گیاهان آپارتمانی، بن سای گل کاغذی

گل کاغذی: Bugainvillea

این گیاه در مناطق گرمسیری جنوب و جنوب شرقی به عنوان گیاه دیواری و سردرب و پارکینگ ها و در مناطق سردسیر در گل جا کاشت می گردد. گل های آن ریز و سفید رنگ است و آن اندامی که آن را به عنوان گل می شناسد، در حقیقت یک نوع برگ است و اندامی است که درعلم گیاهشناسی به آن (براکته) می گویند و زیبایی گیاه در حقیقت مدیون همین براکته ها است که به رنگ های قرمز اسکارلتی، قرمز شرابی، بنفش، سفید و چند رنگ بینابین از اواسط بهار تا اوایل پاییز زینت بخش حیاط منازل و داخل گل جاها است.

محل نگهداری:

این گیاه در تابستان چه در محیط باز و چه بسته نور کامل خورشید را دوست دارد. کنترل شرایط آب و هوایی در محیط باز کمی مشکل است و گلدهی در اختیار صاحب گیاه نیست اما با کنترل شرایط در داخل خصوصاً آبیاری گلدهی و همچنین رنگ در گل ها حدوداً تابع بونسایی دار است. باید در هرحال توجه کرد که تابش نور خوشید از پشت شیشه طول موج های خطرناک برای گیاه را همراه دارد و باید با فیلتر کردن و پوشانیدن شیشه با کاغذ روزنامه یا هر صافی دیگر از تابش مستقیم جلوگیری بعمل آورد.

 در زمستان باید در درجه حرارت های ۱۵-۸ درجه سانتیگراد قرار گیرد. که ممکن است برگ های مسن تر آن شروع به ریزش نمایند. توجه داشته باشید که کم آبی و هوای سرد نیز باعث ریزش برگ ها می گردد. کم آبی، پرآبی و سرما از این نقطه نظر نشانه های آنها همانند است.

تعویض گلدان:

هر ۳ تا ۵ سال یک بار گلدان گل کاغذی تعویض و خاک آن نو می گردد. خاک کاغذی بیشتر خاک برگ یا هر خاک آلی دیگر تشکیل می دهد که حدود ۸۰ درصد آن خاک برگ و بقیه شن و سنگریزه هستند. زهکش خوب و مواد غذایی فراوان از خواسته های این گیاه است .

هرس:

حذف شاخه های اضافی در زمانی که گیاه نیمه خواب است انجام می شود. هرس تابستانه پس از گلدهی به صورت سنگین خواهد بود. جوانه هایی که در بهار ظاهر شده اند باید برای سفت شدن اجازه پیدا کنند؛ سپس چنان هرس گردند که فقط یک یا دو برگ باقی بمانند این شاخه ها در گلدهی بعدی حتماً دارای گل خواهند بود.

 نکته دیگر در این بونسایی این است که چنانچه شاخه ها دیرتر هرس گردند گلدهی عقب می افتد و اگر زود هرس شوند رشد علفی و شاخه ها رو به ازدیاد می روند. با توجه به درجه حرارت و به طور کلی شرایط محیطی پس از یکی دو سال، تاریخ صحیح هرس به دست شما خواهد آمد.

آبیاری:

در زمستان آبیاری را کم کنید و سطح خاک را تقریباً خشک و استخوانی نگه دارید. با کم کردن رطوبت برگ ها کمی تیره تر می شوند و با نزدیک شدن بهار دور آبیاری را بیشتر کنید. با شروع باز شدن جوانه ها آبیاری را بطور مرتب تکرار کنید. اما مواظب باشید که گل کاغذی خاک با تلاقی و فاقد اکسیژن را دوست ندارد.

تغذیه:

در فصل رشد گل کاغذی را با کودهای کم ازت آبیاری کنید. با توقف در رشد در فصل زمستان تغذیه را هم متوقف و با شروع فصل بهار مجدداً کوددهی آغاز کنید.

تحریریه دکوبوم

منبع: golvagiah

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5366 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم