ابعاد فرش مناسب برای دکوراسیون منزل

یک کفپوش مناسب در دکوراسیون منزل سبب می شود تا راه رفتن در اتاق احساس راحتی بیشتر ایجاد کرده علاوه بر آن سبب گرمی دکوراسیون و افزودن رنگ به دکوراسیون می گردد. نکته ها و ترفندهایی برای انتخاب درست ابعاد فرش برای حوزه های مختلف در منزل وجود دارد در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

در واقع فرش بایستی نه خیلی بزرگ نه خیلی کوچک باشد بسته به ابعاد فضا و مبلمان به نکات زیر برای یافتن اندازه مناسب توجه کنید:

فرش یا قالیچه با ابعاد خیلی کوچک:

برای انتخاب فرش از “آزمون مبلمان” برای تعیین اندازه مناسب فرش در  دکوراسیون اتاق استفاده کنید. تمام پایه مبلمان باید به راحتی بر روی فرش قرار گیرد درغیر این صورت بدانید فرش کوچکی انتخاب کرده اید.

اگر از قبل قالیچه ای دارید که می خواهید استفاده کنید به نحوی عمل کنید که در حین نشستن روی مبلمان تمام پاهایتان روی فرش قرار گیرد روش دیگر برای دکوراسیون با فرش های کوچک این است که تمام وسایل را از فرش بیرون بیاورید و تنها میز را در مرکز فرش قرار دهید.

فرش یا قالیچه با ابعاد خیلی بزرگ:

از سوی دیگر فرش در دکوراسیون نباید به حدی بزرگ باشد که در یک نگه تعدل بصری با سایر اجزای دکوراسین را برهم ریزد  همینطور نباید بیش از حد بزرگ باشد به نحوی که بیش از حد از فضای مبلمان خارج شود و یا  دیوار را لمس کند و یا روی دیوار تا بخورد.

فرش یا قالیچه با ابعاد مناسب:

بهترین ترفند برای انتخاب فرش این است که در درجه اول مطمئن شوید که تمام صندلی ها و دیگر مبلمان بر روی فرش قرار می گیرند. سپس اطمینان حاصل کنید که حدود ۲۰-۳۰ سانتی متر بین لبه فرش و دیوار فاصله باشد  و برای این منظور پیش از رفتن به خرید برای فرش و قالیچه، حتما اتاق را اندازه گیری کرده و مبلمان را  با چیدمان دلخواه در نظر بگیرید.

فرش قسمت غداخوری:

 در یک اتاق ناهارخوری، ضروری است که تمام پایه های صندلی بر روی فرش مناسب باشند تا وقتی که آنها را بیرون بکشید از  لبه فرش بیرون نزند  شکل فرش را براساس شکل میز خود انتخاب کنید تا نگاهی هماهنگ و یکپارچه با پوشش دهی کافی ایجاد می کند.

فرش اتاق خواب:

فرش اتاق خواب نباید تمام مبلمان در اتاق را پوشش دهد. از آنجا که تخت خواب قطعه اصلی دکوراسیون محسوب می شود، از فرشی استفاده کنید تا در دو طرف تخت، میزهای پاتختی روی فرش یا تنها دو سوم پایین تخت روی فرش قرار بگیرد برای هر دو گزینه، یک مقدار مساوی از فرش باید در هر طرف تخت قرار بگیرد.

تحریریه دکوبوم

منبع: .bhg

امتیاز دهید post

۴ نظرات

  • shirin اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ در ۱۳:۰۶

    عالی بود

    پاسخ
  • sh اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ در ۱۳:۰۷

    مرسی از راهنماییتون

    پاسخ
  • shayan اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ در ۱۳:۰۷

    بسیاز جذاب

    پاسخ
  • sh اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ در ۱۳:۰۸

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

4098 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم