راهکارهای چیدمان تابلوهای دیواری

برای بیشتر افراد، آویختن و چیدمان قاب عکس یا تابلوهای دیواری همیشه کار آسانی نیست، تابلوها و اثار هنری در دکوراسیون داخلی منزل بخشی از شخصیت ساکنان را منعکس و ترکیب‌بندی محیط را دلپذیرتر می‌کننددر ادامه با وبسایت شرکت دکوبوم با چند نمونه و دستورالعمل هایی برای انتخاب و چیدمان تابلوهای دیواری همراه باشید…..

اولین قانون چیدمان تابلوهای دیواری:

اولین قانون این است که بدانید هیچ قانونی وجود ندارد و  تنها یک روش صحیح برای انجام این کار در خانه شما الزاما نیست و گزینه های شما نامحدود هستند که می توانید بسته به علایق و سبکی که در دکوراسیون داخلی منزل بیشتر می پسندید  فضا را چیدمان کنید.

برای چیدمان تابلوهای دیواری بهترین راهکار قبل از نصب، یک مونتاژ خوب روی زمین یا سطح دیگری غیر از دیوار است به راحتی در مدل های مختلف تابلوها را کنار هم قرار دهید تا به ترکیب بندی دلخواه برسید. اما باید فکر کنید مقیاس و نقشی که هر تابلو در رابطه با فضا و آثار دیگر بازی می کند چگونه خواهد بود، تنها درگیر چیدمان و ترکیب بندی تابلوها در کنار هم نشوید دسترسی بصری خاص و ارتفاع تابلو نکات مهم دیگری هستند که باید به خاطر بسپارید ضمنا فراموش نکنید ابعاد فریم ها را برای نصب محاسبه کنید تا مطمئن شوید که نقاشی ها همه در تراز  دلخواه شما هستند.

استفاده از خطوط تراز

معمولا برای چیدمان تابلوهای بر دیوار  از یک تراز مرکزی پیروی می کنند، اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد که می توان به آن فکر کرد، مانند در نظر گرفتن تراز پایینی یا بالایی تابلوها که این ترکیب بندی امکانات ترکیب های آزادانه تری را در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از مبلمان فضا به عنوان راهنما

برای چیدمان تابلوهای دیواری هرچه بیشتر کاوش کنید، بیشتر می توانید دستورالعمل های بیشتری  را با توجه به مبلمان، گیاهان و مهمتر از همه، معماری و دکوراسیون داخلی منزل خود  درفضا ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره  چیدمان تابلوها بالای مبلمان نشیمن این مطلب را بخوانید: 

قانون ۲/۳ در دکوراسیون چیست؟

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید  به دلیل قرار گیری پیانو در این قسمت از دیوار یک تراز بالایی برای تابلوها انتخاب شده و  در قسمت پایینی با خطوط راهنمای پیانو چیدمان صورت گرفته است اینکار را با مبلمان،کنسول یا گیاهان نیز میتوانید انجام دهید:

از طریق نقاشی و یا تابلوهای دیواری نه تنها می توانید ریتم  بیشتری در دکوراسیون منزل  ایجاد کنید بلکه  می توانید عناصر عمودی و افقی را نیز علامت گذاری کنید یا حتی یک منطقه را برجسته سازی کنید حتی میتوانید حوزه های دکوراسیون خانه را تفکیک کنید برای مثال نشیمن را از غذاخوری مجزا سازید.

 

چیدمان تابلوهای دیواری در خانه های اجاره ای

در نهایت به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست تابلوها را آویزان کنید. به سادگی می توانید آنها را روی سطوح دیگر مانند قفسه کتاب یا شلف دیواری موجود  قرار دهید. این یک جایگزین عالی برای کسانی است که از سوراخ کردن دیوار می ترسند و بلافاصله پشیمان می شوند یا در خانه های اجاره ای ساکن هستند.

تحریریه دکوبوم

منبع: آرک دیلی

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2260 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم