راهنمای خرید وسایل آشپزخانه – یخچال و فریزر

 در خرید دکوراسیون منزل لوازم و تجهیزات آشپزخانه بیشترین بودجه را به خود اختصاص می دهد و به دلیل کاربردی بودن و همینطور هزینه بالا زیبایی و همینطور کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نحوه انتخاب وسایل اصلی آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی و رنگ های آن بستگی زیادی دارد اما در مرحله اول باید بدانید  انتخاب وسایلی که هم کم مصرف، زیبا، جدید، قیمت مناسب باشد به طور همزمان امکان پذیر نمی باشد و بسته به اولویت های خود بهتر است انتخاب کرده ودر انتخاب با دقت عمل کرده اما سختگیر نباشید.

 انتخاب وسایل آشپزخانه نه تنها از لحاط زیبایی و جلوه ظاهری بر دکوراسیون تاثیر می گذارند بلکه می توانند بر هزینه ها وسبک زندگی نیز اثر گذار باشند. برای مثال فناوری های نوین اگرچه در ابتدا هزینه بالاتری را در بردارد اما در طولانی مدت  می تواند باعث مصرف کمتر شده و بیشترین بازده را به همراه داشته باشد.

انتخاب یخچال و فریزر

خرید یخچال، به‌دلیل اهمیت و طول عمر زیاد، کاری پیچیده و سرمایه‌گذاری مهمی به شمار می آید هنگام خرید یخچال، علاوه ‌بر قیمت و طبقه‌بندی دستگاه، فاکتورهای دیگری مثل مصرف برق، گنجایش و فضایی که اشغال می‌کند هم باید مد‌نظر قرار دهید.

انتخاب نوع یخچال به شیوه زندگی و تعداد افراد خانواده بستگی دارد زیرا با افزایش تعداد افراد خانواده، نیاز به مواد غذایی بیشتر و فضای ذخیره سازی بیشتر می شود از طرف دیگر توانایی یخچال برای سالم نگه داشتن مواد غذایی نیز از موارد حائز اهمیت به شمار می رود.

انتخاب ظرفیت مناسب شاید سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش خرید یخچال فریزر به حساب بیاید. به طور معمول برای یک خانواده دو نفره یخچالی با ظرفیت۲۵۰-۳۸۰ لیتر کفایت می‌کند اما برای خانواده‌های پرجمعیت بهتر است سراغ مدل‌های ۳۵۰  لیتری و بالاتر بروید که شامل مدل‌های ساید بای ساید و دوقلو می‌شود که البته ابعاد آشپزخانه برای قرارگیری و نقل و انتقال یخچال بسیار مهم است.

در دکوراسیون آشپزخانه بر اساس یک قاعده کلی، یخچال شما باید حداقل از هر طرف به‌اندازه ۵ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد پس قبل از خرید به محل قرارگیری و ابعاد استاندارد یخچال ها و فضاهای داخلی توجه نمایید.

با استفاده از یک متر، ابعاد درب ورودی و راهروها را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که یخچال را می‌توانید سالم و بدون ایجاد خط و خش بر روی بدنه آن و دیوارهای راهرو منزل به آشپزخانه برسانید.

پس برای انتخاب هوشمندانه یخچال و فریزر علاوه بر زیبایی، میزان گنجایش و نحوه و میزان مصرف انرژی یخچال از موارد در اولویت و بسیار مهم محسوب می شوند.

ویژگی‌ها و فضاهای اضافی باعث می‌شود یخچال های ساید بای ساید برای بسیاری از خانواده‌ها مناسب‌تر باشد.

مواردی چون آپشن ها و ویژگی‌های متنوع مانند یخ‌ساز و آب‌سردکن، ظرفیت ذخیره‌سازی خوب، بهترین دسترسی برای افراد معلول باشد اما از معایب یخچال های ساید بای ساید  اشغال فضای زیاد یخ‌ساز، آب‌سردکن و دستگاه تصفیه آب یخچال  و باریک شدن فضای داخلی، اندازه بزرگ آن فضای زیادی را اشغال می‌کند و نمی‌توان آن را در یک فضای تنگ قرار داد از راهروهای با عرض کم عبور داد.

 اما درباره یخچال و فریزرهای دوقلو می‌توان آن ها را در فضاهای مجزایی برای مثال فضای پشتی آشپزخانه قرار داد که این ویژگی برای آشپزخانه‌های کوچک و یا خانه هایی با راهروهای باریک تر مناسب است. این یخچال ظرفیت ذخیره‌سازی خوبی را ایجاد کرده ولی کنار هم فضای نسبتا زیادی را اشغال می کنند.

در انتخاب یخچال و فریزر برخی طراحی ها  به صورتی است که فریزر در بالا و یخچال در پایین آن قرار می‌گیرد. این مدل فضای زیادی دارد؛ اما برای دسترسی به بخش‌های پایینی یخچال که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سر و کار داشته باشید، باید یه طور مداوم خم شوید.  اما در صورتیکه فریزر در پایین و یخچال بالا قرار گیرد این طراحی ضمن داشتن ظرفیت مناسب، دید و دسترسی خوبی به مواد غذایی ارائه می‌دهد و لازم نیست دائما برای دسترسی به آن‌ها خم شوید پس بسته به نیاز و نوع استفاده تصمیم گیری نمایید.

رنگ و جنس متریال بدنه یخچال نیز از مواردی است که چالش های زیادی را در بردارد و سوالی است که برای همه افراد در انتخاب رنگ لوازم آشپزخانه به ذهن خطور می کند در پاسخ به این سوال در حالت کلی می توان گفت یخچال های استیل ضدزنگ ظاهر شیک و حرفه‌ای را به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند اما فراموش نکنید وجود لکه و اثرانگشت بر روی آن‌ها به‌وضوح دیده می‌شودکه البته مدل‌های مات یا ضد لک  انتخاب خوبی برای جلوگیری از لکه ها هستند.

 رنگ سفید کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه به دلیل قیمت ارزان تر قابلیت سهولت در پاک شدن آلودگی ها و همینطور به دلیل خاصیت تطبیق با سبک های مدرن و کلاسیک از استیل رایج تر می باشد اما استیل همیشه طرفداران خاص خود را داشته و جلوه متفاوتی در دکوراسیون ایجاد می کند.

درباره یخچال های طرح دار با رنگ‌های متنوع نیز می توان گفت اگرچه انتخاب رنگ می تواند جلوه ای بی نظیر در دکوراسیون ایجاد کند و با رنگ در کوراسیون داخلی فضا هماهنگی بیشتری داشته باشد  اما برای ایجاد تغییرات و بازسازی می تواند مشکل ساز و غیر قابل استفاده باشد و هزینه های تعویض و خرید دوباره را در بر داشته باشد همچنین به یاد داشته باشید وسایل تیره و یا سیاه‌رنگ ممکن است آشپزخانه شما را تیره‌تر و کوچک‌تر نشان دهد.

 در انتها باید گفت برای انتخاب به امکاناتی چون یخ‌ساز و آب‌سردکن،کشو جامیوه ای و سبزیجات،محل قرارگیری درب یخچال،چگونگی انجام تنظیمات کنترل دمای یخچال ،تعداد و قابلیت پاک کردن طبقات، محفظه خنک‌کننده سریع و کلید ایمن‌سازی برای کودکان توجه کنید و بسته به تعداد افراد خانواده، سبک دکوراسیون و نیاز های در اولویت تصمیم گیری نمایید یخچال بایستی تا ۸% هزینه‌ قبض‌های انرژی را شامل شود یخچال های بزرگتر انرژی بیشتری نسبت به یخچال های کوچک تر مصرف می‌کنند، ستاره رتبه‌بندی برچسب انرژی  به شما کمک می‌کند تا میزان مصرف انرژی را در نظر بگیرید از این جهت بهتر است یخچال با ستاره‌های بیشتر را انتخاب کنید زیرا هزینه استفاده از آن کمتر خواهد بود.

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    6512 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم