دکوراسیون نشبمن خردلی

دکوراسیون نشیمن منزل و اشتباهات معمول

چیزی در دکوراسیون نشیمن منزل شما مشکل دارد ، اما مطمئن نیستید این ایراد از کجاست؟

در اینجا ۵ اشتباه وجود دارد که اغلب افراد در دکوراسیون و چیدمان منزل مرتکب می شوند فراموش نکنید یک طرح رنگی متعادل و چند تکه مبلمان زیبا تنها موارد ضروری و کافی برای چیدمان اتاق پذیرایی یا نشیمن منزل نیست فاکتورهای دیگری نیز مانند تعادل ، نسبت و چیدمان صحیح باید در نظر گرفته شود !

وب سایت شرکت طراحی معماری و دکوراسیون داخلی دکوبوم با تجربه طراحی انواع فضاهای مسکونی و مشاوره های دکوراسیونی انلاین و رایگان خود پنج اشتباه رایج و راهکارهای اجتناب از آنها را خیلی ساده و کاربردی بیان کرده در ادامه همراه باشید….

۱- اشتباه: فرش بیش از حد کوچک

فرش در دکوراسیون فضای منزل حوزه بندی فضا را تعریف می کند رایج ترین اشتباهی که مردم هنگام خرید فرش ها مرتکب می شوند انتخاب یک فرش خیلی کوچک و یا نا مناسب برای ابعاد مبلمان و ابعاد حوزه موردنظر منزل است که نه تنها باعث می شود فضا از هم گسسته به نظر برسد بلکه دعوت کنندگی فضا را نیز کاهش دهد.

ابعاد فرش دکوراسیون نشیمن منزل

راه حل:

قبل از ورود به فروشگاه ها برای خرید و انتخاب فرش دلخواه ، اتاق نشیمن و مبلمان موجود در منزل را اندازه بگیرید. در حالت ایده آل ، فرشی که انتخاب می کنید باید به قدری بزرگ باشد که بتواند اجزای اصلی دکوراسیون ان حوزه را پوشش دهد.

اگر دکوراسیون نشیمن منزل شما آنقدر بزرگ نیست که اجازه دهد همه چیز کاملاً روی فرش باشد ، سبکی را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از مبل شما باشد و پایه های جلوی مبل و سایر قطعات مبلمان کوچکتر (مانند میزهای کناری و …) روی فرش قرار گیرد.

برای انتخاب دقیق ابعاد مناسب فرش خواندن این مطلب را پیشنهاد میکنیم:

ابعاد فرش مناسب برای دکوراسیون منزل

۲-اشتباه: نقطه تمرکز دکوراسیون نشیمن تلویزیون است

بسیاری از خانواده ها تلویزیون بسیار بزرگی را برای اتاق نشیمن انتخاب می کنند و سپس تمام وسایل را حول آن متمرکز می کنند و فراموش می کنند که هدف اتاق نشیمن علاوه بر تماشای تلویزیون سرگرمی و گفتگوی افراد خانواده است.

اغلب اتاق های نشیمن را می بینیم که در آنها چیزی به جز تلویزیون و یک مبل مدولار یا یک کاناپه وجود ندارد. این چیدمان احساس سردی ایجاد کرده و قطع کننده ارتباطات و تعاملات و مکالمات افراد خانواده است.

تلویزیون دردکوراسیون نشیمن منزل

راه حل

تلویزیون می تواند بخشی ازدکوراسیون نشیمن منزل شما باشد اما بدون اینکه تمرکز اصلی اتاق باشد ! نکته اصلی پنهان کردن آن تا حد ممکن و ایجاد فضایی است که عملکردهای دوگانه را به عنوان یک منطقه تماشای تلویزیون و یک فضای آرامش بخش / اجتماعی ایجاد کند.

کمدهای توکار یا یک کمد قفسه ای دو روش هوشمندانه برای عدم جلب توجه تلویزیون یا پوشش کامل آن است

همچنین در نظر داشته باشید که یک تلویزیون کوچکتر در اتاق نشیمن خود داشته باشید و تلویزیون بزرگ را برای یک اتاق رسانه( اگر فضای اضافی یا بزرگی دارید) نگه دارید .

۳- اشتباه: چسباندن همه مبلمان به دیوار

هل دادن همه مبلمان در دکوراسیون اتاق نشیمن به سمت دیوار یکی دیگر از اشتباهات رایج است که افراد مرتکب می شوند. اغلب اتاق هایی را می بینیم که مبل اصلی مقابل یک دیوار ، یک جفت صندلی روبروی یکدیگر دور از مبل اصلی و میز قهوه خوری در وسط اتاق قرار داده شده است که هیچ کس نمی تواند به آن دسترسی راحت داشته باشد و نتیجه فواصل زیاد و نامتعادل یک اتاق کسل کننده و غیر کاربردی و برهم زننده تعاملات صمیمانه ایجاد می شود.دکوراسیون نشیمن سبز

راه حل:

تغییر و انتقال وسایل به اعماق اتاق و چیدمان براساس حوزه هایی که ارتباط و مکالمه بین افراد را بیشتر می کند بسیار سریع باعث می شود اتاق نشیمن شما دنج تر و دعوت کندگی بیشتری داشته باشد.

چیدمانی که بهترین عملکرد را داشته باشد به شکل و اندازه اتاق بستگی دارد. ممکن است تصمیم بگیرید مبل را کناردیوار قرار دهید ، یک جفت صندلی روبروی آن و یک میز قهوه در بین آنها قرار داشته باشد. یا اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است ، می توانید مبلمان را نزدیک فضای وسط اتاق و فضای اطراف آن قرار دهید.

۴- اشتباه: انتخاب نادرست ابعاد مبل(بزرگ یا کوچک)

انتخاب مبل با مقیاس نادرست بزرگترین اشتباه رایج است مهم است که به یاد داشته باشید مبل در دکوراسیون منزل شما قطعا با فروشگاه و شورومی که آن را انتخاب کردید متفاوت خواهد بود همچنین رنگ می تواند از دیدگاه بصری در ابعاد مبلمان تأثیر بگذارد. یک مبل تیره با پارچه ای که تا روی زمین امتداد یافته ، در یک اتاق نشیمن بسیار کوچک نامناسب به نظر می رسد.

مبل سبز در دکوراسیون نشیمن

راه حل

قبل از خرید ، اتاق نشیمن ، سایر مبلمان اتاق و مبل انتخابی را اندازه بگیرید.

همیشه اطمینان حاصل کنید که مقیاس و نسبت مبلمان در دکوراسیون نشیمن منزل به خوبی کار می کند و فضای کافی را برای جابجایی راحت فراهم می کند ، ابتدا با اندازه پلان شروع کنید سپس سبک مبل را در نظر بگیرید. در یک اتاق نشیمن جمع وجور ، یک مبل با دسته و پایه های باریک در نظر بگیرید تا فضا بزرگتر به نظر برسد اما اگر یک اتاق بزرگ دارید ، ممکن است بتوانید مبل راحتی بزرگتری را در نظر بگیرید.

۵-اشتباه: جهت گیری و چیدمان نادرست

اتاق های نشیمن امروزی اغلب چند منظوره و جهت تعاملات خانوادگی، سرگرمی ، تماشای تلویزیون ، کار و برخی اوقات صرف خوراکی ها مورد استفاده قرار میگیرد از این جهت موقعیت و جهت مبلمان بسیار کلیدی است.

یک چیدمان متقارن گرد با یک جفت مبل روبروی یکدیگر و یک میز قهوه خوری در بین آنها یک چیدمان اتاق نشیمن سنتی است ، اما این تنها گزینه شما نیست و ممکن است بهترین انتخاب برای فضای شما نباشد. این چیدمان احساسی رسمی دارد و اگر اتاق نشیمن شما کوچک یا دارای شکلی نامتعارف باشد ، باعث کوچکی و عدم بهره وری مناسب از فضا می شود.

چیدمان نادرست نشیمن

راه حل

به جای اینکه به طور خودکار یک چیدمان مبلمان گرد یا متقارن را انتخاب کنید و یا با فواصل زیاد و نامرتب مبلمان را چیدمان کنید ، به این فکر کنید که چه نوع چیدمانی در اتاق نشیمن شما بهترین عملکرد را دارد. چیدمانی که انتخاب کرده اید باید به شما امکان باز شدن دربها را بدهد ، افراد بتوانند به راحتی در فضا حرکت کنند ، دید مناسبی به تلویزیون ، فضایی مناسب برای تعاملات و مکان هایی برای ذخیره سازی داشته باشد.

ایده چیدمان غیر متقارن را بپذیریداگر اتاق نشیمن شما کوچک یا باریک است ، در نظر بگیرید مبل دوم را با یک یا دو صندلی تکی عوض کنیدکه می تواند راهی عالی برای افزودن فضای بیشتر و شخصیت به دکوراسیون اتاق نشیمن شما باشد.

میز چوبی در دکوراسیون نشیمن

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: houzz– دکوبوم

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2226 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم