طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این رویکرد طراحی، باتوجه‌به پیش‌بینی گرم‌تر‌شدن هوا ناشی از تغییرات آب‌وهوایی در آینده، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. درنتیجه، طراحی ویلایی با قابلیت پاسخگویی بیشتر به مناطق گرمسیری و آب‌وهوای آن ضروری است.

استراتژی‌هایی برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی

هنگام طراحی ویلا در مناطق جنگلی، باید به اصول حیاتی مانند جهت‌گیری، سایه خورشیدی، تهویه طبیعی که همگی از استراتژی‌های مرتبط با معماری گرمسیری هستند، توجه ویژه‌ای شود. نوع و محل قرارگیری پنجره‌ها هنگام ساخت خانه در مناطق گرمسیری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قرارگیری دقیق پنجره‌ها، امکان ایجاد سطح آسایش حرارتی ایده‌آل برای شما و خانواده‌تان را بدون نیاز به تهویه‌مطبوع فراهم می‌کند.

همچنین، توجه ویژه به متریال مورد استفاده برای ساخت سقف و دیوارها ضروری است. این مواد، نحوه انتقال حرارت به خانه شما را تعیین می‌کنند. گنجاندن فضای باز با کاربری عالی نیز یک مزیت به‌حساب می‌آید.

چگونه یک ویلای احاطه شده توسط جنگل را طراحی کنیم؟

همان‌طور که در فیلم گرگ‌ومیش، زمانی که ادوارد درنهایت از بلای زیبای خود دعوت می‌کند تا با خانواده‌اش ملاقات کند، در این بخش، نگاهی اجمالی به زندگی خانواده مرموز کالن می‌اندازیم. آنچه می‌بینیم واقعا چشمگیر است؛ یک خانه مدرن و مجلل در خلوت جنگل. این ویلا، چنان مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد که بسیاری شروع به رویای ساختن خانه آرام خود در میان جنگل کردند.

باوجوداین‌که طبیعت محیطی آرام را به شما ارائه می‌دهد؛ اما برای سکونتگاه شما نیز چالش‌هایی را به همراه دارد. هنگام برنامه‌ریزی برای ساخت خانه در زمینی پر از درخت، باید درنظر بگیرید که درختان چگونه بر ملک شما تأثیر خواهند گذاشت. در طول فرآیند طراحی ویلا در مناطق جنگلی، باید در مورد پاک‌سازی منطقه و دسترسی‌به نور طبیعی فکر کنید. همچنین مسئله دوام مطرح است؛ زیرا خانه شما نسبت به مناطق حومه شهر در معرض عناصر متفاوتی قرار خواهد گرفت. درنهایت، ملک شما با محیط اطراف هماهنگ می‌شود.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی، ممکن است کار دشواری به‌نظر برسد؛ اما اجازه ندهید این موضوع اشتیاق شما را از بین ببرد. در این بخش راهنمایی وجود دارد که به شما در ساخت خانه رویایی خود، کمک می‌کند.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

پاک‌سازی محوطه

مطابق با اصول طراحی پلان ویلا، اگر قصد ساخت و طراحی ویلا در مناطق جنگلی را دارید، باید برخی از درختان را حذف کنید؛ متاسفانه این مسئله به همین سادگی نیست. به‌خاطر داشته باشید که جنگل، یک اکوسیستم از عناصر به‌هم‌پیوسته است و حذف تعداد زیادی درخت می‌تواند به منطقه آسیب برساند. به‌عنوان‌مثال، پاک‌سازی در شیب‌ها می‌تواند به فرسایش خاک و رانش زمین بینجامد.

انتخاب درختان برای حذف، نیازمند دقت و گزینشی عمل کردن است. از دست بردن به مناطقی که خطر بالقوه‌ای دارند، خودداری کنید. حفظ درختان سمت شمال، به‌دلیل محافظت از شما در برابر بادهای سرد زمستان و کاهش هزینه‌های گرمایش، توصیه می‌شود. در مقابل، حذف درختان سمت جنوب برای دسترسی بهتر به نور خورشید ایده‌آل خواهد بود.

البته، بهتر است تاحدامکان محیط اطراف خود را تغییر ندهید. اگر از یک شرکت معماری برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی سوال کنید، ممکن است بشنوید که راه‌های زیادی برای طراحی محوطه با حفظ درختان وجود دارد؛ اما اگر مجبور به پاک‌سازی برخی از مناطق هستید، از یک متخصص در امور درختان بخواهید زمین شما را ارزیابی کند و قبل از هر گونه تغییری، به بررسی درختان بپردازد؛ همچنین، حذف درختان بیمار و خشکیده که خطرآفرین هستند را در اولویت قرار دهید.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

دسترسی به نور طبیعی

نور طبیعی، نقش مهمی در طراحی ویلا در مناطق جنگلی ایفا می‌کند. این نور، می‌تواند اتاق‌ها را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد یا به فضای زندگی شما صمیمیت بیشتری ببخشد. اگر ملک شما با درختان احاطه شده باشد، به‌احتمال زیاد نور طبیعی کمتری از پنجره‌ها وارد خانه می‌شود.

با استفاده از دیوارهای شیشه‌ای که نور خورشید را از طریق دهانه بزرگ آن‌ها به خانه شما وارد می‌کند، می‌توانید از این نور بهره‌مند شوید. به‌این‌ترتیب، منظره‌ای عالی از محیط خیره‌کننده بیرون به دست خواهید آورد و حس آرامش را به خانه خود وارد می‌کنید. علاوه‌بر این، ممکن است با استفاده از انرژی خورشید، بخشی از هزینه‌های گرمایش خود را در زمستان کاهش دهید.

ازآن‌جایی‌که خانه شما در جنگل قرار دارد، به‌احتمال زیاد در ماه‌های زمستان باید به نور مصنوعی متکی باشید. در آن زمان، سعی کنید چراغ‌هایی را انتخاب کنید که رنگ‌های گرم مانند زرد یا نارنجی دارند. این رنگ‌ها، به داشتن فضایی دنج و گرم‌تر‌شدن خانه شما می‌انجامند.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

دوام و هماهنگی با طبیعت

با این‌که طبیعت به زیبایی خانه شما کمک می‌کند؛ اما چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. خانه شما باید دربرابر عناصری که مختص جنگل هستند، مقاومت کند. توصیه می‌شود طراحی ویلا در مناطق جنگلی را با استفاده از مصالحی بسازید که بتوانند دربرابر آسیب‌های احتمالی ناشی از جنگل مقاومت کنند. به‌عنوان‌مثال، چوب سرخ (cedar) گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود؛ زیرا دربرابر آب و حشرات مقاوم است.

همچنین نگهداری آن نسبت به اکثر چوب‌ها بسیار آسان‌تر است. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید از یک متریال کامپوزیت کمک بگیرید که ظاهر چوب را تقلید می‌کند. این مواد گران‌تر از چوب سرخ هستند؛ اما مقاومت بیشتری دربرابر موریانه، قارچ و کپک دارند و می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باشند.

هماهنگی با طبیعت اطراف

محیط طبیعی، نقش مهمی در زندگی شما ایفا می‌کند و هنگام ساخت خانه‌ای رویایی در یک محوطه پر درخت، نباید نادیده گرفته شود. شما باید سعی کنید طراحی ویلا در مناطق جنگلی را با محیط طبیعی ادغام کنید و این‌گونه به‌نظر برسد که به آن‌جا تعلق دارید.

بهترین راه برای انجام این کار، انتخاب رنگ‌های مشابه برای خانه شما مانند رنگ‌هایی است که در طبیعت استفاده می‌شود. بسیاری از طراحان، توصیه می‌کنند از رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری کمک بگیرید؛ زیرا این رنگ‌ها با تمام عناصر محوطه شما، از مبلمان تا طراحی محوطه باغ ویلا، مطابقت خواهند داشت.

همچنین می‌توانید عناصری را بگنجانید که منعکس‌کننده محیط طبیعی اطراف ملک شما باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر در اطراف خانه درختان زیادی دارید، باید به فکر اضافه‌کردن مبلمان و دکوراسیون چوبی باشید. به‌این‌ترتیب، خانه شما جذابیتی روستایی خواهد داشت که با محیط جنگلی آن مطابقت دارد؛ همچنین ممکن است بخواهید تیرهای چوبی یا سنگ‌کاری‌های خشن را برای ایجاد یک لایه اضافی از اصالت بگنجانید.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

جهت‌گیری بنا

جهت‌گیری ویلا شما در محوطه، نحوه استفاده آن از بادهای غالب و محافظت دربرابر تابش مستقیم خورشید را تعیین می‌کند. این عوامل، به موقعیت پروژه شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، در دریای کارائیب، بادهای غالب به‌طورکلی از شرق می‌آیند و مسیر حرکت خورشید برای بیشتر سال عمدتا به‌سمت جنوب است. دلیل این الگوی خورشیدی، این است که جزایر کارائیب در شمال خط استوا قرار گرفته‌اند.

بااین‌حال، بادها در شمال استرالیا بسته به زمان سال از شمال غرب یا جنوب شرق می‌آیند. ازآن‌جایی‌که در جنوب خط استوا قرار دارند، خورشید در اکثر روزهای سال به سمت شمال حرکت می‌کند. هنگام طراحی ویلا در مناطق جنگلی، برای خانه‌های مستطیلی شکل، درصورت امکان، جهت طول ساختمان خود را شرقی به غربی درنظر بگیرید. این جهت‌گیری، سبب به حداقل‌رسیدن تابش مستقیم خورشید در صبح (شرق) و عصر (غرب) می‌شود.

بهترین حالت، این است که ساختمان خود را به‌گونه‌ای بسازید که از بادهای غالب به‌طور کامل بهره‌مند شوید. داشتن حداکثر باد قابل‌تحمل در خانه شما، برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی ایده‌آل است. اتاق‌هایی را که به بیشترین تهویه نیاز دارند در اولویت قرار دهید و آن‌ها را در جهت بادهای غالب قرار دهید.

طراحی سقف

سقف، اصلی‌ترین قسمتی است که در هر ساختمانی در معرض تابش نور خورشید قرار دارد و به‌همین دلیل، پتانسیل تابش گرمای زیادی را به خانه دارد. در طراحی ویلا در مناطق جنگلی، مواد پوشش سقف با رنگ روشن و بازتابنده، میزان گرمای عبوری را کاهش می‌دهند.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

سیستم سقف دوگانه

سیستم سقف دوگانه، همچنین مزایایی در کاهش گرمای وارد‌شده به خانه شما دارد. سقف‌های دوگانه، از دولایه سقف تشکیل شده است. یک فضای هوایی، معمولا دولایه را از هم جدا می‌کند. ازاین‌رو، لایه سقف بالایی سقف پایین را از قرارگرفتن در معرض مستقیم خورشید محافظت می‌کند. این سیستم، به‌طور قابل‌توجهی افزایش گرما را در سقف کاهش می‌دهد.

سیستم سقف بلند و شیب‌دار

سقف‌های بلند و شیب‌دار باعث می‌شود تا گرمای به‌دست‌آمده در آن سطح از افرادی که در فضای زیر آن ساکن هستند، فاصله امنی داشته باشد. علاوه‌بر این، بسیاری از مناطق جنگلی فصول بارش موسمی دارند. سقف‌های با شیب تند به آب باران اجازه می‌دهد تا به‌سرعت خارج شود. مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا سقف‌های مسطح یا سقف‌های با‌شیب کم آب باران را دفع کنند. این وضعیت، می‌تواند به نشتی بینجامد.

برآمدگی‌های سقف

برآمدگی‌های بزرگ سقف نیز به محافظت از پنجره‌های باز دربرابر بارش باران کمک می‌کند. ازاین‌رو، پنجره‌ها می‌توانند در هنگام باریدن باران باز بمانند. بااین‌حال، این وضعیت بستگی به جهتی دارد که پنجره و سقف روبه‌بالا قرار دارند.

فضاهای بیرونی در طراحی ویلا در مناطق جنگلی

گنجاندن فضاهای بیرونی مانند پاسیو، ایوان و حیاط، برای داشتن بخشی از خانه مفید است. محدوده دمایی ما به‌گونه‌ای است که این فضاها در طول سال قابل‌سکونت هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای قسمت‌های داخلی خانه سایه ایجاد کنند. علاوه‌بر این، فضاهای بیرونی راهی عالی برای ارتباط مردم با محیط طبیعی به‌شمار می‌روند.

در طراحی ویلا در مناطق جنگلی، برای ایجاد سایه و تسهیل استفاده از آن‌ها حتی زمانی که باران می‌بارد، باید قسمت‌های خارجی را به‌طور جزئی یا کامل بپوشانید. طراحی فضاهای بیرونی، به‌عنوان اتاق‌های کاربردی مانند ناهارخوری یا محل نشیمن نیز استفاده از آن‌ها را تشویق می‌کند. به‌همین‌دلیل پاسیوهایی که عملکرد اولیه ندارند، اغلب بلااستفاده می‌مانند. ازاین‌رو، یافتن راه‌هایی جهت استفاده بهتر از فضای بیرونی امری ایده‌آل است.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

بهره‌وری آب و انرژی

تغییرات آب‌وهوایی به‌شدت بر دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، تأثیر گذاشته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شرایط محیطی بدتر خواهد شد. مسائلی مانند کاهش سوخت‌های فسیلی و انتشار کربن نگران‌کننده هستند. این مسائل و تغییر الگوهای بارانی در مناطق گرمسیری تجربه می‌شود، نگرانی‌هایی جدی هستند که در طراحی ویلا در مناطق جنگلی، آینده ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

بیش از ۲۰ درصد از مصرف انرژی در جهان، صرف ساخت و ساز و نگهداری خانه‌ها، آپارتمان‌ها و سایر ساختمان‌های مسکونی می‌شود. این آمار، نیاز صنعت را به استفاده از استراتژی‌ها و شیوه‌های کارآمدتر انرژی تقویت می‌کند.

در طراحی ویلا در مناطق جنگلی، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند نور خورشید را درنظر بگیرید. برای گرم‌کردن آب، می‌توانید از پنل‌های حرارتی خورشیدی استفاده کنید. همچنین، پنل‌های خورشیدی می‌توانند برق تولید کنند تا چراغ‌ها و وسایل را راه‌اندازی کنند.

از استفاده از سیستم‌های تهویه‌مطبوع خودداری کنید. یک خانه با طراحی خوب در اکثر مناطق گرمسیری، نیازی به استفاده زیادی از هیچ سیستم تهویه مکانیکی در طول سال نخواهد داشت. روشنایی کم‌وات مانند لامپ‌های LED و وسایل کم‌مصرف را مشخص کنید؛ همچنین از وسایل کم‌مصرف در ویلای خود کمک بگیرید.

نمونه‌های جذاب خانه‌های ویلایی در جنگل

جنگل‌ها چه نقشی در زندگی روزمره ما دارند؟ این مناطق، چگونه می‌توانند به فضاهای زندگی تبدیل شوند؟ برای کاهش تأثیر زیست‌محیطی ساختمان‌هایمان چه راهبردهایی را می‌توان اجرا کرد؟ به مناسبت روز جهانی جنگل که هر ساله در ۲۱ مارس جشن گرفته می‌شود، امسال قصد داریم آگاهی از ارتباط جنگل‌ها با زندگی روزمره خود را بالا ببریم.

اگرچه جنگل‌زدایی همچنان در حال پیشرفت است، اما جنگل‌ها منبعی از مزایای بزرگ اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی به‌شمار می‌روند. درحالی‌که هنگام اجرای یک پروژه معماری طراحی ویلا در مناطق جنگلی، عوامل متعددی مانند نور خورشید، دسترسی آب و سایر موارد باید درنظر گرفته شود، جنگل‌ها نقش اساسی در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی ایفا می‌کنند و احترام به آن‌ها نه‌تنها برای نسل حاضر، بلکه برای نسل‌های آینده نیز مفید خواهد بود.

در سراسر آمریکای لاتین، خانه‌هایی با متریال و تکنیک‌های ساختمانی متنوع وجود دارند که تلاش می‌کنند فضاهای زندگی با کاهش یا به‌حداقل‌رساندن تأثیر زیست‌محیطی، با احترام به محیط‌زیست و ایجاد ارتباط با محیط طبیعی اطراف خود را توسعه دهند. بیایید نگاهی به نمونه‌های جذاب طراحی ویلا در مناطق جنگلی بیندازیم:

Un Patio House / لوکاس ماینو فرناندز

  • موقعیت: Molco، شیلی
  • سال ساخت: ۲۰۲۱

یکی از چالش‌های اصلی این پروژه طراحی ویلا در مناطق جنگلی، به‌دلیل شرایط زمین، مربوط‌به جانمایی آن بود. چگالی جنگل، مسائل پیچیده‌ای را در زمینه حفاظت از گونه‌های بومی، نور خورشید و دسترسی ایجاد می‌کرد. به‌همین‌دلیل، راه‌حل‌های ساده و واضحی برای پروژه درنظر گرفته شد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

ماژول‌های کوچک / ایده‌های SET

  • موقعیت: آرژانتین
  • سال ساخت: ۲۰۲۱

این خانه، برای زندگی در دل جنگل طراحی شده است. مهم‌ترین اصل در طراحی، هماهنگی با محیط زیست بود تا کمترین تأثیر را بر آن بگذارد و بیشترین بهره را ببرد. همان‌طور که خواهید دید، مفهوم “کمینه” به‌عنوان یک فرضیه در تمام مراحل طراحی ویلا در مناطق جنگلی درنظر گرفته شده بود. با کمترین فضا، بیشترین معماری خلق شده است.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

مجموعه مسکونی Avandaro 333/  Zozaya Arquitectos

  • موقعیت: Valle de Bravo، مکزیک
  • سال ساخت: ۲۰۲۱

این پروژه با چگالی بالا که در یک منطقه محدود جانمایی شده است، به حفظ فراوانی مناطق طبیعی و عمومی کمک می‌کند و توسعه کامل کاربران و جامعه را ترویج می‌دهد. به همین ترتیب، این مجموعه طراحی ویلا در مناطق جنگلی یک سیستم تصفیه فاضلاب و یک سیستم ذخیره‌سازی برای آبیاری مناطق سبز دارد که سبب کاهش تأثیر پروژه بر محل می‌شود.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه وحشی / معماری مزپاز

  • موقعیت: پالمیچال، کاستاریکا
  • سال ساخت: ۲۰۲۱

این پروژه طراحی ویلا در مناطق جنگلی، یک پناهگاه گرمسیری در میان طبیعت وحشی به‌شمار می‌رود. این خانه ۱۰۰% خاموش برای تامین برق، به انرژی خورشیدی و آب چشمه‌ای که در سربالایی ملک گرفته شده است متکی است. هدف معمار از این پروژه، قاب‌بندی طبیعت اطراف و جذب انرژی‌های کیهانی این سایت ممتاز بود. مصالح خانه، با دقت انتخاب شده اند تا در شرایط مرطوب مناطق استوایی، به‌خوبی دوام داشته باشند. اشکال هندسی خالص طرح، کنتراست مطلوبی را بین معماری و محیط طبیعی ایجاد می‌کند.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

کایزن هاوس / راما استودیو

  • موقعیت: تومباکو، اکوادور
  • سال ساخت: ۲۰۲۱

این خانه، در بیشه‌ای از درختان خرنوب در وسط توپوگرافی شیب‌دار ساخته شده است و سعی می‌کند محیط طبیعی را به‌روشی حداقلی تحت تاثیر قرار دهد. معماران این پروژه، از مزایای سایه ایجاد‌شده توسط هر یک از درختان موجود استفاده کردند.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

پناهگاه ۶ ✕۶  x6 / Colle-Croce

  • موقعیت: سن آندرس د گیل، آرژانتین
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

این ساختمان کوچک، مکمل خانه اصلی است و با بی‌نظمی‌های زمین زیر خود سازگار شده است. هدف از طراحی ویلا در مناطق جنگلی، ایجاد یک پناهگاه راحت و سازگار با محیط‌زیست با حداقل تأثیر بود؛ به‌گونه‌ای که از شبکه‌های تأمین کمپینگ در زمین‌های حومه شهر یا فضاهای طبیعی مانند دشت، جنگل، کوه یا سواحل بی‌نیاز باشد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

Ocoxal House / A-001 Taller de Arquitectura

  • موقعیت: Valle de Bravo، مکزیک
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

برای کارفرما، سکونت در فضایی که بتواند چرخه‌های زندگی را با محیط‌زیست ایجاد کند، بسیار مهم بود. به‌همین‌دلیل هدف پروژه، ایجاد پل ارتباطی با قلمرو، از طریق حفاظت و استفاده از منابع طبیعی موجود، نشاط برای سبزیجات و درختان میوه (همه درختان موجود در ملک حفظ شدند) و همچنین زنبورها و پرندگان اطراف درنظر گرفته شد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

ZGZ House / estudio iHouse

  • موقعیت: بلانکارنا، اروگوئه
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

هدف معماران این پروژه، خلق یک پناهگاه دنج و صمیمی به سبک کابین‌های چوبی نیمکره‌ای بود؛ اما در فضایی محصور و مدرن. این خانه باید دربرابر شلوغی زندگی روزمره، پناهگاهی امن باشد و درعین‌حال، تمام امکانات رفاهی را نیز برای ساکنین خود فراهم کند. استفاده منطقی از منابع در تلاش برای به‌حداقل‌رساندن اثرات زیست‌محیطی در این پروژه طراحی ویلا در مناطق جنگلی به‌چشم می‌خورد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه Fortunata/ Luciano Lerner Basso

  • موقعیت: برزیل
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

این پروژه طراحی ویلا در مناطق جنگلی، در چشم‌انداز پاسخ مستقیم به محدودیت‌های مکانی است. باهدف حداقل مداخله در توپوگرافی، حجم اصلی توسط یک پیلوت پشتیبانی می‌شود که به ظرافت، زمین را لمس می‌کند و با ترکیب طبیعی زمین سازگار می‌شود. در این پروژه، پوشش گیاهی بومی تقریبا به‌طور کامل حفظ شد. اگر جرثقیل عظیمی می‌توانست خانه را بلند کند و در جای دیگری فرود آورد، زمین اصلی عملا دست‌نخورده باقی می‌ماند و هیچ اثری از ساخت‌وساز وجود نداشت.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه در  Molvento/ Tectum arquitectura

  • موقعیت: Los Molinos، کوردوبا، آرژانتین
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

این محوطه که به ساحل یک دریاچه منتهی می‌شود، با فضایی خالی و بدون درخت در میان انبوه جنگل اکالیپتوس خودنمایی می‌کند. طراحان با درنظر گرفتن حفظ بیشه‌های موجود، خانه را به‌گونه‌ای جانمایی کردند که کمترین اثر را بر محیط زیست بگذارد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه بومی / دیوید رگالادو

  • موقعیت: مالاکاتوس، اکوادور
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

این پروژه طراحی ویلا در مناطق جنگلی، به‌عنوان یک جنگل عمدتا دست‌نخورده باقی ماند و با حفظ اکولوژی موجود در محل به نام پروژه خانه بومی معروف شد. زوج کانادایی به‌عنوان صاحبان آن، از طراحان خواستند تا خانه‌ای بسازند که با محیط طبیعی و توپوگرافی آن سازگار باشد و کمترین تأثیر را بر چشم‌انداز بگذارد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه سیاه/ ArquitectónicA Cecilia Yarmuch + Alejandro Aguilera

  • موقعیت: Consolapan، مکزیک
  • سال ساخت: ۲۰۲۰

طراحی این ویلا، به گونه‌ای است که به ریشه درختان، حیوانات وحشی و جریان آب باران اجازه عبور می‌دهد؛ همچنین، با جلوگیری از تماس مستقیم با خاک مرطوب، تهویه متقاطع رطوبت محیط را حفظ می‌کند و به تضمین آسایش و سلامتی ساکنین می‌پردازد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه Salagnac Arquitectos / Casa Guayacán

  • موقعیت: نوسارا، کاستاریکا
  • سال ساخت: ۲۰۱۹

Casa Guayacán از سنگ‌تراشی، فلز، چوب و شیشه با روش‌های رایج ساخت‌وساز در این منطقه ساخته شده است. در بخش صرفه‌جویی در انرژی، این طراحی ویلا در مناطق جنگلی یک سیستم پنل خورشیدی دارد که ۱۰۰٪ استقلال در روز و شب را فراهم می‌کند. درنتیجه نهایی، طراحی Casa Guayacán ترکیبی از خطوط ساده و جامدات هندسی با شبکه‌ای دقیق از چوب‌ها، ترکیبی از استحکام و شفافیت است.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

مجتمع پاتاگونیا / Estudio Base Arquitectos

  • موقعیت: پاتاگونیا، شیلی
  • سال ساخت: ۲۰۱۹

این پروژه، تاثیر زیست‌محیطی کمی دارد؛ زیرا می‌تواند تمام انرژی مورد نیاز را از طریق پنل‌های فتوولتائیک نصب‌شده بر روی پشت‌بام تولید کند و آن را در باتری‌های داخل خانه‌ها ذخیره سازد. کل پروژه الکتریکی برای عملکرد در شرایط سخت طراحی شده است.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

خانه ۸۱ / TAM – Guillermo Elgart

  • موقعیت: Mar del Plata، آرژانتین
  • سال ساخت: ۲۰۱۹

این پروژه طراحی ویلا در مناطق جنگلی، باارزش‌ترین چیز در جنگل اکالیپتوس محسوب می‌شود. هدف ما حفظ طبیعت بکر و عدم خدشه به آن بود و در عین حال، به‌دنبال ادغام‌شدن با آن بودیم. به‌همین منظور، با بررسی سه‌بعدی دقیق تمام درختان، بهترین موقعیت برای ساخت ویلا انتخاب شد.

طراحی ویلا در مناطق جنگلی

جمع‌بندی

طراحی خانه‌ای در میان انبوه درختان جنگل، چالشی بزرگ اما لذت‌بخش برای هر معمار است. با اندکی تأمل در فرآیند طراحی، می‌توان ویلایی خیره‌کننده خلق کرد که به‌طور کامل با محیط طبیعی خود هم‌خوانی داشته باشد. طراحی ویلا در مناطق جنگلی آرامشی بی‌نظیر و زیبایی‌های طبیعی چشم‌نوازی را در تمام ساعات شبانه‌روز به شما هدیه می‌دهد.

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    60 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم