معرفی-انواع-کاکتوس

معرفی انواع کاکتوس

امروز ودر این بخش بـه معرفی انواع کاکتوس خانگی و آپارتمانی می‌پردازیم، این گیاهان خاردار و از دید بعضی وحشتناک، بسیار پرطرفدار اند، آنها بـه مانند بروس ویلیس جان سخت اند و نگه‌داری از آنها هم کار سختی نیست، بـه علاوه کاکتوس ها زیبایی منحصر بـه فرد خودشان را دارند کـه این موضوع را کاکتوس بازها بـه خوبی درک می کنند.

کاکتوس دارای گونه‌های بسیار مختلفی بوده کـه هر کدام ازآن‌ها، ظاهری متفاوت دارند. این گیاهان در آب و هوایی خشک و گرم رشدکرده و بر خلاف تعداد زیادی از گیاهان، بـه آب زیادی نیاز ندارد. کاکتوس با ذخیره آب در خود، می تواند در شرایط بی آبی و خشکسالی زنده بماند. گرچه کاکتوس‌ها، عاشق نور خورشید هستند، اما تعداد زیادی از آن‌ها می توانند در مکان‌های سرپوشیده نیز رشد کنند.

کاکتوس اپونتیا میکروداسیس «کاکتوس گوش خرگوشی»

زیستگاه اصلی این گیاه کشور مکزیک اسـت. این گیاه دو بالشتک بـه شکل گوش خرگوش دارد. این بالشتک‌ها پوشیده از تیغ‌های قهوه‌ای رنگ هستند.

معرفی-انواع-کاکتوس

این گیاه میتواند حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر رشد کند. اگر در تابستان، این گیاه بـه اندازه کافی در معرض نور قرار بگیرد، گل‌های سفید و میوه‌های بنفش رنگی را خواهد داد.

کاکتوس ژیمنوکالیسیوم

معرفی-انواع-کاکتوس

زیستگاه این کاکتوس خانگی آمریکای جنوبی اسـت. این گیاه فاقد تیغ بر روی جوانه‌های گل اسـت. بسته بـه نوع کاکتوس، عده ای از آن‌ها در سایه و برخی دیگر در نور خورشید رشد میکنند.

کاکتوس مامیلاریا هانیانا «کاکتوس بانوی پیر»

معرفی-انواع-کاکتوس

کاکتوس بانوی پیر نوعی کاکتوس خاردار درخانواده مامیلاریا اسـت کـه ۲۵۰ گونه دارد. این گیاه تیغ و پرز دارد ودر بهار، گل‌های کوچک صورتی یا بنفش رنگ میدهد. خاک این گل باید ترکیبی از خاک گلدان و شن باشد و یک هفته در بین بـه آن آب داده شود.

کاکتوس ستاره‌ ای «آسترو فیتوم آستریاس»

معرفی-انواع-کاکتوس

این کاکتوس شکلی گرد داشته کـه بـه ۸ بخش تقسیم شده اسـت. کاکتوس ستاره‌ای با کرک‌های سفید و نقاط سفید رنگ کوچک پوشانده شده اسـت. در فصل بهار، یک گل بـه رنگ زرد میدهد. این کاکتوس تنها ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر قطر دارد و مناسب نگه‌داری در خانه اسـت.

کاکتوس عید پاک

معرفی-انواع-کاکتوس

این کاکتوس بومی برزیل اسـت ودر اواخر زمستان و اوایل بهار گل میدهد. گل‌های آن بـه رنگ سفید، نارنجی و بنفش کم رنگ دیده می شود. تیغ‌های این گیاه بر روی یک دیگر انباشته شده اند و ظاهری منحصر بـه فرد بـه آن می دهند.

کاکتوس کریسمس

معرفی-انواع-کاکتوس
یکیدیگر از انواع کاکتوس خانگی، کاکتوس کریسمس اسـت. این کاکتوس اغلب با کاکتوس شکرگزاری اشتباه گرفته میشود. کاکتوس کریسمس در اواخر زمستان گل میدهد.

گل‌های آن بـه رنگ قرمز درخشان اسـت. کاکتوس کریسمس را میتوانید در داخل خانه نگه داری کنید. بـه این گیاه زیاد آب ندهید، زیرا باعث خشکی ریشه‌ها میشود. این گیاه میتواند با محیط‌های کم نور سازگار شود، اما گل‌ها با نور بیشتر سازگار هستند.

کاکتوس ماه

معرفی-انواع-کاکتوس
این کاکتوس کـه بـه آن کاکتوس چانه نیز گفته می شود، در اندازه، رنگ‌ها و شکل‌های مختلف وجوددارد. یک نوع محبوب آن کاکتوس هیبوتان اسـت.

زیستگاه این گیاه آمریکای جنوبی اسـت ودر رنگ‌های قرمز روشن، صورتی، زرد و نارنجی وجوددارد. این گیاه را در لب پنجره ودر معرض نور قرار دهید.

کاکتوس ساگوارو

معرفی-انواع-کاکتوس
کاکتوس ساگوارو میتواند تا ارتفاع ۱۲ متر رشد کند، اما رشد آن بـه آرامی صورت می گیرد. این بدان معنی اسـت کـه میتوان آنرا سالها درون خانه نگه داری کرد.

این گیاه ظاهری استوانه‌ای شکل دارد. این گیاه بومی کویر سونوران بوده و نیاز بـه نور فراوان دارد. اگر این گیاه را در محیط خانه نگه می‌دارید، آنرا در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

کاکتوس بشکه‌ ای یا خمره‌ ای

معرفی-انواع-کاکتوس

شکل این کاکتوس گرد و مدور اسـت. در اطراف این گیاه شیار‌هایی وجوددارد کـه تیغ و خار از آنجا رشدکرده اند. این گیاه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد گل داده کـه بـه رنگ قرمز یا زرد هستند.

کاکتوس شکرگزاری

معرفی-انواع-کاکتوس

کاکتوس شکرگزاری در طول تعطیلات شکرگزاری شکوفه داده و گل‌های آن تا ماه‌های زمستان باقی می ماند. این گیاه نیاز بـه دمای خنک دارد. این گیاه در آب و هوای سرد مشکلی نخواهد داشت، اما نباید در هوای یخبندان قرار بگیرد.

ملکه شب «اپیفیلوم اکسی پتالوم»

معرفی-انواع-کاکتوس

ملکه شب نوعی کاکتوس اپیفیلوم بومی برزیل اسـت کـه بر روی درختان رشد می کند و گل‌های سفید رنگ میدهد. بـه این دلیل بـه این گیاه ملکه شب گفته میشود، زیرا تمایل بـه گل دادن در شب دارد.

کاکتوس گلابی خاردار «اپونتیا»

معرفی-انواع-کاکتوس

این کاکتوس نوعی سرده محبوب مناطق خشکسال اسـت. از گونه‌های رایج آن میتوان بـه انجیر هندی اشاره کرد. این کاکتوس گل‌های زرد، قرمز و بنفش می دهد.

کاکتوس تیغ سگی «سیلیندروپونتیا فولگیدا»

معرفی-انواع-کاکتوس

این گیاه بومی جنوب غربی کشور آمریکا اسـت. این کاکتوس دارای ساقه‌ای مدوری اسـت کـه تیغ‌های تیزی ازآن بیرون زده اند. این گیاه در اندازه‌های مختلف وجوددارد. گل‌های این کاکتوس، سبز یا نارنجی اسـت. این کاکتوس بـه آب کم و نور فراوان نیاز دارد.

پاخی سرئوس اسکاتی مونستروسوس

معرفی-انواع-کاکتوس
این کاکتوس، ارتفاعی بلند دارد و میتواند بـه ۳ تا ۵ متر برسد. ساختار این کاکتوس، ناهموار و ناصاف اسـت. اگر چـه، این گیاه میتواند در نور رشد کند، اما نور مستقیم و شدید خورشید می تواند آنرا بسوزاند. افراد، اصطلاح کاکتوس و گیاه ساکولنت را اغلب بجای یک دیگر استفاده میکنند. هرچند، آن‌ها یکسان نیستند.

تمام کاکتوس ها، ساکولنت هستند؛ اما، همه ی ساکولنت ها، کاکتوس نیستند. کاکتوس‌ها دارای ساختاری بنام آرئول هستند. آرئول‌ها برآمدگی‌های کوچکی شبیه بـه کوسن بوده کـه از آنجا تیغ ها، گل‌ها و ساقه‌های جانبی کاکتوس رشد میکنند. تعداد زیادی از ساکولنت ها، آرئول ندارند. در حالیکه کاکتوس بعنوان یک گیاه صحرایی شناخته شده اسـت، اما میتواند در محیط خانه نیز رشد کند.

تحریریه دکوبوم

منبع:parsnaz.com

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    10291 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم