طراحی داخلی مهدکودکی با طراحی سرگرم کننده و کاربردی

به منظور طراحی داخلی و بازسازی کلاس های مهد کودک و راهروهای مجاور آن ، معماران سه چالش اساسی را در طراحی فضا مد نظر قرار دادند: پاسخ به مشکل کمبود فضا ، بهبود بخش های اختصاص یافته به فعالیت های یادگیری و بهبود احساس بهزیستی و تعلق.

با بهره گیری از یک چارچوب استثنایی زیست محیطی ، توافق شد که طبیعت در حد امکان در فضای داخلی مدرسه تلفیق شود تا امکانات جدیدی برای بازی ها و سرگرمی ها در کلاس های درس ایجاد نموده و آنها را نسبت به نیازهای آموزش و سرگرمی انعطاف پذیر کند.

با الهام از مفهوم خانه های درختی ، هر اتاق مجددا طراحی شده است  این خانه ی چوبی در دو طبقه فضایی برای اکتشافات جدید ایجاد کرده و اجازه می دهد تا امکان چندین فعالیت همزمان را مهیا سازد  طبقه فوقانی با دارا بودن فضایی آرام و ساکت موقعیتی برای خواندن و تفکر را برای کودکان ایجاد کرده است. اتاق ها از مبلمان مرکزی تشکیل شده اند که با چیدمان  و تنظیمات مختلف آموزش را تسهیل می کنند.


مبلمان علاوه بر به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی وسایل آموزشی و اوقات فراغت ،در حاشیه کلاسها نیز عملکردهای دیگری را ارائه می دهد. این بخش ها مخصوص کتاب ها و محفظه های انفرادی در کمد های بزرگ شخصی برای کودکان است ، در حالی که درهای بزرگی که تزئین نمای خانه مخصوص به آنهاست ، در سمت دیگر به صورت تخته های نوشتاری ، مخصوص کودکان و معلمان طراحی شده است نیمکت های سفارشی برای اطمینان از ارتباط کودکان با دنیای خارج و ایجاد زمان استراحت و همچنین داشتن سطوح اضافی برای بازی و تعامل کودکان در گروه های کوچک ایده آل است.

 

خانه های کوچک در تمام طول راهرو طراحی شده اند تا تدریس را در خارج از کلاس گسترش دهند این کار کودکان را به خواندن و نوشتن تشویق می کنند .
با اختصاص یک رنگ و حیوان جداگانه به هر کلاس، اتاقها به راحتی قابل شناسایی می باشد. رنگهای اعمال شده روی دیوارها حاکی از کوههاست و حیوانات مزین از بین آنهایی که در حیات وحش پیرامون مونت سن-برونو یافت می شوند انتخاب شدند.

علاوه بر پاسخگویی به موضوعات مختلف عملکردی ، هدف اصلی کل پروژه ایجاد تجربه ای لذت بخش و غنی برای این مهدکودک با طرحی سرگرم کننده ، جذاب ، کاربردی و خلاقانه برای کاربران کوچک و دانش آموزان پیش دبستانی است.

 

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2958 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم