طراحی فروشگاه اپل آی تک،آتلیه معماری فیروزمندان

طراحی فروشگاه اپل آی تک، ساختمانی سه طبقه، واقع در نبش یکی از محورهای اصلی شهر جدید لار و تنها بنای تجاری سه طبقه‌ی این محور می‌­باشد. کارفرما پس از ۸ سال فعالیت در این زمینه، تصمیم داشت فعالیت خود را گسترش دهد و بنای مذکور را جهت فروشگاه جدید خود انتخاب کرده بود.

مشخصات پروژه:

نام پروژه: طراحی داخلی اپل استور آی تک
عملکرد: تجاری
دفتر طراحی: آتلیه معماری فیروزمندان
آدرس پروژه: فارس، لار، شهرجدید، بلوار جوان
زیربنا: ۱۶۰متر مربع
تاریخ شروع و پایان ساخت: آذر ۱۳۹۸- شهریور ۱۳۹۹

    
جانمایی ساختمان و ویترین آن به گونه‌­ایست که ­عمق کم فروشگاه و عریض بودن ویترین باعث شده است، عابران سواره و پیاده به‌آسانی قادر به مشاهده‌ی کامل فروشگاه در طبقه‌ی همکف باشند.

این مسئله به این میزان شایان توجه می‌­باشد که حل آن در دید و منظر شهری و همچنین یافتن الگویی استاندارد و همگام با تکنولوژی مورد نظر در فضای داخلی به نحوی که کارفرما قادر باشد در آینده، در دیگر شعب خود نیز آن را تکرار نماید، از چالش­‌های پیش روی ما در طراحی داخلی به­ شمار می­‌رفت.

برنامه فیزیکی اپل استور:

در راستای رسیدن به الگوی مورد نظر و ایجاد تعاملات اجتماعی بیشتر مابین خریدار و کارکنان؛  در طراحی فروشگاه طبقه‌ی همکف، شوروم اصلی، طبقه‌ی اول شامل بخش لوازم جانبی و تعمیرات تخصصی و طبقه‌ی دوم به بخش اداری و تولید محتوا اختصاص داده شد و همچنین ضمن ایجاد خوانایی هرچه بیشتر و پرهیز از شلوغی، ترکیب رنگ خاکستری (ام دی اف طرح استیل) به­ عنوان رنگ­ اصلی زمینه‌ی فروشگاه، میزها با ام ­دی ­اف طرح چوب (ام­ دی‌ ­اف روکش طبیعی چوب) در تمامی طبقات و سرامیک‌­های خاکستری رنگ در کف و بدنه، جهت حفظ هماهنگی کل مجموعه مورد استفاده قرار گرفت.


به جهت سهولت در سازماندهی محصولات و خرید مشتریان، تقسیم‌بندی مجزا مطابق با هر کالا، در دکور صورت گرفت و به مرکز فروشگاه نیز، میز لایو، جهت تست و نمایش محصولات جدید و مشاوره‌ی خرید اختصاص یافت که صندلی­‌های آن به شکلی ایده‌­آل، در تطابق بیشتر با فضا­­، طراحی و ساخته شده است و در پاسخ به روشنایی مجموعه، نورهای متمرکز به منظور نورپردازی شاخص محصولات و نور گسترده جهت کنترل سایه­‌ها و تامین نور کلی محیط در مرکز و قرینه میز لایو، تامین گردید.

جلب مشتریان در فروشگاه:

با هدف دستیابی به فضایی با حس طراوت و نشاط و همچنین جلب توجه بیشتر عابران؛ در راستای دید ورودی به فروشگاه، در قسمت پشت میز فروش، با استفاده از دیوار سبز و فضای بیرون از فروشگاه (پیاده‌رو) کاشت دو نخل زینتی در نظر گرفته ­شد. راه‌پله‌ی مجموعه، به ­عنوان تنها دسترسی عمودی در پشت دیوار سبز، قسمتی از ویترین را در بر گرفته که از خیابان نیز قابل رویت می‌باشد؛ به­ همین سبب، جهت حفظ هارمونی رنگ در فضا، از ام­‌دی‌ا­ف طرح چوب در کفپوش پله، رنگ خاکستری در جداره‌­های آن و نورپردازی خطی در زیر دستگیره‌ی مسیر، جهت برانگیختن حس کنجکاوی کاربران استفاده گردید.


طبقه‌ی اول، چیدمان محصولات در تطابق با الگوی طراحی طبقه‌ی همکف (شوروم) تکرار شده است و همچنین جهت حفظ آرامش، اتاق تعمیرات به شکلی مخفی، در قسمت انتهای فروشگاه و پشت یکی از طبقات محصولات با تعبیه‌ی درب ورودی هم­خوان با جداره‌ها، در نظر گرفته شده است. طبقه‌ی دوم که به بخش اداری و تولید محتوا اختصاص خواهد یافت، در فاز بعدی طراحی مجموعه قرار دارد که در طراحی و اجرای آن، فضایی پویا و همگام با الگوی اصلی فروشگاه، مدنظر می‌باشد.

تحریریه دکوبوم

منبع: aoapedia

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2316 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم