چگونه بهترین آینه ها را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

آینه ها در دکوراسیون منزل کمک می کنند تا در هر اتاق یک نقطه کانونی ایجاد کنید و به هر دکوراسیونی سبک  ویژه ای می بخشند. پس با وجود این مزایا چرا آنها را در دکوراسیون امتحان نمی کنید؟

آینه ها سبب می شوند هر فضایی را به روشی ساده و  زیبا نمایش دهید علاوه بر زیبایی، آینه ها جنبه کاربردی نیز دارند در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

در واقع آینه ها  به عنوان عناصر تزئینی بی انتها ، کاربردی هستند و به عمق و درخشندگی هر اتاق می افزایند البته  اگر آینه را در جای مناسب قرار دهید میتوانید هر فضایی را بهتر جلوه دهید.

پس جای درست برای آینه در دکوراسیون منزل کجاست؟

ابتدا لازم است به آنچه می خواهید با بکارگیری آینه ها بدست آورید فکر کنید  دانستن هدف، مهمترین نکته برای انتخاب است!ب ه عنوان مثال ، اگر یک اتاق کوچک و تاریک داشته باشید ، یک آینه در مکان مناسب می تواند آن را بزرگ و نورانی نشان دهد. همچنین، می توانید با آویختن آن در بالای شومینه یا بالای کاناپه ،  از آن به عنوان نقطه کانونی اتاق استفاده کنید.

روش دیگر برای افزودن عمق به اتاق ، این است که آینه ها را به شکلی نصب کنید که درها و پنجره ها را شبیه سازی کند ، تا حس تداوم داشته باشد و اتاق را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد.

استفاده از آینه و فنگ شویی

شما احتمالاً درباره Feng Shui شنیده اید ، فلسفه ای که در مورد اهمیت اشیا ، از آنچه که ساخته شده اند و جایی که آنها را  قرار می دهید تا انرژی آزادانه جریان یابد و احساس رفاه و شکوفایی داشته باشد.

آینه ها بخشی اساسی برای کارکرد انرژی موثر و مفید در دکوراسیون هستند که طراحان داخلی و متخصصان این حوزه  در اهمیت استفاده از آنها توافق دارند. طبق قوانین فنگ شویی چند نکته برای کاربرد آینه در دکوراسیون وجود دارد:  

  • مراقب آنچه آینه ها انعکاس می دهند باشید. زیرا آینه ها با انعکاس توانایی ضرب هر چیزی را دارند پس بهتر است خوبی را منعکس کنند ، هرگز زباله ، ظرف غذا ، مدارک مالی منفی را جلو آینه قرار ندهید اگر نمی خواهید بدهی های شما چند برابر شود.
  • آینه را نزدیک پای تخت قرار ندهید . اگر دراز کشیده اید و آینه بدن شما را منعکس می کند ، می تواند انرژی را به سمت شما منعکس کند. در طول شب ، انرژی روزمره را چه مثبت  و منفی ارسال و دریافت می کنید و دیگر نمی توانید به خوبی استراحت کنید.
  • برای جلوگیری از فرار انرژی ، از داشتن آینه در کنار پنجره خودداری کنید.
  • آینه های شکسته را دور بریزید.
  • آینه را در پایین پله ها یا انتهای راهرو قرار ندهید زیرا  انرژی به عقب برمی گردد.

سعی کنید استفاده از آینه را در دکوراسیون ندیده نگیرید  بهتر است از ابعاد مناسب فضا برای آینه ها کمک بگیرید همینطور  میتوانید چند مدل آینه را در ابعاد کوچکتر یا دکوراتیو به فضا اضافه کنید استفاده ازآینه های بزرگ در دکوراسیون بسیار محبوب هستند و با زیبایی می توانند نقطه کانونی هر اتاق باشند. آینه های بزرگ برای اتاق خواب ، اتاق ناهار خوری یا سالن عالی هستند اگر آینه دارای ارتفاع  بلند است اما عریض نیست ، آن را کنار دیوار قرار دهید. برعکس ، اگر عرض آن از ارتفاع آن بیشتر است ، بهتر است آن را آویزان کنید.

اگر اتاقی که می خواهید آینه را درون آن قرار دهید کوچک است ، آینه را روی زمین قرار ندهید زیرا علاوه بر ایجاد محدودیت در چیدمان باعث می شود اتاق کوچکتر به نظر برسد.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: decortips

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2509 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم