معماری و طراحی ویلا مشرف

نام پروژه: طراحی ویلا مشرف

معمار اصلی: محمدرضا کهزادی

دفتر-شرکت طراحی:  mrk office

سال اتمام: ۲۰۲۰

آدرس پروژه: ایران، مازندران

طبق متن ارائه شده توسط معماران: زمانی که پروژه  طراحی ویلا  مشرف به ما معرفی شد مسئله اصلی کارفرما اشراف همسایگان داخل شهرک ویلایی به فضاهای درونی ویلا و لنداسکیپ(و استخر) بود. او خواهان امنیت و امکانات این شهرک ساحلی و خصوصی بود و میخواست از فضاهای داخلی نسبت به فضاهاى خارجى بیرون کاملا شفافیت بصری رعایت شود و به راحتی دید کامل به بیرون داشته باشد و افراد حاضر در نقاط عمومی شهرک دید به داخل نداشته باشند. ایجاد تیغه های همراستا با جداره مشترک ساختمان با خیابان شهرک این مرز ایجاد و در نقاط مختلف نقش های گوناگونی اعم از دیواره جدا کننده، آبنما، رواق ورودی، جانپناه و.. پیدا کرد.

طراحی خانه ویلایی علاوه بر جداره های شیشه ای و شفافیت بین فضای بیرون و درون قالب خصوصی خود را هم حفظ کرد. همچون خاصیت معماری برونگرای مسکن در شمال ایران هم ارتباط مناسبی با لند اسکیپ و فضای عمومى شهرک پیدا کرد در صورت صلاحدید ساکنین، و هم میتواند فضای خصوصی خود را به نحو دلخواه داشته باشد. این یعنی ترجمه معماری گذشته این منطقه به زبان امروز و برای کاربر امروزی.

بیشتر بخوانید: طراحی ویلا

در طراحی فضاهای داخلی ویلا هم، عناصری چون آشپزخانه شومینه، قاب تلویزیون به شکلی دیزاین شده که با حالت روتین خود متفاوت دیده میشود. به طور مثال آشپزخانه در مرکز طبقه همکف و مابین فضای پذیرایی و حال خصوصی قرار گرفته و از طریق شکاف موجود بین کابینت های پایین و بالا ارتباط بصری بین این فضاها را میسر میکند. یا شومینه در جای خود میچرخد و به راحتی میتوان به هر نقطه ای که نیاز هست چرخانده شود.

تحریریه دکوبوم

منبع: aoapedi

۵/۵ - (۲ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2406 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم