طراحی متفاوت خانه ای با دیوارهای اسلاید برای یک خانواده شش نفره

استودیوی معماری B.L.U.E  با وجود داشتن فضایی چالش انگیز با مدل L-shaped  و محدودیت و کوچکی فضا در پکن، موفق به ساخت خانه ای کاربردی و راحت برای یک خانواده شش نفره شده است. این پروژه در محله هوتونگ در مرکز تاریخی پکن قرار دارد و با متراژ ۴۳ متر مربع سعی شده تا با روش های مختلف برای ذخیره سازی و با افزایش ارتفاع حداکثر استفاده از فضا شود تا در حین بزرگتر نشان دادن فضا نور کافی نیز وارد فضا گردد.

ورودی پشتی دارای یک درب بزرگ شیشه ای با فریم چوبی است که به صورت کامل باز و بسته می شود و نور را به داخل فضا هدایت می کند.

درب بزرگ، فضای زندگی و حیاط را به هم متصل می کند و مرز بین داخل و خارج محسوب می شود. فضای باز نیز فرصت های ارتباطی میان اعضای خانواده را به وجود می آورد و می تواند تقویت کننده تعاملات باشد.

ارتفاع زیاد سقف موقعیت ایجاد فضاهایی را مهیا ساخته و بعد از ورودی قسمت بالا برای خواب و استراحت  با نرده های مشبک برای ایمنی کودکان و در زیر آن به قسمتی برای مطالعه و کار اختصاص یافته است .

کمد های چوبی نیز در کنار میز کار با جابجایی موقعیت ایجاد فضایی به عنوان غذاخوری یا فعالیت های دیگر را نیز مهیا می سازد.

سبک معماری داخلی فضا از معماری ژاپنی تبعیت می کند.

سطح بالایی خانه علاوه بر تخت خواب و قفسه هایی برای قرارگیری کتاب دارای فضایی به عنوان قسمت خواب ،دارای قسمتی با چمن سبز مصنوعی برای بازی کودکان است و در زیر آن با جابجایی پانل های چوبی امکانات متفاوتی را بسته به نیاز افراد خانواده ایجاد می کنند.

پارتیشن بندی اسلاید برای تشکیل مرزها و امکانات و استفاده بهینه از فضاها برای مثال ایجاد فضاهای کاربردی بالایی و همینطور ایجاد فضای ذخیره سازی در باکس پله ها و دیوارها  از ویژگی های بارز این طراحی می باشد. در ادامه با مشاهده تصاویر بیشتر و نقشه های  این پروژه با دکوبوم همراه باشید…..

 

تحریریه دکوبوم

منبع: designboom

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4151 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم