طراحی داخلی منحصر به فرد پت شاپی رنگارنگ

پت شاپ (Pet shop) به مرکز فروش لوازم حیوانات خانگی اطلاق می‌شود. پت شاپ از ترکیب دو کلمه‌ی انگلیسی “پت” و “شاپ” ایجاد شده است که پت به معنای حیوان خانگی و شاپ به معنای فروشگاه یا مرکز خرید است.

البته این معنای لغوی است و در حقیقت، پت شاپ، به فروشگاهی گفته می‌شود که اقدام به فروش لوازم حیوانات خانگی و گاهی خود حیوانات خانگی می‌نماید.

در پت‌شاپ، انواع مختلف لوازم حیوانات خانگی به فروش می‌رسد مانند: خوراکی ها و غذای حیوانات خانگی، مکمل‌های دارویی پت، لوازم آرایشی بهداشتی حیوانات خانگی، انواع تشویقی‌ها و انواع قفس و باکس حیوانات و …

دکوراسیون داخلی این فروشگاه که به منظور فروش الزامات و وسایل برای حیوانات خانگی طراحی شده سعی نموده تا مفهومی از شیوه های نوین برای خرید حیوانات را در پروژه ایجاد نماید. با شخصی و انسانی کردن تجارب بودن در فضا، محیطی ایجاد شده تا حیوانات خانگی مانند بخشی جدایی ناپذیر از خانواده محسوب شده و صاحبان آن ها مانند دیگر خریدهایشان به راحتی بتوانند نیاز های حیوانات خانگی را  در یک فروشگاه برآورده سازند. در واقع  این ایده جدید و هیجان انگیز رقابتی با پت شاپ های سنتی و یا اینترنتی می باشد .

طراحی داخلی پت شاپ

طراحی و استفاده از رنگ های جسورانه و شاد ایده متفاوت دیگری متناسب با مفهوم فروشگاه می باشد.

در کف فروشگاه سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد مانند راهنمایی کاربران را وارد فضا کرده و این رنگ ها در ادامه بر روی دیوار و سقف امتداد یافته اند از سوی دیگر همین رنگ های اصلی در فریم سه پارتیشن با طرح خانه مانند چوبی که اقلام فروشگاه به تفکیک نوع در آن ها قرار گرفته اند تکرار شده در واقع رنگ ها برای ایجاد کنتراست میان تناژ های خنثی متریال ها و چوب های موجود در سقف پارتیشن ها و ورودی استفاده شده است.

طراحی داخلی پت شاپ

ایده شگل گیری چراغ های رنگی در ورودی  نشان دهنده ترکیب رنگ های اولیه و عبور از طریق لوله های آکریلیک نئون برای تشکیل یک رنگ جدید می باشد .

طراحی داخلی پت شاپ

رنگ ها و فضای شاد مانند کارناوالی شاد از رنگ ها کاربران را به خود جذب نموده و موقعیت خرید و تجربه ای متفاوت را برای کاربران به همراه حیوانات خانگی آن ها مهیا می سازد.

طراحی داخلی پت شاپ

تحریریه دکوبوم

منبع: retaildesignblog

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    5939 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم