طراحی داخلی کودکانه و جذاب مهدکودک برای کودکان زیر ۳ سال

طراحی داخلی این مهدکودک برای کودکان زیر ۳ سال و به منظور افزایش توانایی های روانی، حرکتی، ذهنی و اجتماعی کودکان انجام شده است.آب و هوای قرارگیری این مهدکودک آب و هوایی سرد به همراه باران و برف زیاد است.

برای کودکان در سنین پایین تر همانند نقاشی هایشان به طور غریزی، محیط خانه با سقف شیب دار تعریف می شود  از این رو در طراحی از سقف شیب دار استفاده شده تا مفهوم خانه را در ذهن کودکان تداعی کرده و ایجاد آرامش کند. به همین سبب با افزایش ارتفاع شیب را به فضا افزوده و همچنین  در فضای داخلی نور طبیعی بیشتری را وارد کرده است.

این مهدکودک دارای هشت کلاس درس می باشد که برای سه گروه از کودکان بر اساس گروه های سنی متفاوت طراحی شده همچنین دارای یک اتاق ناهار خوری، آشپزخانه و دفاتر اداری در اطراف یک پاسیو می باشد  که برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

کلاس های مختلف از طریق حفره هایی در نما به فضای بیرون دسترسی داشته که ارتباط موثری بین فضای  داخلی و خارجی به وجود آورده است این حفره های موجود در نما  برای هویت بخشیدن به این بنا و احساسی متفاوت در بافت سنتی ایجاد شده و رنگ های سبز، زرد، آبی و بنفش به صورت شیشه در دایره ها، احساسی شاد و کودکانه به فضا بخشیده است.

در این ساختمان از رنگ ها برای تفکیک کلاس های مختلف با سن دانش آموزان استفاده شده و نکته منحصر به فرد در طراحی تفکیک دید دنیای کودکان و بزرگسالان از طریق رنگ های شاد روی دیوار در ارتفاع ۱.۳۰ متر که دید کودک را تشکیل می دهد و در سطوح بالایی با رنگ های سفید و یا خنثی برای دید بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

در سنین زیر ۳ سال رنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و سرگرم کننده بودن فضا برای جذب کودکان  بسیار مهم است. همچنین در مهدهای کودک تفکیک به سنین مختلف از معیارهای مهم برای افزایش توانایی های روان شناختی، روانی و اجتماعی کودکان در میان همسالان محسوب می شود.

برای کلاس های درس طراحی شده برای کودکان زیر ۱ سال رنگ آبی برای ایجاد احساس آرامش، تقویت تخیل مناسب بوده و کلاس های درس برای کودکان بین ۱ تا  ۲ سال ،رنگ نارنجی برای تحریک خلاقیت، فعالیت می تواند مناسب باشد . برای کودکان بین ۲ تا ۳ سال،  نیز رنگ سبز برای برقرری ارتباط با طبیعت می تواند انتخاب خوبی محسوب شود .

از نکات بارز طراحی رعایت ارگونومی و سادگی و جذابیت برای کودکان می باشد که به نحوی هنرمندانه در فضا به کار برده شده است برای مشاهده تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید…

تحریریه دکوبوم

منبع:archilovers

امتیاز دهید post

۲ نظرات

  • چمن مصنوعی فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۳

    طراحی های دکوراسیونتون عالی هستند.
    لطفا برای زیباسازی محیط اعم از حیاط منزل و مهد کودک و محیط های آموزشی به سایت ما هم سر بزنید ممنون

    پاسخ
  • ناشناس تیر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۱۳:۳۱

    خیلی طرح های جالبی بود
    واقعا لذت بردم

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

6790 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم