گیاهان آپارتمانی، سینگونیوم

نام علمی: Syngonium podophyllum

نام انگلیسی: Goosefoot Plant, Arrowhead vine

خانواده: گل شیپوریان (Araceae)

گیاهان در دکوراسیون داخلی

سینگونیوم

جنس سینگونیوم شامل گیاهانی است که زادگاه آنان جنگل های بارانی و گرمسیری است و بصورت پیچ از درختان بالا رفته و تا ارتفاع ۲۰ متر و حتی بیشتر رشد می کنند. از این جنس گونه سینگونیوم پودوفیلوم به عنوان یک گیاه آپارتمانی شناخته می شود و امروزه ارقام مختلفی از آن تولید شده که تفاوت هایی در شکل و رنگ برگ با هم دارند.

عادت رشدی سینگونیوم به صورت پیچ بالارونده است و در صورت نداشتن تکیه گاه به صورت خزنده رشد می کند و به خاطر شکنندگی ساقه ها با حذف قسمت های بالایی آن ها می توان گیاه را طوری تربیت کرد که رشد جانبی بیشتری داشته باشد و گیاهی کوچک و فشرده بدست آورد.

نیازمندی های محیطی

خاک: مخلوطی از خاک برگ و پیت موس با زهکش خوب محیطی مناسب را برای رشد ریشه های این گیاه می سازد. استفاده از کودی مثل ۲۰-۲۰-۲۰ با نصف غلظت معمول در فصل رشد برای برگ دهی و انبوهی گیاه لازم است. این گیاه تراکم ریشه در گلدان خود را دوست دارد.

آبیاری: به آبیاری متوسطی احتیاج دارد و زمانی که سطح خاک رطوبت خود را تا حدودی از دست داده بود گیاه را آبیاری باید کرد و همچنین نباید گیاه خشکی بکشد. همچنین رطوبت هوا برای این گیاه بسیار مهم است و تامین آن و غبارپاشی روزانه باعث شادابی و بالندگی گیاه می شود.

نور: بهترین رشد را در مکانی پرنور و البته به دور از نور مستقیم آفتاب دارد. هر چه نور کم تر شود ساقه بلند تر و علفی شکل شده و استحکام آن کم تر می شود و فاصله بین دو برگ زیاد می شود.

دما: در فصل رشد دمای ۳۰-۲۰ درجه برای آن مطلوب است. حداقل دمای در فصل سرد برای گیاه ۱۶ درجه است.

 تکثیر: تکثیر این گیاه با استفاده از قلمه ساقه که ریشه های هوایی دارد انجام می شود. در اواخر بهار یا اوایل تابستان قلمه های به طول ۱۰ سانتیمتر از نوک ساقه ها تهیه کنید. برش را دقیقا از زیر یک گره بزنید و برگ انتهایی قلمه را حذف کنید و در خاک مناسب قلمه زنی بکارید و شرایط قلمه زنی را مهیا کنید. ۶-۴ هفته بعد قلمه ها ریشه دار می شوند.

گیاهان در دکوراسیون داخلی

گیاهان در دکوراسیون داخلی

گیاهان در دکوراسیون داخلی

گیاهان در دکوراسیون داخلی

گیاهان در دکوراسیون داخلی

تحریریه دکوبوم

منبع: golvagiah
 

 

امتیاز دهید post

۱ نظر

  • حسن افشار بهمن ۹, ۱۳۹۶ در ۱۴:۲۸

    تازه ازاین سایت دیدن کردم ،عالی است بسیار مفید بود استفاده کردم مخصوصا درمورد تنوع رنگهای سنگونیوم ، من فقط نقره ای اش رادارم. رنگهای دیگه راهم علاقمندم

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

5765 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم