رنگ آمیزی سقف، دیوار پنجم خانه

با وجود ترندهای جدید ۲۰۲۱ در مورد چگونگی رنگ آمیزی دیوار ها  در دکوراسیون منزل بعد جدیدی  از رنگ آمیزی به ترفندهای دکوراسیون اضافه شده و ان در نظر گرفتن سقف به عنوان دیوار پنجم خانه و رنگ آمیزی اصولی آن است.

  در واقع امروزه تاثیرات رنگ ها و انتخاب رنگ مناسب   برای طراحان و صاحبین خانه بسیار مشهود و بسیار حائز اهمیت گردیده  به وضوح می توان گفت  برای ارائه تجربه مکانی مطلوب ، رنگ آمیزی متناسب  بدون تغییر یک سانتی متری از دیوار یا تغییر ابعاد واقعی ،  می تواند درک فضایی را تغییر دهد برای اطلاعات بیشتر درباره رنگ دیوارها این مطلب را بخوانید:

چگونه رنگ ها به دلخواه ما خطای بصری ایجاد می کنند؟

این کار با رنگ آمیزی سطوح ، استفاده از متریال های مختلف یا استفاده از روکشهای مختلف انجام می شود. 
رنگ های روشن تر باعث می شوند فضا بزرگتر به نظر برسد رنگهای تیره باعث می شوند که بسته تر و کوچکتر به نظر برسند.

نقاشی سقف با رنگ های گرم  

چیدمان رنگ ها یا بافت ها در یک محیط ، چشم انداز را تغییر می دهد ، و باعث می شود اتاق بلندتر ، طولانی تر ، گسترده تر و یا یک عنصر خاص برجسته شود درباره سقف نیز این نکات حائز اهمیت هستند و  میتوانند ارتفاع فضا را بلندتر و یا در بعضی موارد کوتاهتر نشان دهند  در ادامه با  وبسایت شرکت معماری و طراحی داخلی دکوبوم همراه باشید….

راهکارهای خلاقانه زیادی برای رنگ آمیزی وجود دارد که میتوانید بسته به ابعاد فضا و نسبت به سبک دکوراسیون منزل آنها را متناسب انتخاب کنید.

بعد از رنگ آمیزی سقف  نیزمی توانید توسط اقلام دکوری ،کوسن ها و گلدان های متناسب با رنگ انتخابی در فضا هارمونی ایجاد کرده و با هزینه ای محدود تغییراتی کلی ایجاد نمایید فراموش نکنید رنگ آمیزی سقف می تواند از یک سطح ساده به یک قهرمان مهم  برای یک اتاق تبدیل شود.

نقاشی سقف با رنگ های روشن

از رنگ روشن روی دیوارها و سقف برای گسترش خط دید استفاده کنید. رنگ سفید یا رنگی که کمی رنگ ملایم دارد بهترین گزینه شما برای ایجاد جلوه ای از سقف بالاتر است.

رنگ امیزی سقف با رنگ های پاستلی

رنگ سفید اغلب به عنوان رنگ سقف استفاده می شود زیرا تقریباً تمام سایه های چرخه رنگ را تکمیل می کند و در اکثر طرح های رنگی به خوبی کار می کند. رنگ سفید نور را منعکس می کند ، اتاق را روشن می کند و بزرگتر به نظر می رسد.

سقف با رنگ های تیره

رنگ های تیره علاوه بر تزئین و افزودن رنگ به اتاق ، می توانند درک مارا نسبت  به فضا را تغییر دهد.

رنگ آمیزی سقف با رنگ تیره یک ترفند ساده برای تغییر اندازه ارتفاع اتاق و جبران نقص های متناسب آن است . در واقع ، رنگ تیره  ارتفاع بصری سقف را پایین می آورد و در نتیجه محیط را گسترده تر نشان می دهد.

رنگ سقف با رنگ های تیره و هماهنگ با دکوراسیون

بنابراین برای اتاق های باریک با سقف بسیار بلند یک راه حل عالی است. سقف بلند اگر سفید رنگ شود ، در واقع محیط را باریک تر نشان می دهد. اگر آن را تیره رنگ کنیم ، اتاق بزرگتر به نظر می رسد.

اما رنگ آمیزی سقف با رنگ تیره حتی برای اتاقهای بسیار بزرگ با سقف بسیار بلند یک ترفند عالی است. سقف با تغییر اندازه بصری  تیره فضا را دنج تر نشان می دهد.

علاوه بر این ، اگر سقف دارای تزئینات گچی و گچبری  باشد ، رنگ (تیره یا روشن و ملایم) می تواند الگوها و جلوه سه بعدی را تقویت کند .

سقف رنگی دارای گچبری

 سقف و قسمتی از دیوار

رنگ آمیزی سقف و قسمتی از دیوار یک ترفند عالی برای ایجاد یک جداسازی بصری بین دو فضا است ، به عنوان مثال در یک فضای باز می توانید اتاق نشیمن را از قسمت غذاخوری جداکنید.

سقف زرد

همچنین این راهکار یک راه خوب برای ورودی ها یا راهروها است.

دیوار و سقف تیره

همین نظریه رنگ را می توان برای حمام های باریک و با ارتفاع بلند نیز استفاده کرد. ایده نقاشی سقف و دیوارهای یک رنگ به فضا جلوه ای صمیمی می بخشد.

دکوراسیون سرویس با دیوار و سقف تیره

در نهایت ، در مورد راهروهای بسیار طولانی ، می توان رنگ آمیزی با یک رنگ سقف و دیوار پشتی را مفید دانست که در این صورت  راهرو بسیار کوتاه تر به نظر می رسد.

رنگ سقف و نیمی از دیوار

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع:interiornotes

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2219 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم