معرفی کتاب:شناخت سبک های معماری و دکوراسیون داخلی

شاید سبک ، یک هویت فرهنگی از معماری بناهای یک کشور باشد، که عموماً بر پوسته‌ی بیرونی یک بنا، به رخ کشیده می‌شود. حال این مفهوم، در بیان کالبد بیرونی ساختارهای معماری، به سبک‌شناسی بنا کمک شایانی می‌نماید، ولیکن از بیرون کالبد تا درون کالبد فضایی، تعاملات بر: شیوه‌ی طرح‌ریزی، نوع چیدمان، تزئینات مورد استفاده، عناصر مصرفی و کارکردی، نوع نورپردازی «مصنوع یا طبیعی» استفاده از زمینه‌های رنگی متداول، استفاده از خطوط هندسی، مبلمان و تجهیزات عملکردی، بیان جزئی‌تر ‌را به بییننده القاء می‌نماید.

 سبک‌شناسی در معماری  و دکوراسیون داخلی ، به وسیله‌ی تعداد مشخصی از اجزاء و عناصر یکسان، تشکیل شده است. این بدین معنا است که امکان تهیه‌ی یک راهنمای عملی، برای طبقه‌‌بندی سبک‌شناسی (تاریخی – هنری) از مجموعه‌ای از قطعات وجود دارد. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که نظریه‌پردازان و متفکران حوزه‌ی هنر و معماری در هر دوره، اجزای مشخصی را، با هم در کالبد کارکردهای متغیر و شناخت از مفاهیم فرهنگی و جامعه‌شناختی آن دوره‌ی زمانی، با آرایشی جدید از تزئینات داخلی، به معرض نمایش می‌گذاشتند.

حال این سبک‌های معماری، از جنبشی هنری برافراشته شده باشد و یا دوره‌ای تاریخی که نقش حکمرانان بر سیاست‌هایشان را تأکید نماید، به گونه‌ای جدیدتر، از دوره به دوره‌ای و از دهه‌ای به دهه‌ی دیگر، انتقال پیدا کرده و ساختارهای هنری و معماری خاص آن دوران، به عنوان یک اثر با ارزش حفظ و به نمایش عمومی درآمده است.

لذا درک محتوای هر سبک معماری داخلی، مبتنی بر شناخت مفاهیم و ویژگی‌های عملکردی و اجزاء مورد استفاده، به عنوان عناصر تزئینی، جایگاه تغییرات خلاقانه را، برای هر طراحی مجسم نموده است و ارائه‌ی فضایی منتسب به یک سبک معماری داخلی، نیازمند اجرای تمامی جزئیات طرح نمی‌باشد.

انتشارات کلهر در این کتاب با نگاه اصولی و کاملا دقیق به بررسی سبک‌های کلاسیک اروپایی پرداخته است و این سبک‌ها را از دوره گوتیک تا دوره ویکتورین (یعنی تقریبا از قرن دوازدهم تا انتهای قرن نوزدهم) به طور کامل و جامع، با تاکید بر معماری، دکوراسیون داخلی و مبلمان، بررسی می کند.
علاوه بر این، کتاب شامل یک بخش الحاقی آغازین است که هنرهای مربوط به پیش از هنر گوتیک را بررسی میکند.
در این بخش به مطالعه هنر یونان، روم، بیزانس و حتی هنر مصری می‌پردازد. کتاب همچنین بخشی انتهای دارد که به بررسی سبک‌های دکوراسیون و دوره‌های معاصر هم زمان با سبک ویکتورین تا کنون می‌پردازد که بخش اخیر میتواند توجه علاقه مندان به سبک‌های مدرن را بسیار جلب کند.
هدف از انتشار کتاب  مشاهده آثار هنری مختلف، سبک شناسی  و آشنایی با  دوره‌های متفاوت هنری است که میتواند بر شیوه طراحی  همچنین بر انتخاب و شناسایی سبک دکوراسیون هر فضایی بسیار اثر گذار باشد.

ناشر: 

کلهر

نویسنده: 

روبر دوشه

مترجم: 

امیر جلیلی

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2439 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم