دراین پروژه تجاری که به منظور فروش عینک طراحی و اجرا شده است از ترکیب عناصر مختلف و مضامین و متریال های متضاد استفاده شده است که این ترکیب با روشنایی های سفارشی و مفاهیم نقش بسته در ذهن معمار سبب شده تا این فروشگاه مانند گالری فضایی لوکس و هنرمندانه از طریق استفاده از دکوراسیونی مینیمال و در عین حال جسورانه پیدا کند.
این پروژه تمام ویژگی های اساسی و کاربردی را در فضایی با متراژ حدودا ۹۳ متر مربع جای داده و به خوبی در زمین سازماندهی شده است در واقع تیم طراحان Renesa Studio در این پروژه سعی نمودند تا فضا را به چهار منطقه کاربردی تقسیم نمایند یکی برای نمایش و فروش، حوزه ای برای تست عینک و حوزه ای برای کنترل دید و معاینه و در نهایت یک قسمت برای خدمات و تجهیزات فنی به فضا اضافه شده است.
طراحی هوشمندانه در دکوراسیون فضا سبب شده تا فضای کافی برای نمایش عینک ها وجود داشته به نحوی که بدون بی نظمی فضا به خوبی ساماندهی شود و از فضای داخلی حداکثر استفاده شود.
معمار در فضا سعی نموده تا با توجه به مراحل ورود افراد و نمایش عینک ها و همینطور پروسه تست تا خرید عینک از طریق طراحی با و المان ها و متریال های به کار رفته مانند برنج و ایجاد بافت و تکسچر سنگ ها فضا را منحصر به فرد سازد.
این فضا با چشم انداز معماری بسیار متفاوتی با مفاهیم حرکت و فریم های فضایی منحصر به فرد و با یکپارچه سازی اطلاعات و حساسیت و توجه به چشم و بینایی دکوراسیون شده است.
در دکوراسیون داخلی از آرک هایی به عنوان ویترین برای نمایش عینک ها و آینه هایی با همین الگو استفاده شده که مشابه این آرک ها در در نمای بیرونی و ویترین فروشگاه به صورت در و پنجره به کار رفته که علاوه بر زیبایی سبب می شوند تا محصولات و عینک ها از داخل فروشگاه به خوبی قابل رویت باشند و هماهنگی خوبی بین فضای درون و بیرون ایجاد شود در ادامه با دکوبوم با مشاهده تصاویر بیشتر همراه باشید…
تحریریه دکوبوم
منبع: retaildesignblog
هیچ نظرات