نوروز با دکوبوم: آشپزخانه تکانی!

در این بخش برای نظافت و بهداشت آشپزخانه و تاثیر آن بر دکوراسیون آشپزخانه ایده ها و راه کار هایی آورده ایم تا به وسیله ی آن ها خانه تکانی سریع تر و موثرتری داشته باشید. 

۱: نظافت سینک ظرفشویی: شاید باورش سخت باشد ولی سینک ظرفشویی شما نسبت به محیط توالت باکتری های بیشتری جذب می کند پس بهتر است هر چند مدت یک بار آن را به طور کامل ضدعفونی و نظافت کنید. سینک ظرفشویی را اول با آب و صابون یا شوینده های معمولی تمیز کنید سپس کمی سرکه را بر روی قسمت های سینک اسپری کنید، پس از آن مقداری آب اکسیژینه را بر روی آن اسپری کنید، دقت کنید که نباید سرکه و آب اکسیژنه را با هم ترکیب کنید بلکه هر کدام را به صورت جداگانه اسپری کنید و بگذارید خشک شود.

۲: برای تمیز کردن اجاق گاز ابتدا بگذارید سطح آن با مقدار کمی آب داغ و شوینده خیس بخورد سپس با یک دستمال آن را خشک کنید، بعد از آن می توانید با اضافه کردن نمک بر روی سطوح مختلف اجاق و به کمک یک دستمال مرطوب اجاق گاز خود را برق بیاندازید. همچنین میتوانید برای از بین بردن بوی نامطبوع سطوح اجاق گاز از لیمو ترش استفاده کنید.

۳: برای تمیزکردن سطح زیر یخچال و فریزر از هر گونه جرم و خرده ریز، کافی است یک حوله کاغذی را با افشانه تمیزکننده همه جانبه مرطوب کرد و آن را به دور یک چاپستیک (چوپک غذا خوری چینی) پیچید و بعد این چاپستیک را زیر سطح یخچال و یا فریزر کشید.

۴: برای تمیز کردن درزهای روی سطح میزهای چوبی آشپزخانه کافی است چند قاشق چایخوری جوش شیرین را با چند قطره آب لیمو ترش مخلوط و یک خمیر درست کرد. بعد این خمیر را همه جای میز پهن کرد و با یک اسفنج زیر این خمیر را روی میز مالید؛ بعد از پنج دقیقه می توان خمیر را از روی میز شست.

۵: برای تمیز کردن چاهک سینک ظرفشویی، بهتر است سرکه را درون قالب یخ ریخت و در فریزر گذاشت تا یخ بزند، بعد چند قطعه یخ سرکه را بر روی چاهک سینک ظرفشویی قرار دارد و آب در حال جوش بر روی آن ریخت. انداختن چند برش لیمو ترش در آب در حال جوش نیز می تواند بوی ناشی از چاهک سینک ظرفشویی را از بین ببرد.

۶: برای تمیز کردن هفتگی محفظه مایکروویو، می توان سه قاشق غذا خوری سرکه و دو فنجان آب را در یک کاسه شیشه ای قابل استفاده در مایکروویو ریخت و آن را داخل فر مایکروویو گذاشت و مایکروویو را برای چهار دقیقه روشن کرد. بعد چهار دقیقه کاسه را از مایکروویو بیرون آورد و داخل مایکروویو را که از بخار پوشیده شده است با پارچه نرم مخصوص مایکروویو پاک کرد.

۷: برای از بین بردن رسوبات پودر یا مایع ظرفشویی از ماشین ظرفشویی، ماشین خالی ظرفشویی را با چرخه شستشویی که درجه حرارت آب در آن بالا است، روشن کنید. سپس زمانی که چرخه شستشو به نیمه رسید، ترکیبی از دو فنجان سرکه و چند قطره آب لیمو ترش را به آب گرم داخل ماشین ظرفشویی اضافه کنید و زمانی که چرخه شستشو به اتمام رسید محفظه داخل ماشین ظرفشویی را با یک اسفنج نرم تمیز کنید.

تحریریه دکوبوم

منبع: womansday

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1289 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم