چیدمان دفتر کار خانگی، ۴ پیشنهاد دکوبوم

همه گیری ویروس کرونا  و افزایش دورکاری سبب شده تا کارمندان شرکت ها و ادارات ، اتاق یا حتی فضای کوچکی را هم که شده  در خانه به حوزه ایب رای انجام وظایف خود بسته به شغل و زمان کاری  اختصاص دهند  البته که این تغییر با وجود آپارتمان های کوچک امروزی و  دکوراسیون خانه های ایرانی که معمولا دارای اتاق کار و مطالعه مجزا نیستند کمی دشوار و چالش برانگیز است اما قطعا  برای دیزاین و چیدمان دفتر کار خانگی  با رعایت اصول و با در نظر گرفتن موقعیت پنجره ها (در صورت وجود) ،  رایانه و وسایل جانبی ،پریزهای برق و تلفن و المان های موجود میتوانید به بهترین نحو دفتر کار خود را دیزاین کنید. در ادامه با وبسایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوبوم و با پیشنهادهایی برای چیدمان دفتر کار  در خانه همراه باشید…

قبل از شروع برای طراحی  دکوراسیون اتاق کار و افزایش کیفیت  کار و فضای خانه  این پست میتواند برایتان مفید باشد:

نکاتی کاربردی برای طراحی یک اتاق کار خانگی بی نقص

۱-دکوراسیون دفتر کار با ویو و منظره بیرون

دفتر کار خانگی با ابعاد بزرگ و دارای  ویو مناظر بیرون 

 درچیدمان دفتر کار خانگی  به خصوص برای افرادی وقت زیادی را در زمان کاری و پشت کامپیوتر می گذرانند در صورتیکه که اتاقی مجزا را می توانید به فضای کار و مطالعه اختصاص دهید  در چنین اتاقی داشتن  پنجره بزرگ امتیاز خوبی محسوب می شود  که منظره و بهترین نور را از طریق پنجره وارد فضا میکند.

ورود نور به اتاق کار در خانه

البته بهتر است در اتاقی که میز کار در نزدیکی یک پنجره بزرگ قرار دارد ، پرده وجود داشته باشند تا در صورت لزوم نور کنترل شود و از حریم خصوصی محافظت شود. نور طبیعی روز به طور کلی برای افرادی که ساعت های طولانی را در یک دفتر کار در خانه می گذرانند گزینه خوبی است ، اما گاهی اوقات نور شدید خورشید باید فیلتر یا مسدود شود.

اتاق کار بزرگ

اگر اتاقی که به عنوان دفتر در دکوراسیون  خانه انتخاب کردید دارای فضای بیشتری است می توانید به عنوان فضای ملاقات برای مشتریان یا همکاران قسمتی را به منظور نشیمن در نظر بگیرید.

۲-پلان چیدمان دفتر کارمشترک با اتاق خواب

نمونه پلان  دفتر کار خانگی در اتاق خواب

بسیاری از افراد برخی از کارهای خود را در اتاق خواب انجام می دهند و در یک خانه کوچک ممکن است گزینه دیگری وجود نداشته باشد اما مشاوران شغلی غالباً بر عدم تداخل و همپوشانی  فعالیت های کاری با زمان شخصی  تاکید دارند.

برای جدا نگه داشتن آرامش و فضای کار ، یک پارتیشن می تواند به خوبی کار کند تا فضای خواب را از منطقه کاری مجزا کند.  

استفاده از کمدهای بزرگ

همچنین کمدهای خیلی بزرگ در اتاق خواب می توانند برای اقلام کاری استفاده شوند ، یا حتی می توانند یک دفتر کار خانگی را در خود جای دهند و  وقتی کار روزانه  تمام شد ، درب بسته و  به اتاق خواب  با فضایی آرامتر برگردد.

۳-چیدمان دفتر کار خانگی در اتاق ناهار خوری

پلان دفتر کار در اتاق ناهارخوری منزل

در صورت شکل و اندازه مناسب ، یک اتاق ناهار خوری می تواند مکانی عالی برای قرار دادن یک دفتر کار در منازل باشد ، به خصوص اگر غذاخوری رسمی و با سبکی خشک و کلاسیک  نباشد. ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که بتوانید کل اتاق را به تصرف خود درآورید ، در این صورت شما از آزادی کامل برای چیدمان مبلمان اداری به دلخواه خود برخوردار خواهید بود.

اما اگر به حوزه غذاخوری به عنوان محلی برای وعده های غذایی خانوادگی یا برای انجام تکالیف کودکان نیاز دارید ، ممکن است راه حل های دیگری مورد نیاز باشد.

ایجاد یک فضای کاری مشترک  مانند این مورد ممکن است نیاز به استفاده از مبلمان کوچکتر یا چند منظوره  داشته باشد یا تنها  بتوانید کنجی را به وسایل اختصاص دهید که با طراحی مبلمان مناسب قابلیت مخفی شدن و تغییر در ساعت های غیر کاری و تعطیلات را داشته باشد.

۴-سازگار شدن با اشکال غیرمعمول اتاق

دفتر کار خانگی  چیدمان در اتاق T شکل

اتاق یا فضایی که برای دفتر خانه شما در دسترس است ممکن است به شکل مربع یا مستطیل کامل نباشد، بیش از چهار دیوار  داشته باشد یا  یک فضای L- یا T شکل باشد بسته به نحوه شکل گیری فضا و موقعیت پریزهای برق و تلفن ، این می تواند چالش هایی را ایجاد کند.

اگر در برنامه ریزی فضایی و چیدمان دفتر کار خانگی  پلان دارای گوشه هایی دنج و یا دارای شکستگی های غیر قابل استفاده است، این منطقه می تواند یک فضای عالی برای ذخیره سازی پرونده ها یا کتاب های مرجع باشد. در اتاق هایی با اشکال منحصر به فرد ، ممکن است لازم باشد که میز کار یا ترکیبی از سبک مبلمان را برای تأمین سطوح مناسب کار در نظر بگیرید.

در واقع پلان اتاق شما میتواند مانند راهنمایی باشد تا بتوانید محل قرار گیری میز کار خود و دیگر اقلام مورد نیاز را  انتخاب کنید.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: thespruce

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1830 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم