طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی در اسپانیا

طراحی داخلی این کلینیک دندانپزشکی در اسپانیا ، توسط گروه معماران As-Built طراحی و اجرا شده است سبک به کار رفته در این کلینیک سبک مینیمال می باشد که توسط شفافیت و با استفاده از سقفی منحصر به فرد تعریف شده است.

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

از بهترین ویژگی های این فضا برنامه فیزیکی برای ارتباط موثر کاربران و دندانپزشکان است زیرا تحقیقات نشان داده اند ترس یکی از دلایل اصلی بسیاری از  افراد برای چک نکردن دندان ها است و این موضوع ۶۰ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. برای کلینیک های دندان، کاهش این ترس نه تنها کیفیت مراقبت را به همراه دارد بلکه از ویژگی های اصلی است که می تواند عملکرد فضا را گسترش داده و کلینیک را منحصر و متفاوت سازد که این موضوع چیزی است که در این دندانپزشکی، واقع در Ferrol، اسپانیا، درک شده و مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

کلینیک با متراژ ۹۹ متر مربع همانطور که توسط معمارگفته شده گفت و گویی دو طرفه بین کلینیک و فضای اطراف آن است به عبارت دیگر، دندانپزشکی با موضوع شفافیت فضایی ساخته شده و هدف آن بهبود و ارتقاء زندگی و سلامت عمومی است.

علاوه بر شفافیت فضایی برای یافتن فضاهای مورد نیاز از عنصر شفافیت در اتاق انتظار، با استفاده از جزئیاتی ساده استفاده شده است که به صورت پنجره های لعاب دار عمودی است که در داخل ساختمان قرار می گیرد و در صورت لزوم با ایجاد ماتی در شیشه نور کمتری را وارد فضا می نماید.

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

در خارج از پنجره، نمای کلینیک با ورقه های آلومینیومی سوراخدار پوشیده شده و در کل این درمانگاه دندانپزشکی تمام تلاش خود را کرده است تا با ایجاد آرامش عملکرد موثری ایجاد نماید.

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

در طراحی داخلی از پالت رنگی سفید و سبزآبی استفاده شده که علاوه بر ایجاد آرامش رنگی است که اغلب در ساختمان های درمانی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

از جذاب ترین قسمت های کلینیک سقف این مجموعه محسوب می شود که از بازی حجمی مکعب هایی با استفاده از قطعات گچی و با الگوهای هندسی ایجاد شده از سایه های مختلف رنگ آبی، در هارمونی با سایر قسمت های کلینیک تکرار شده است.

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

کلینیک شامل یک اتاق کارکنان، یک اتاق رادیوگرافی، مراکز ایزوله، سرویس بهداشتی و اتاق های درمان است که این اتاق ها با صندلی دندانپزشکی به طرزی هوشمندانه از دید بصری خارج گشته و از حریم خصوصی برخوردار است. هر اتاق دارای یک دیوار نیمه است که به نور طبیعی اجازه ورود می دهد .

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

سقف آبی مستطیلی برای کاربران تداوم فضایی و تنوع بصری را سبب می شود در ادامه با پلان مجموعه با دکوبوم همراه باشید….

پلان کلینیک دندانپزشکی

تحریریه دکوبوم

منبع: azuremagazine

امتیاز دهید post

۱ نظر

  • علی طیاری خرداد ۲۷, ۱۳۹۸ در ۱۴:۲۳

    فوق العاده بود

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

5589 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم