Japandi Design چیست؟

شاید تصور نکنید که سبک های دکوراسیون ژاپنی و اسکاندیناوی مشترکات زیادی دارند ، اما وقتی صحبت از طراحی خانه می شود ، شباهت های آنها بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. دیدگاه زیبایی شناسی برای هر فرد بر سادگی ، عناصر طبیعی و راحتی فضا متمرکز است ، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد بیشتری از طراحان داخلی امروزه این دو سبک دکوراسیون را با هم ترکیب می کنند و آن را “Japandi” (تلفیق ژاپنی و اسکاندیناوی) می نامند. اگرچه این سبک ترندی نسبتاً جدید است ، اما انتظار می رود که امسال جپاندی در فیدهای اینستاگرام شما بیشتر از قبل ظاهر شود.

  
طراحی ژاپندی ترکیبی از عملکرد اسکاندیناوی و مینیمالیسم روستیک ژاپنی برای ایجاد احساس هنر ، طبیعت و سادگی است که این همجوشی با تمرکز بر خطوط شارپ ، فضاها و رنگ های روشن ، ترکیبی کامل از عملکرد و فرم را ایجاد می کنند.


عناصر Japandi کدامند؟
تلفیق کامل ژاپنی و اسکاندیناوی بر روی طرح های ساده و مینیمالیستی تمرکز دارد که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند اما عملکرد مبنای اصلی و ریشه ای به عنوان هدف این سبک معرفی شده است.

سبک Japandi دارای ساختاری زیبا با تمرکز بر کیفیت و قطعات دست ساز بر فراز ساختارهای ارزان قیمت است. همچنین این سبک بکارگیری رنگهای خنثی و انتخاب رنگهای بیشتری را برای تکمیل مبلمان و اکسسوری های را در خود جای داده پالت های رنگی آرام و ملایم در تنالیته های روشن تر در فضا گنجانده می شود که اینکار بسیار معنی دار و ظریف انجام می شوند.


علاوه بر این ، سبک Japandi اغلب بر پایداری تأکید دارد. به کارگیری متریال های طبیعی و طرح های ساده ، آن را به یک سبک دکوراسیون پایدار و سبز تبدیل کرده است که با توجه به بیشتر شدن کاربرانی که در دنیای مدرن امروزی به دنبال زیبایی های دوست دار محیط زیست هستند، محبوبیت جپاندی بین این گروه جای تعجب ندارد.

چگونه سبک های ژاپنی و اسکاندیناوی با هم کار می کنند؟
اگر با طراحی اسکاندیناوی آشنا هستید ، مطمئناً با مفهوم “Hygge” که ایجاد فضایی راحت و دنج است آشنا هستید به همین دلیل سبک اسکاندیناوی طی چند سال گذشته محبوبیت فزاینده ای در ایالات متحده پیدا کرده است. زیرا خانه باید مکانی امن برای کاربر باشد تا هر زمان که از درب ورودی قدم به خانه می گذارید احساس راحتی در شما ایجاد شود.


حال ، این مفهوم را با مفهوم دکوراسیون ژاپنی “wabi-sabi” ، که به معنی زیبایی در نقص است ، ادغام کنید ، یک ترکیب هماهنگ دقیقا معنی سبکJapandi است. سبک های طراحی ژاپنی و اسکاندیناوی به خوبی در کنار هم کار می کنند زیرا ریشه در سادگی و راحتی دارند. زیبایی شناسی مشترک این دو با هم سبکی هم راحت و هم پیچیده ایجاد میکنند.


در صورت واگرایی این دو رویکرد ، اختلافات آنها در واقع مکمل یکدیگرند.جایی که رنگ های خنثی در طراحی ژاپنی با پالت های تند خانه های اسکاندیناوی سرمای فضا را از بین می برند دقیقا مکملی برای هم محسوب می شوند.گرچه هر دو دکوراسیون ژاپنی و اسکاندیناوی سبک های جدیدی نیستند ، اما ترکیب این دو طی چند سال آینده مطمئنا روند رو به رشدی خواهد داشت.

تحریریه دکوبوم
غزاله عزالدین
منبع: thespruce

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    3284 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم