افراد شاغل زمان زیادی از روز را در فضاهای اداری و پشت میز کار خود سپری می کنند و اگر نحوه چیدمان این قسمت دارای بی نظمی و آشفتگی باشد و یا جذابیت و گیرایی برای فرد کاربر نباشد علاوه بر خستگی سبب کاهش سرعت و کیفیت انجام کار و همچنین عدم دسترسی به وسایل مورد نیاز می شود.
نحوه چیدمان و دکور کردن میز کار بسته به شغل کاربر و نوع فضای کاری می تواند متفاوت باشد که البته در دفاتر کار شخصی و خانگی این محدودیت ها کمتر می شود و بیشتر تحت تاثیر سلیقه و احساسات شخصی قرار می گیرد ولی چه در دفاتر اداری و چه در چیدمان دفتر کار خانگی نظم اولویت اول می باشد و در مرحله بعد می تواند تابع سبک و خصوصیات شخصی و علایق افراد انتخاب شود برخی از افراد برای دکور خلوتی و وسایل محدود و کاملا مورد نیاز را ترجیح می دهند و شلوغی و وسایل اضافی سبب عدم تمرکزشان می شود که برای این افراد سبک های مینیمال و مدرن بیشتر کاربرد دارد اما در عین حال برخی افراد در حین کار تمایل دارند تا همه آنچه نیاز دارند را در اطراف خود ببینند و یا گرایش بیشتری به فضاهای شلوغ و رنگارنگ دارند و سادگی برایشان کسل کننده محسوب می شود این افراد می توانند از المان های بیشتر و شخصی سازی شده بیشتری استفاده کنند.
جدا از تفاوت های افراد و وجود سلایق شخصی، اکسسوری های کاربردی برای چیدمان میز کار مانند قفسه های جداکننده، ارگانایزرها و جا مدادی و تفکیک کننده کاغذها همچنین استفاده از گیاهان برای شاداب تر نمودن فضا و ایجاد احساس خوب حاصل از کار زیاد بسیار کاربردی و زیبا می باشد که در کنار موارد کاربردی المان های شخصی مانند جملات الهام بخش ،تصاویر و نقاشی های مورد علاقه و یا یادگاری های شخصی نیز می تواند میز کاری مختص به شما و در عین حال جذاب و با هویت سلیقه شخصی شما خلق نماید تا محیط کار را به فضایی دوست داشتنی تر تبدیل کرده و خستگی های کاری را کمتر نماید. در ادامه با ایده هایی الهام بخش با دکوبوم همراه باشید و اگر تا به حال به فکر تغییرات میز کار و مطالعه خود نبوده اید از قدم های کوچک شروع کنید کافیست به احساسات خود اعتماد کنید و از وسایل شخصی، زیبا و کاربردی در کنار هم بهره گیرید…..
تحریریه دکوبوم
هیچ نظرات