دکوراسیون خانه های کوچک

ویدیو : دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک همان قدر که شیرین و دلپذیر است دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است به شرط اینکه شما فضای خانه و خواسته های خود از دکوراسیون داخلی منزلتان را بشناسید و بر اساس آن ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را انجام دهید

اگر شما نیز مانند بسیاری از ساکنین واحدهای آپارتمانی شهرهای بزرگ، دارای خانه ی کوچکی هستید و دوست دارید با استفاده از طراحی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود فضایی دلنشین تر و شاداب تر طراحی نمایید می توانید با مشاهده تصاویر دکوراسیون خانه های کوچک و الهام گرفتن از آن ها دکوراسیون خانه ی دوست داشتنی خود را دوست داشتنی تر و شادتر نمایید. برای شروع کار باید به این مسئله توجه نمایید که شما قصد دارید دقیقا چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید؟ اگر این فضای کافی را در اختیار ندارید باید با بکار بردن ایده های نو این فضا را به وجود آورید و یا در انتخاب لوازم مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزلتان تجدید نظر نمایید.

در ادامه چند نکته کاربردی که در دکوراسیون منزل خود باید به آن توجه کنید را بررسی میکنیم.

نورپردازی عاملی بسیار مهم در دکوراسیون

نورپردازی یکی از ارکان اصلی بزرگنمایی دیزاین خانه های کوچک است، چراکه فضاهای تاریک و کم نور کوچک تر از فضاهای پر نور دیده می شود. اگر سعادت استفاده از نور طبیعی را ندارید حتما از نورهای مختلف مصنوعی برای فضای داخلی تان استفاده کنید.

انتخاب مبلمان مناسب

یکی از مشکلات خانه های ما ایرانی ها وجود الزامی یک دست مبلمان کامل در اتاق نشیمن و پذیرایی است. در خانه های بیشتر ما حتما یک دست مبل کامل شش نفره پیدا می شود در حالی که مساحت خانه از ۸۰ یا ۷۰ متر هم کمتر است. خیلی از ما فکر می کنیم باید مبل ها را به صورت یک دست و کامل تهیه کنیم غافل از اینکه هر مبلی برای نمای بهتر نیاز به فضا و مکان مناسبی دارد. باید ببینید تا باور کنید که یک مبل راحتی به تنهایی می تواند خانه را بسیار زیباتر کند.وقتی بنا به دلایلی آپارتمان کوچک انتخاب می کنید، پس باید قید مبلمان استیل و کلاسیک را بزنید، چرا که نه تنها برای شما کارایی نخواهد داشت بلکه فقط فضای شما را کوچک تر جلوه می دهد. بهترین مبلمان برای چیدمان خانه های کوچک، مبلمان راحتی، نیم ست، تاشو و ال شکل است که علاوه بر کارایی مطلوب فضای شما محدود نمی کند.

فرش مناسب خانه های کوچک

برای فضاهای کوچک انتخاب فرش های بزرگ اصلا توصیه نمی شود. با توجه به اینکه امروزه اکثر آپارتمان ها دارای کفپوش های مدرن است پس به راحتی می توانید از فرش های کوچک تر برای فضای داخلی تان استفاده کنید که تمام سطح کف را نپوشاند. اگر کف فضای شما موزاییک است حتما از موکت های بدون طرح، با بافت عمودی شکل و رنگ خنثی برای مفروش کردن دکوراسیون داخلی منزل کوچک استفاده کنید.

پرده بلند یا کوتاه؟

برای چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی با سقف های کوتاه بهترین انتخاب استفاده از پرده های بلند است. پرده های بلند با رنگ های خنثی با ایجاد انحراف بصری سقف شما را بلندتر از قبل نشان دهد در نتیجه فضای شما بزرگ تر دیده می شود. برای این منظور پرده را از سقف نصب کنید به نحوی که تا روی زمین قرار بگیرد.

اهمیت استفاده از دیوارها

یکی از مهم ترین فضاها که در اتاق های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد اما همیشه به بدترین شکل مورد استفاده قرار میگیرد دیوارها هستند. بیشتر ما معمولا از دیوارها برای آویزان کردن تابلوها یا در نهایت اضافه کردن دو یا سه عدد طاقچه بسنده می کنیم اما دیوارها این قابلیت را دارند که از آنها میزهای تاشو نیز آویزان کرد. دیوارها بهترین مکان برای میزها و کتابخانه های تاشوی جادار هستند.

تاثیر آینه در دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از آینه یکی از قدیمی ترین ترفندهای بزرگنمایی فضا است. آینه ها را می توانید مقابل منابع نوری نصب کنید و به سادگی فضای داخلی تان را دو برابر کنید. حتما توجه داشته باشید که آینه ی انتخابی شما ابعاد مناسبی داشته باشد استفاده از آینه های کوچک نه تنها فضای شما را بزرگ نشان نمی دهد بلکه فقط در فضای شما اغتشاش بصری ایجاد می کند.

بی نظمی ممنوع

بی نظمی و اغتشاش بصری دشمن فضاهای کوچک است. برای جلوگیری از اغتشاش بصری در فضا همیشه لوازم اضافی را از فضای خود دور کنید و نسبت به مرتب بودن فضا حساس باشید.

استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون خانه های کوچک

در دکوراسیون منزل کوچک حتما از بافت و طرح های ساده استفاده کنید، توجه داشته باشید که حتما رنگ های انتخابی لوازم و وسایل تان ساده و نزدیک به رنگ های خنثی باشد، پارچه هایی با طرح و رنگ های شلوغ را کنار بگذارید کنار بگذارید و تا حد امکان از یک ترکیب رنگ ساده برای فضای داخلی تان استفاده کنید.

در ادامه ویدیو بسیار کاربردی از تصاویر دکوراسیون خانه های کوچک را مشاهده نماییم.

تحریریه دکوبوم
امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5717 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم