طراحی داخلی منحصر به فرد کلینیک دندانپزشکی

این پروژه بعد از بازسازی کامل یک فضای تجاری در اسپانیا به یک کلینیک دندان تبدیل گشته است که با توجه به برنامه فیزیکی ارائه شده توسط طراح و معماران به اتاق انتظار، اتاق های معاینه، فضایی برای سایر خدمات پزشکی، قسمت های اداری و فضاهای کمکی مرتبط با اتاق های مختلف نیاز داشته است. از چالش های طراحی ابعاد طویل فضا بوده و در تمامی راهروها سعی شده تا با طراحی مناسب از احساس محدودیت جلوگیری شود.

اول از همه اتاق انتظار، به عنوان یک مکان راحت در نظر گرفته شده  و برای رسیدن به این هدف از چوب، پوشش گیاهی و یک پنجره بزرگ استفاده شده است تا اتصال بصری خوبی را با فضای بیرون فراهم کند در طراحی کلینیک، پذیرش به عنوان یک نقطه مرجع مورد توجه است که از آن برای کنترل سایر قسمت ها و قسمتی هدایت کننده استفاده می شود.

تمام فضاها در سمت راست راهرو، ترکیبی از فضاهای عمومی و خصوصی می باشد و تمام اتاق های معاینه به طور مستقیم به فضاهای کمکی که توسط پرسنل پزشکی استفاده می شود، متصل گردیده است.

در برنامه فیزیکی سه اتاق معاینه، هر کدام به یک تخصص ویژه دندانپزشکی اختصاص دارد. به عنوان بخش اصلی این پروژه، طراحان تصمیم گرفتند تا در طراحی فضا آرم شرکت را  به صورت دایره های سه رنگ شکل گرفته در کلینیک منعکس نمایند علاوه بر این، رنگ این سه اتاق ها به وضوح رنگ آرم را دارا هستند.

استفاده از شیشه در یکی از دیوارهای راهرو، هدف دوگانه ای برای افزایش دامنه بصری در اتاق های معاینه و در قسمت اداری است. بخش جانبی این اتاق نیز با شیشه به سقف افزوده شده است، و سطح آشکار این اتاقها به طور قابل توجهی افزایش یافته است در ادامه با تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید….

 

 

 

  

 

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4183 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم