بازسازی پنت هاوس آپارتمانی جذاب و سرگرم کننده

این ساختمان در سال ۱۹۱۷ در اوکراین ساخته شده است و با متراژ ۲۱۲ متر مربع در دو طبقه به طور کامل بازسازی شده است. تعمیرات و تغییرات اساسی داخلی، سبب تغییر مکان پله ها برای بازسازی کف های زیرین شده همچنین، برای افزایش عاملی سرگرم کننده  به فضا یک سرسره فلزی بزرگ در طول بازسازی طبقه اول و دوم به طراحی داخلی اضافه شد که این ویژگی غیرمعمول  و منحصربه فرد ، ساختار داخلی را تغییر داده و متناسب با سایر عناصر شخصیتی مجزا به فضا افزوده است. پالت رنگی به کار رفته در فضا سفید، خاکستری ، چوب بلوط، با تناژی از رنگ آبی در کلیت فضاست.

طبق تمایل صاحب خانه از تیم طراحی خواسته شد تا فضایی کافی برای فعالیت و  استراحت و آرامش برای دوری از مشکلات ایجاد شود اما از چالش های طراحی آپارتمان خسته کننده و تکراری نشدن فضا با گذر زمان بود که به همین سبب برای جلوگیری از این مشکل فضا باید حاوی عناصر خاص و جذاب باشد تا هم برای کاربران و هم مهمانان قابل تحسین و در گذر زمان جالب باقی بماند علاوه بر اینکه آرامش را به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان

طراحی سرسره به عنوان یک چالش برای طراحان و تیم سازندگان محسوب شد و از آنجایی که سقف بین طبقه ها باربر بوده، تهدیدی برای یکپارچگی کلیه ساختار ساختمان وجود داشت و محدودیت هایی را برای تیم بازسازی ایجاد نمود که با آزمایش های طولانی مدت و تست مدل های مختلف در نهایت، شکل و مکان مطلوب برای سرسره را پیدا کرده و از این سرسره به عنوان ویژگی های سرگرم کننده برای کاربران و نقطه کانونی تاثیرگذار و جالبی برای مهمانان استفاده شد.

سرسره داخلی، اعضای خانواده را به نشیمنی شامل مجموعه ای از مبلمان سفارشی و پنجره هایی که دو سوم از دیوار اتاق نشیمن را پوشش می دهد هدایت می کند.

صندلی استراحت به همراه پاف زیر پایی به رنگ آبی، گوشه ای دنج از نشیمن را در کنار پنجره را به همراه لامپ سه پایه برای مطالعه در طول شب، به خود اختصاص داده و سرسره کنار یک ستون دیواری که با پانل های چوبی پوشانده شده است قرار گرفته و اتاق  نشیمن را از آشپزخانه و اتاق غداخوری مجزا می سازد.

کوسن های با پترن های هندسی و در تناژ آبی رنگ در باکس های چوبی با برش های متقاطع شکل کنار پنجره فضا را گرم تر و منحصر ساخته است.

شومینه مدرن و دیوار سبز روبروی آشپزخانه از دیگر ویژگی های بارز دکوراسیون این خانه محسوب می شود و تنوع فضایی در حوزه های مختلف دکوراسیون  به چشم می خورد و این امر طبق خواست کارفرما انجام شده است.

به دلیل انتقال پله ها، طبق طرح قدیمی آپارتمان آشپزخانه دیگر از اتاق نشیمن جدا نیست و طبقه پایین دارای یک منطقه اجتماعی با جریان آزاد بین اتاق نشیمن، آشپزخانه و منطقه ناهار خوری است که در آینده می تواند اتاق های اضافی برای کودکان به آن افزوده شود.

از مزیت های طبقه بالا ورود مقدار زیادی نور طبیعی به داخل فضاست و در عین حال با آویختن گروهی از چراغ های آویز آشپزخانه نیز طبقه بالا روشن می شود.

نورگیر ها در سقف اتاق ها ورود نور و تماشای آسمان را مقدور ساخته و در دکوراسیون اتاق ها و  سرویس ها نیز از متریال، رنگ ها و تم های طبقه پایین برای هماهنگی و یکنواختی کل فضا استفاده شده در ادامه با تصاویر بیشتر با دکوبوم همراه باشید…

بیشتر بخوانید: طراحی ساختمان

تحریریه دکوبوم

منبع: home-designing

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4238 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم