایی کاربران و کارمندان ، دیوارها و سقف راهروها با صفحه هایی پوشانده شده اند که حس غوطه وری را ایجاد می کنند.

تاکید در طراحی اداری

ایده غذاخوری های مرکز شهر استانبول برای روایت طراحی کافه تریای دفتر کار  انتخاب شد. 

تنالیته رنگی خنثی از سطوح روکش دار بلوط خاکستری و سفید ، همراه با  تم زغالی و پاشیده شدن رنگ قرمز سازمانی برند تجاری کوکا کولا ، فضای جذاب و انسانی را با سناریوهای مختلف در چیدمان صندلی ها و مبلمان فضا ایجاد می کند ، جایی که کارمندان و مهمانان می توانند غذا بخورند ، معاشرت کنند و جلسات غیر رسمی برگزار کنند نصب دیوار آینه ای منحنی با ده ها بطری کوکاکولا و چراغ هاو روشنایی داخلی ، مهمترین تاکید طراحی در فضای اداری کوکاکولا است.

 

تالار شهر که به عنوان سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰۸ صندلی فعالیت می کند طبقه زیرزمین را اشغال می کند ، در حالی که طبقه ۱ و ۲ برای دفاتر آزاد و مکان های جلسات خدمت رسانی می کنند.


سالن زیر شیروانی به همراه تراس به عنوان فضایی برای کار و معاشرت استفاده می شود. غرفه های جلسات برای جلسات غیررسمی ، غرفه های تلفن برای کارهای متمرکز و دارای حریم ، و همچنین یک حوزه به منظور آشپزخانه و اتاق سرگرمی و نشیمن با میز  فوتبال دستی و یک میز ۴ نفره با صندلی های تابی فضا را تکمیل کرده است.

طراحی متناسب فضا در فضاهای اداری و دفاتر کار باعث افزایش نوآوری ، خلاقیت و بهره وری کارمندان می شود.

بازدیدکنندگان تجاری ، برداشت خوب و واقعی از شرکت را دریافت می کنند و سفیران برند می شوند.

سوال های ضروری

همینطور یک محل کار خوب مشتریان خوبی را به خود جلب می کند بنابراین ، قبل از اینکه با برندسازی تجاری در محل کار شروع کنید ، از خود بپرسید:

فرهنگ شرکت شما چیست؟ فضا را با چه کسی به اشتراک می گذارید؟ چه چیزهایی در دفتر کار خود نیاز دارید؟ می خواهید چه پیامی را از فضای خود منتقل کنید؟ می خواهید چه تصویری را برای کاربران خود به تصویر بکشید و می خواهید به چه اهدافی برسید؟

در ادامه  چند روش برای ادغام برند تجاری در فضای اداری خود آورده شده است با دکوبوم همراه باشید….

برجسته سازی دستاوردهای شرکت:

استفاده از آرم شرکتی و رنگ شرکت شما قطعاً می تواند باعث خلاقیت در دفتر کار شود. القا همان مورد در محل پذیرش اداری یا میز استقبال ، ورودی دفتر ، محل های کار عمومی می تواند موضوع شرکت را یکپارچه کند.که در فضای کاری کوکاکولا نیز انجام شده است.

محصول یا خدمات خود را مشخص کنید:

هر کالایی که می فروشید یا هر خدماتی را که در دفتر کار خود ارائه می دهید ، مشخص کنید می توانید از ابزارهای مختلفی برای بیان فرهنگ سازمانی و ارزش برند خود استفاده کنید.

تمایز نام تجاری:

هر شرکتی می تواند آثار هنری تهیه و دفتر خود را دکور کند ، اما چه چیزی باعث برجسته شد یک فضای اداری  می شود؟ بدانید به کارگیری کدام هنر ، داستان شرکت شما را بازگو می کند و از همان مضمون پیروی کنید.

تجربه ی مشتری در طراحی داخلی دفتر کار کوکاکولا :

با استفاده از نورپردازی و وابزارها تجربه کاربری بهتری را به مخاطبان خود ارائه دهید. هر بازدید کننده یا مشتری باید در این فضای مثبت احساس راحتی و آرامش کند.

تحریریه دکوبوم

منبع: officesnapshots-designdesk

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3393 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم