راهنمای گام به گام طراحی و ساخت خانه- قسمت دوم

طبق لیست نهایی انتظارات شما  و سوالاتی که باید برای شروع ساخت خانه از خود بپرسید مواردی در قسمت اول این پست گفته شد به طور خلاصه موارد ذیل را بایستی در لیست خود بگنجانید:

  • ابعاد واطلاعات اتاق ، چیدمان – مطابق با سبک زندگی خانوادگی شما
    چه سبک معماری؟ کلاسیک یا معاصر؟
    آیا بهره وری انرژی برای شما اولویت دارد؟
    تنظیم یک بودجه واقع بینانه
    تعیین یک مقیاس زمانی واقع بینانه
    تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری از تصاویر اسکیس ها در اختیار معمار خود قرار دهید.

توضیحات بیشتر مرحله اول برای تهیه لیست را میتوانید در این پست بخوانید:

راهنمای گام به گام طراحی و ساخت خانه- قسمت اول

اکنون بعد از تهیه لیست آماده مرحله بعدی طراحی و ساخت خانه خود هستید – انتخاب تیم مناسب!
حال زمان آن رسیده است که به دنبال افراد مناسب باشید تا در طراحی و ساخت خانه رویایی به شما کمک کنند. قبل از شروع پروژه بسیار مهم است که از بودجه کافی اطمینان حاصل کنید. صحبت با متخصصان مالی به شما کمک می کند که هزینه هارا سازماندهی کنید، وام مسکن بگیرید و بودجه ای را برای هر کاری تعیین کنید. از هرگونه استرس غیر ضروری اجتناب کنید کافیست با دکوبوم در ادامه همراه باشید….

توصیه اول- انتخاب نقشه بردار

توصیه اول انتخاب و استخدام یک نقشه بردار زمین است انتصاب این متخصص نوعی سرمایه گذاری تلقی شود ، در اینصورت می توانید در هزینه  مراحل ساخت و ساز پس انداز کنید و چندین برابر هزینه شما را کاهش دهد این مقاله دلیل استخدام نقشه بردار را برای شما توضیح می دهد و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا به نقشه بردار نیاز دارید یا خیر.
هنگامی که وضعیت مالی شما مرتب شد ، شما آماده هستید تا به دنبال یک طرح برای ساخت خانه خود باشید. شما می توانید یک نقشه بردار زمین تعیین کنید تا زمین مورد نظر را ارزیابی کنید و بهترین مورد را انتخاب کنید. این می تواند به شما کمک کند تا محدوده طرح و همچنین ارتباط به خدمات اساسی مانند زهکشی ، برق و آب را تأیید کنید.

انتخاب معمار برای طراحی خانه

یک معمار/طراح معماری/تکنسین معمار باید در هر مرحله از پروژه طراحی و ساخت خانه مشارکت داشته باشد. ضروری است که یک مهندس دیگر یا طراح داخلی نیز درگیر باشد. این مهم است که معمار منصوب شما سبک زندگی و ترجیحات شما را به طور کامل درک کند تا دید شما نسبت به خانه رویایی محقق شود.

انتخاب مهندس سازه یا عمران 

یک مهندس سازه نیز نقش کلیدی در طراحی دارد و با تیم های سازنده مرتبط است. مهندس سازه در مرحله طراحی دقیق و در حین اخذ تأییدیه مجوز ساختمان مورد نیاز است. همیشه پیشنهاد می کنیم که مطالعه خاک را در هر مکانی که به دنبال آن هستید یا  زمینی که خریداری کرده اید ، در اسرع وقت به پایان برسانید.

مطالعات خاک 

در مطالعات خاک متخصص مربوطه چند گودال آزمایشی در اطراف قطعه زمین شما حفر می کند و کیفیت خاک و ظرفیت باربری آن را ارزیابی می کند. آنها همچنین می توانند آزمایش تخلخل را انجام دهند ، که شامل پر کردن چندین بار یک سوراخ بزرگ در زمین با آب و اندازه گیری مدت زمان لازم برای فرو رفتن در زمین است.

تاسیسات

در طول فرایند ارزیابی عملکرد انرژی خانه پیشنهادی شما ، معمار به مشاور انرژی یا طراح روش ارزیابی استاندارد نیاز دارد. در این مرحله ، تمام عناصر ساختاری از دیوار تا کف ، به منظور تخمین عملکرد کلی ساختمان شما به محل و منابع گرمایش اضافه می شود. این به پیش بینی تقاضا و هزینه سرمایش و گرمایش خانه شما کمک می کند.

مشاور برنامه ریزی

بسته به دشواری پروژه و مسائل مربوط به برنامه ریزی ممکن است به یک مشاور برنامه ریزی نیز نیاز داشته باشید. ممکن است بخواهید از یک نقشه بردار برای ارزیابی هزینه دقیق ساخت و ساز استفاده کنید. شایان ذکر است که از یک مهندس تاسیسات برای توسعه طراحی گرمایش استفاده کنید.

نکات مهم در تعیین تیم طراحی  خانه:

حداقل ۳ تیم یاشخص از هر حرفه را بررسی کنید منابع را بخواهید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.
از انها نقل قول های مکتوب دریافت کنید و اطمینان حاصل کنید که در بیشتر موارد هزینه ها ثابت هستند .
با متخصصانی که به طور منظم پروژه شما را اداره می کنند صحبت کنید
اجازه ندهید قیمت ، تعیین کننده درانتخاب تیم باشد در طراحی و ساخت خانه با هزینه ها مبارزه نکنید ؛ شما خدمات خوبی می خواهید و در ازای ان باید متناسب با کیفیت هزینه کنید
ارتباطات کلیدی است – مواجهه رو در رو با مسائل یا نگرانی ها می تواند مشکلات جزئی را قبل از بزرگ شدن حل کند پس بررسی میتواند این مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد.

به طورخلاصه برای انتخاب تیم مناسب برای طراحی و ساخت خانه:

  • مطمئن شوید که بودجه کافی دارید.
    طرح مورد نظر را دقیقتر انتخاب کنید.
    اطمینان حاصل کنید که معمار سبک زندگی شما را درک کرده است.
    یک مهندس معمار را برای انجام طراحی تعیین کنید.
    یک روش ارزیابی استاندارد را انجام دهید و تاسسات را در نظر بگیرید
    در صورت وجود مسائل برنامه ریزی، به استخدام مشاور برنامه ریزی بپردازید.

نکات مهم دکوبوم در تعیین تیم طراحی خود را به خاطر بسپارید .پس از تعیین تیم مناسب ، می توانید آخرین قسمت از فرایند طراحی خانه رویایی خود را شروع کنید – مراحل واقعی طراحی! در قسمت بعد با دکوبوم همراه باشید….


تحریریه دکوبوم – غزاله عزالدین
منبع: acarchitects.biz

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1952 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم