طراحی مهدکودکی رنگارنگ برای افزایش خلاقیت در کودکان

کانسپت و ایده اصلی طراحی داخلی این مهدکودک ایجاد فضایی پر جنب و جوش و هیجان انگیز برای کودکان می باشد به نحوی که در آن بتوانند با ایجاد فضایی مناسب برای یادگیری و تفکر  و انجام فعالیت های مستقل برای آینده توانایی های لازم را کسب نمایند ضمن توجه به این نکات، در طراحی سعی شده تا از پتانسیل های موجود مانند تغییرات فصول بیشترین استفاده با طراحی  پنجره ها ی شیشه ای و با دید به سمت محوطه بیرونی برده شود .

استفاده از پنجره های شیشه ای دید بسیار خوبی را برای از مناظر  اطراف مانند دریاچه ها، تپه ها و کوه ها ایجاد کرده و راهی هوشمندانه برای باز شدن فکر و خلاقیت کودکان و ارتقاء قوه تجسم  می باشد.

استفاده از رنگ ها و  پالت رنگارنگ به کار رفته در فضا  محیطی جاذب کودکانه و پویا ایجاد کرده است. آینه های منحنی شکل و نامنظم به کار رفته در سقف طوری طراحی شده اند تا علاوه بر تجربه ی بصری متفاوت برای کودکان می توانند در ساعات معینی از روز نور بیشتری را به فضا وارد نموده و تصاویر تمام مناظر اطراف را  به داخل مهدکودک آورده و احساس بازی و حرکت را در کودکان افزایش دهند.

استفاده از مبلمان متفاوت مانند پله ها و خانه های کوچک، بازی و فعالیت کودکان را افزایش داده و به رشد خلاقیت کودکان کمک خواهد کرد در طراحی این مهدکودک استفاده از رنگ های مختلف با معانی ویژه ای ایجاد شده برای مثال زنگ های نارنجی و زرد  نشان از آفتاب  درخشان و یا سبز نشان جنگل های سبز و آبی نقشی از آبشار ها را یاد آوری می کند که استفاده از این  رنگ ها باعث می شود که کودکان به آرامی در محیطی که در ریتم های مختلف رنگ قرار گرفته و با رنگ ها رشد و تکامل یابند .

از سوی دیگر استفاده از منظر طبیعی و عناصر الهام گرفته از محیط طبیعی سبب می شود تا مسیر رشد کودکان به نحوی صحیح هدایت شود و فرصت های بی شماری برای کودکان فراهم نموده تا خلاقیت و مهارت های خود را به بهترین نحو ارتقا دهند.

تحریریه دکوبوم

منبع: retaildesignblog

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2672 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم