طراحی داخلی هاستلی متفاوت و خلاقانه

انتخاب هاستل یکی از راههای کم کردن هزینه ها برای سفر است خوابگاه مسافری یا هاستل نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای هستد که معمولاً هر مهمان دارای یک تخت است که در یک اتاق مشترک با تعداد دیگری از میهمانان قرار میگیرد معمولاً امکانات بهداشتی (حمام و توالت) و نیز آشپزخانه در بیرون از اتاقها قرار دارند و بصورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.طراحی این هاستل متفاوت در طبقه دوم هتل سنتی پکن با طراحی خلاقانه و غیر معمول برای هاستل های مسافری در نظر گرفته شده است.

به منظور ایجاد فضایی مطلوب دیوارهای داخلی در فضایی به مساحت ۱،۶۰۰ متر مربع حذف گردیده و یک سالن بزرگ را ایجاد کرده است. همچنین این ترفند هوشمندانه به ورود و انتشار نور طبیعی از طرف پنجره های غربی منجر شده است، کف و دیوارهای سفید، بخاطر حفظ هویت خوابگاه و آرامش به کار رفته است.

پولو معمار پروژه می گوید: این پروژه فضای داخلی را نه تنها به عنوان یک محدوده و مجموعه ای از اتاق های بسته در نظر نمی گیرد بلکه مایل است که نور خورشید را با بیشترین و گشوده ترین فضای ممکن به اشتراک بگذارد او توضیح می دهد که در طبقه دوم با حذف دیوارها و جمع آوری هر نوع سیستم لوله و تاسیسات سعی نموده تا انواع عملکردها مانند قسمت کار و مطالعه، کافی نت، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و امکانات لازم را برای مهمانان مهیا سازد.

در قسمت مرکزی فضا، آشپزخانه کوچک و بار قهوه، صندلی و میزهایی مدولار طراحی شده که می تواند به صورت جداگانه یا برای ایجاد سطوح بزرگتر باهم ترکیب شده و سپس به راحتی جمع شوند.

کابین های کوچک برای ۱۹ نفر در اطراف منطقه عمومی سازمان یافته و هر واحد دارای فضایی با قاب فولادی و چوبی با سقف پلی کربنات، درب کشویی و دیوارهایی است که حریم خصوصی را در حین ورود  نور حفط می کنندو همینطور پانل های سقف جریان هوا را ممکن می سازند.

این کابین ها به صورت یک طبقه و گاهی دو طبقه روی هم قرار گرفته اند به نحوی که بدون ایجاد مزاحمت دسترسی را برای مهمانان امکان پزیر سازند.

برای فراهم آوردن ذخیره اضافی بعضی کابین ها دارای کمدهایی قفسه ای و دوبل برای اقلام مورد نیاز خود هستند و از ویژگی های اصلی طراحی می توان به تفکیک حوزه عمومی و خصوصی برای راحتی و آزادی عمل مسافران  اشاره نمود که بدون مزاحمت برای یکدیگر می توانند به فعالیت یا استراحت بپردازند ضمن اینکه می توانند در صورت تمایل موقعیت تعاملات بیشتری را با سایر کاربران ایجاد نمایند در ادامه با پلان و مشاهده تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید….

     

تحریریه دکوبوم

منبع: azuremagazine

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3620 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم