آرامش در طراحی داخلی کلینیک آبی

طراحی داخلی این کلینیک با نام Aitor Mira پس از بازسازی یک مکان تجاری در اسپانیا شکل گرفته است. برنامه فیزیکی این کلینیک شامل دو حوزه فیزیوتراپی، یک حوزه چند منظوره، یک اتاق انتظار و پذیرش، یک سالن ورزشی، یک اتاق کارمندان و یک حمام است. نحوه توزیع حوزه ها در پلان به نحوی است که بهترین استفاده بهینه از فضا و بهترین حالت دسترسی را در کل فضاها ایجاد کند.

 طراحی داخلی کلینیک آبی

نمای بیرونی و طرح پلان در طبقه همکف از همان ابتدا با تمایل به بهره گیری از نور طبیعی که قبلا قسمت تجاری بوده  شکل گرفته است سه کابین با دیوارهای مات با ارتفاع  ۲.۱۰متری  توسط شیشه ای شفاف به وجود آمده که نور طبیعی را بدون محرومیت از حریم خصوصی لازم در داخل کابین ها  ایجاد می کند و این اتاق های اصلی توسط یک درب ثانویه به اتاق کارکنان اختصاص داده شده که به فضا متصل شده و دسترسی و گردش فضایی ثانویه جدا از محدوده اصلی، که عمومی تر است ایجاد می کند.

 طراحی داخلی کلینیک آبی

 طراحی داخلی کلینیک آبی

سقف و کفپوش های چوبی برای راحتی کاربر گرما و آرامش را فراهم می کند و هنگامی که بیمار در موقعیت خود برای درمان قرار دارد، دید چوب از روی سقف و روشنایی های حساب شده بدون ایجاد نور مزاحم برای چشم، یک حالت ایده آل برای آرامش ایجاد می کند.

 طراحی داخلی کلینیک آبی

طراحی هوشمندانه این فضا با ایجاد راهرویی باز سبب گشته تا راهرو با فریمی به صراحت ورودی را نشان دهد به نحوی که در نمای ساختمان امتداد یافته باشد.

در راهرو یک فریم فضایی دیگر مرز بین منطقه انتظار و منطقه درمانی را مجزا ساخته در سالن ورزش درمانی، ادغام  فضاها  دید بصری را گسترش داده است.

 طراحی داخلی کلینیک آبی

 رنگ آبی در منطقه پذیرش و انتظار غالب است و از نمای داخلی این رنگ کاربران را به سمت خارج هدایت می کند.

 طراحی داخلی کلینیک آبی

 نور طبیعی و یک آینه بزرگ، نور کافی و انعکاس بصری لازم را در فضا ایجاد کرده است. 

کانسپت اصلی طراحی کلینیک برای بهبود سلامت جسمی و آرامش روحی بوده و تمام تصمیمات طراحی شده توسط معماران و طراحان این پروژه بر مبنای دستیابی به این هدف در درمانگاه Aitor Mira متمرکز شده است که بیمار احساس آرامش کند در ادامه با تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید….

 طراحی داخلی کلینیک آبی  

 طراحی داخلی کلینیک آبی

 طراحی داخلی کلینیک آبی

 طراحی داخلی کلینیک آبی

 طراحی داخلی کلینیک آبی

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post

۳ نظرات

  • ناشناس اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۸ در ۰۲:۲۱

    واقعا ارامش بخشن

    پاسخ
  • shirin اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ در ۱۷:۱۷

    بسیار زیبا

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

4278 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم