دکوراسیون خانه های کوچک، نکات و ترفندها

اگر خانه کوچکی دارید ، این بدان معنا نیست که نمی توانید به فضایی فوق العاده ، زیبا و راحت دست پیدا کنید !

۷ دلیل برای اینکه فضاهای کوچک بهترین هستند ‍!

طراحی یک فضای کوچک مربوط به ایجاد تغییرات بصری است  در چنین فضاهایی  باید بسیار هوشمندانه دیزاین نمود تا از هر متر فضا به درستی استفاده کنیم. در ادامه با دکوبوم با نکات و ایده هایی برای فریب چشم و ذهن برای درک ابعادی بزرگتراز انچه در واقعیت هست همراه باشید…..

بهترین راه برای شروع دکوراسیون خانه های کوچک ، رنگ دیوار شماست. استفاده از  رنگ های روشن ، به ویژه سفید و پاستلی انتخاب بسیار محبوبی است. این به این دلیل است که یک اتاق با رنگهای روشن بزرگتر و درخشان تر به نظر می رسد  زیرا سطوح می توانند نور بیشتری را منعکس کنند و ازین رو باعث می شوند دیوارها عقب تر به نظر رسیده و احساس روشنایی بیشتری ایجاد کنند.

رنگ های سفید ، خاکستری روشن ، آبی روشن ، سبز و صورتی را در نظر بگیرید. درست است که رنگهای سفید و  روشن  انتخاب های بسیار مناسبی هستند اما تنها گزینه نیستند. اگر از نور طبیعی کافی برخوردار هستید و احساس می کنید که رنگ تیره تر با شخصیت و  سبک فضای شما بیشتر هماهنگ است ، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. به یک طرح رنگ منسجم پایبند باشید.
  2. از استفاده از رنگهای متضاد متفاوت یا زیاد بر روی دیوارهای خود اجتناب  کنید.
  3. از رنگ ها و سایه ها در یک خانواده رنگی استفاده کنید زیرا باعث می شود فضاهای کوچک ظریف و جادار به نظر برسند. استفاده از یک خانواده رنگی یکی دیگر از راه های عالی برای عدم مشاهده مرزهای فضا است و به نظر می رسد فضا همچنان امتداد دارد.

مبلمان در اپارتمان و  خانه های کوچک

در دکوراسیون خانه های کوچک ، باید به اجسام ساده و سبک بچسبید تا  از شلوغی فضا  با اقلام زیاد جلوگیری کنید.با نکاتی را در مورد انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک همراه باشید….

  1. مبلمان خود را با رنگ روشن تر انتخاب کنید و رنگ ها و الگوها را ساده نگه دارید.
  2. از چند قطعه بزرگ و ساده مبلمان یا لوازم جانبی به جای چندین قطعه کوچکتر استفاده کنید ، که باعث می شود فضای کوچک به هم ریخته به نظر برسد.
  3. به مقیاس مبلمان دقت کنید ، حفظ تناسب مقیاسی بین مبل و فضای شما بسیار مهم است.
  4. مبلمان پایه دار را انتخاب کنید زیرا مبل های پایه دار در یک خانه کوچک نسبت به قطعاتی که مستقیماً روی زمین می نشینند وزن بصری کمتری را نشان می دهند. از آنجا که مبلمان  پایه دار مانع دید کف خانه  نمی شود ، مغز شما بعد واقعی فضا را درک می کند

  1. ایده عالی دیگر این است که مبلمانی شفاف را انتخاب کنید میزهای شیشه ای و قفسه بندی ، قفسه های کتاب بدون کناره و صندلی های اکریلیک به نظر می رسد فضای کمتری را اشغال می کنند. واقعیت این است که آنها مانع دید شما نمی شوند و به شما این امکان را می دهند که اطراف انها را ببینید.

(اگر از اشیاء شفاف استفاده می کنید ، چشم شما فضای بیشتری را مشاهده می کند و ذهن شما را فریب می دهد که فکر می کند بزرگتر از آن چیزی است که واقعاً هست)

  1. نکته مهم دیگر که باید در یک خانه کوچک رعایت کنید این است که مبلمانی را انتخاب کنید که کاربردهای مختلفی داشته باشد ، به این ترتیب می توانید بسته به فعالیت ، فضاهای خود را با موقعیت های مختلف تطبیق دهید.

پرده ها در دکوراسیون فضاهای کوچک:

در یک فضای کوچک ما باید عمودی فکر کنیم!  برای استفاده از آن فضای عمودی ، پنجره های بلند را با پرده های بلند برجسته کنید. همچنین ،  همان رنگ یا تنالیته مشابه دیوار را  برای پرده های خود انتخاب کنید.

آینه ها :

 در دکوراسیون خانه های کوچک همه چیز مربوط به دستکاری بصری است ، بنابراین از آینه ها برای ایجاد توهم  بصری استفاده کنید . قرار دادن آینه در نزدیکی پنجره برای بازتاب فضای باز بسیار موثر است.

بهترین مکان برای آینه روبروی پنجره است که تا حد  ممکن نور را منعکس کند.

الگوها و مقیاس :

متأسفانه فرش ها و مبلمان طرح دار می توانند فضا را کوچکتر جلوه دهند. اگر می خواهید یک اتاق را بزرگتر نشان دهید و از نظر بصری منسجم تر شوید ،  در هر اتاق به یک  قطعه با تم تاکیدی پایبند باشید . برای حفظ تناسب  بین عناصر و جلوگیری از به هم ریختن فضا در خانه کوچک خود ، به سراغ پارچه ها و فرش هایی با چاپ کوچک یا رنگهای ساده بروید  .

نمایش آثار در مقیاس بزرگ :

دیوارهای خود را با تصاویر زیاد نپوشانید.  در دکوراسیون فضاهای کوچک یک نقاشی بزرگ  بهتر از گروهی از تابلوهای کوچک عمل می کند.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: dsignersacademy

امتیاز دهید post

۱ نظر

  • آناهیتا آبان ۳, ۱۴۰۰ در ۱۶:۱۴

    خیلی زیبا بود ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

2021 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم