هدف از طراحی این کافی شاپ ایجاد فضایی زیبا و خوشایند در سبک های غربی – شرقی بوده است که البته کمی هم از سبک طراحی فضا در کشورهای جنوب شرقی آسیا را نیز در خود جای داده است. طراحی براساس شخصیت صاحب کافی شاپ که خانمی بسیار خوش ذوق و علاقه مند به مسافرت و عاشق قهوه می باشد طراحی شده است.
از شیوه های طراحی، توسعه پلان عمدتا در طول می باشد که در واقع این یکی از چالش های اصلی طراحی برای ایجاد فضاهای متناسب با تعداد افراد و متناسب با کاربرد آن برای این کافه می باشد.
طراح، اتاق نشیمن بزرگتر را در پایین ترین و به عمد در تاریک ترین قسمت قرار داده است و آن را به وسیله روشنایی های آویز بامبو که از سقف مربعی شکل آویخته شده اند نورپردازی کرده که این طراحی، قسمت نشیمن را به مرکز اصلی در کافه مبدل ساخته است. در واقع طراح به نحوی هوشمندانه ضعیفترین قسمت طرح را به نقطه کانونی تغییر داده و علاوه بر استفاده هنرمندانه از فضا این باعث گشته تا مشتریان بتوانند برای جلسات کاری و قرار ملاقات های مهم از این قسمت استفاده کنند.
فضای دیگری در پشت قسمت پذیرش و سفارش کافه برای استفاده از نور و قرارگیری در کنار پنجره بزرگی برای تماشای منظره بیرون و همینطور برای تعداد بیشتری از مشتریان اختصاص یافته است.
در مسیر باریک تر از ورودی با قرار دادن میزهای دو و چهارنفره و طراحی پرده ها مابین میز های مشتریان اجازه داشتن حریم شخصی را برای گفت و گو و راحتی بیشتر ایجاد کرده که سبک جالبی نیز به فضا افزوده است.
تحریریه دکوبوم
منبع:retaildesignblog
هیچ نظرات