طراحی داخلی خلاقانه رستورانی برای کودکان

طراحی داخلی این فضا بعد از بازسازی بخشی از باشگاه خانگی بوده که به یک رستوران برای کودکان تغییر کاربری داده است در این پروژه سعی شده تا در فضایی کمتر از ۱۰۰۰ مترمربع  و با توجه به ویژگی های فیزیکی کودکان با متریال های متناسب در ترکیب با نور و بافت و همچنین با توجه به مقیاس انسانی کودکان فضایی جاذب خلق نماید.

از متریال پلی کربنات در گالری در ترکیب با نور ها برای ایجاد احساسی متفاوت از ابعاد و بافت در فضا استفاده شده است.

طراحی حباب های بی رنگ و شفاف با انعکاس رنگین کمانی را ایجاد می کنند که احساسی متفاوت و غیر قابل پیش بینی را در کودکان ایجاد می کند و از این طریق محیطی دوست داشتنی و جذاب برای کودکان ایجاد می شود.

در طراحی از پانل های پلی کربنات برای پوشش  نمای اصلی و  ترکیببی با سبک هنر معاصر دکو استفاده شده در کنار آن از المان های شفاف بهره گرفته شده است. پله های بزرگ بین نمای ساختمان قدیمی و جدید قرار گرفته شده که مانند نمادی متفاوت به چشم می خورد.

در طراحی به سازماندهی عملکردی فضا  در حین سادگی اهمیت زیادی داده شده است و به نحوی است که از پله های در فضای باز، ابتدا به جنگل نور در طبقه دوم هدایت شده که یک سالن غذاخوری دایره ای و دو اتاق ناهار خوری خصوصی که توسط پانل های پلی کربنات احاطه شده اند  قابل رویت است . روشنایی دایره ای با نور منتشربا رنگ های سفید سبب ایجاد احساسی متفاوت از بافت، مقیاس و راهنمایی برای این مسیر می باشد.

با حرکت در زیر زمین در امتداد راه پله بزرگ منطقه ای با سقف آسمان ستاره ای، به عنوان یک زمین بازی برای بچه ها با استفاده از توپ های توخالی PVC، فیبر های شیشه ای، توپ های پلاستیکی ، سنگ مصنوعی و کف سازی ایجاد شده است. از یک آینه به عنوان مرز فضای بازی، و برای ایجاد خطای دید استفاده شده است.

بالاترین نقطه و قسمت اوج رستوران، خانه قرمز رنگی  است که بر روی پشت بام با پانل های آلومینیومی دو طرفه ساخته شده است که دسترسی به آن از  طریق مسیری زرد رنگ با پله های  با متریال فولاد ضد زنگ امکان پذیر می شود.

طراحی داخلی این فضا به گونه ای است که هر کودکی را به خود جذب کرده و با پویایی فضا کودکان را به حرکت تشویق و با برانگیختن احساس کنجکاوی برای رفتن و کشف فضاها و به کارگیری ایده های منحصر به فرد خلاقیت کودکان را افزایش خواهد داد در ادامه با دکوبوم با مشاهده تصاویر بیشتر این رستوران کودک همراه باشید….

 

 

تحریریه دکوبوم

منبع: retaildesignblog

امتیاز دهید post

۲ نظرات

  • ناشناس خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۴

    واقعا جالبه کدوم کشور هست؟

    پاسخ
    • Ghazaleh Ezzeddin خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ در ۱۲:۱۲

      با تشکر از همراهی شما با دکوبوم این رستوران در چین هست

      پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

2895 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم