طراحی داخلی کلینیک پریس

کارفرمای پروژه با در اختیار گرفتن دو واحد اداری که به یکدیگر از کنج پهلو زده بودند در صدد ایجاد فضای درمانی-آموزشی با مساحت ۲۲۰ مترمربع بود. در طراحی  داخلی کلینیک، فضاها به دو واحد ۹۰ و ۱۳۰ متری موجود تقسیم گردید که واحد کوچک‌تر به قسمت پذیرش، اتاق پزشک و سالن جلسات و آموزش و واحد بزرگ‌تر به بخش درمان اختصاص یافت .

عملکرد: آموزشی-درمانی

نام پروژه: پریس کلینیک
عملکرد: درمانی
دفتر طراحی: کورش فتحی
مجری: کورش فتحی، علی بشیری
آدرس پروژه: تهران، مجتمع تجاری اداری سانا
مساحت زیربنا: ۲۲۰ مترمربع

ایده‌ی طراحی  داخلی کلینیک:

در ایده‌ی طراحی کلینیک با توجه به وجود فضاهای متعدد تاریک در بنا سعی در شفاف ساختن سطوح و آوردن نور از خارج به کلیه‌ی قسمت‌های داخلی فضا گردید و بر اساس این ایده می‌بایست فضا با المان‌های ساده‌ی شفاف در بدنه و مبلمان سبک می‌گردید.

مبلمان این مجموعه بر اساس نیاز عملکردی و بصری فضا طراحی شده است که تمامی آن منطبق بر ارگونومی بدن انسان و به بخش‌های مراجعین، جلسات و استراحت تقسیم شده است. در قسمت جلسات، علاوه بر توجه به شفافیت کامل مبلمان برای وسعت بخشیدن به فضا، راحتی آنها برای حضور چند ساعته در جلسه نیز در نظر گرفته شد.

نورپردازی فضا پیرو‌ ایده‌ی طرح و پرهیز از هرگونه المان اضافی به صورت خطی و با سازماندهی فضا طراحی گردیده است. هر مراجعه‌کننده ابتدا در فضای پذیرش که فضایی آرام و تلطیف شده با المان‌های سبز و دیدی مناسب از ورای شیشه‌های هوشمند به کوه‌های البرز می‌باشد قرار می‌گیرد و سپس به قسمت درمانی که با تغییر کفپوش و تبدیل رنگ سفید بدنه به طوسی از فضای ورودی و پذیرش تفکیک گردیده است وارد می‌شود.

در قسمت درمانی هیچ المانی از دید مراجعه‌کننده مخفی نیست و تمامی فضاهای درمان از جمله اتاق جراحی، استریل و غیره با شیشه تفکیک شده‌اند و با قرارگیری بر روی صندلی درمان از منظره‌ی تراس پیرامونی که با گل‌های فصل و بامبو آرایش شده‌اند لذت می‌برند. پس از حضور دندانپزشک و با تغییر دید بیمار به سقف می‌تواند از صفحه‌ی نمایشی که در سقف برای دیدن بیمار در نظر گرفته شده است استفاده نماید. کلیه‌ی دستگاه‌های لازم جهت درمان در کابینت‌ها طراحی شده است و هیچ المانی خارج از باکس‌های سفیدی که در فضا معلق هستند دیده نمی‌شود.

دیاگرام ها و اطلاعات بیشتر:

تحریریه دکوبوم

منبع: aoapedia

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1908 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم