قانون ۱۰-۳۰-۶۰  در استفاده از رنگ ها چیست ؟ + ویدیو

نظریه رنگ ها طبق دایره یا چرخه رنگ با ارائه راهکارهای مناسب و توضیح درباره نحوه استفاده از رنگ ها در دکوراسیون فضاهای داخلی به زیبایی و چشم نوازی فضا کمک می کند.

در واقع بیشتر افراد تمایل به استفاده از رنگ ها در دکوراسیون دارند اما از اضافه کردن رنگ ها  هراس دارند زیرا می ترسند در آن زیاده روی کرده یا ترکیب مناسبی را  انتخاب نکنند اگر جزو این دسته از افراد هستید با دکوبوم با مشاهده ویدیو همراه باشید…
طبق پیشنهادهای پنتون، رنگ آبی به دلیل ایجاد آرامش برای دکوراسیون اتاق خواب در منزل می تواند مناسب باشد و برای توضیح این مطلب و قانون ترکیب متناسب  رنگ ها، از  سه پالت رنگ منحصر به فرد آبی بهره گرفته است.

برای عدم زیاده روی در رنگ ها و یا انتخاب نامناسب ترکیب های رنگی بهترین کار استفاده از قانون ۶۰-۳۰-۱۰می باشد. این قانون به این معنی است که در دکوراسیون بهتر است ۶۰٪ از رنگ های اصلی پالت یا رنگ انتخابی به عنوان رنگ اصلی، ۳۰٪ از رنگ  های فرعی و ۱۰٪ از رنگ های تاکیدی برای ایجاد ریتم در فضا استفاده شود.

 

در دکوراسیون نشان داده شده در ویدیو دکوراسیون تقریبا ۶۰٪  دارای رنگ آبی متوسط، ۳۰٪ آبی تیره و از آبی خنثی به میزان ۱۰٪ استفاده شده است البته می توانید  از رنگ های مکمل نیز بهره گیرید.

تحریریه دکوبوم
امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    8241 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم