طراحی داخلی داروخانه با تمرکز بر ارتباط بصری

طراحی داخلی این داروخانه با متراژ ۹۶ متر در یک محله مسکونی در حال توسعه در حومه گرانادا واقع شده است که توسط ساختمان های جدیدی احاطه شده و رو به خیابان بزرگی واقع شده است. کلیه مشاغل و فروشگاه های در این نزدیکی به تازگی تاسیس شده و فاقد هویتی قدیمی می باشند در این محله عبور عابر پیاده کم و بیشتر در مسیر عبوری وسایل نقلیه قرار دارد  بنابراین بسیار مهم است که داروخانه به راحتی برای وسایل نقلیه عبوری در طول روز و شب قابل رویت و توقف باشد.

برای هویت بخشیدن به فضا این پروژه به صورت یک داروخانه کلاسیک طراحی و اجرا شده است برای این منظور ، این پروژه بر دو جنبه اصلی متمرکز شده است: ارتباط بصری بین قسمت های مختلف در داروخانه و برای ارتباط با کاربران و با بیرون و همچنین استفاده از متریال ها و نزدیکی به سبک داروخانه های کلاسیک و آنچه در ذهن کاربران نقش بسته است.

با توجه به برنامه نیازهای اصلی در داروخانه ، باید سه حوزه در فضا لحاظ شود: فروش، پشتیبانی و یک دفتر شخصی. همچنین این داروخانه با توجه به نیاز برای گسترش در آینده طراحی شده است.

داروخانه دارای سیستم قفسه های متحرک است که مناطق مورد نیاز را سازماندهی میکند  این قفسه ها از یک ساختار فولادی لاکچری اما ساده ، تخته سه لا و پانل های پلی کربنات تشکیل شده است که بسته به محصول در معرض تنظیمات مختلف قرار میگیرند و می توانند به روشهای مختلفی برای تعریف فضاهای متنوع  اجرا شوند قفسه ها سبک و به راحتی قابل تنظیم هستند.

از متریال استیل سفید در قفسه ها استفاده شده ، کاشی های سفید مربع ساده روی دیوارها و جزئیات چوبی در کانتری با  استفاده از از سنگ مرمر سفید فضارا کلاسیک و مرتب نشان می دهد.

در بیشتر  دکوراسیون داروخانه ها در اسپانیا از سیستم های قفسه بندی استاندارد استفاده میشود  این سیستم ها گران هستند اما قفسه های طراحی شده برای این پروژه یک تصویر متمایز از داروخانه ایجاد می کنند و فضاهای را مانند یک دیوار مرز بندی میکنند البته هزینه تولید کم است زیرا تمام واحدها برابر هستند و از مواد ارزان قیمت (فولاد و تخته سه لا) ساخته شده اند که پس انداز مهمی را برای هزینه نهایی به همراه دارند. استفاده از پانل های پلی کربنات ارتباط بصری بین مناطق مختلف را فراهم می کند.

 

همانطور که گفته شد به دلیل قرارگیری در مسیر عبور وسایل نقلیه طراحی داروخانه باید به گونه ای باشد که به راحتی از  هر خودرویی که در فاصله متوسط در روز و شب در گردش است ، قابل مشاهده باشد و تنها راهکارطراحی نمایی است که توسط پنجره های بزرگ و روکش فلزی با لاک سفید پوشیده شده است. در طول روز ، فولاد سفید به عنوان یک بوم برای بنر سبز رنگ عمل می کند. در شب ، بنر روشن می شود و فضای داخلی روشن از طریق پنجره های بزرگ نمایش داده می شود. با مشاهده پلان و تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید…..

تحریریه دکوبوم

منبع:archdaily

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4507 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم