دکوراسیون داخلی طلایی مناسب چه فضایی است؟

دکوراسیون داخلی طلایی مناسب چه فضایی است؟

در زمان‌های قدیم، مردم رنگ طلا و تذهیب را منحصرا با تجمل، ثروت و حتی کمی خودنمایی مرتبط می‌دانستند. زیرا به نظر می‌رسد که درخشش این فلز تنها در فضای داخلی قرون وسطایی یا حداکثر کلاسیک مناسب باشد. اما اگر گسترده‌تر فکر کنید، برایتان مشخص می‌شود که دکوراسیون داخلی طلایی می‌تواند گرما و آرامش خاصی را برای فضاهای داخلی و طراحی مدرن به ارمغان بیاورد. اما رنگ طراحی داخلی طراحی را در چه فضاهایی می‌توان به کار برد؟

کاربرد دکوراسیون داخلی طلایی

نکته اصلی کاربرد رنگ طلایی در فضاهای داخلی این است که بزرگ فکر کنید. زیرا رنگ طلایی فقط برای شمعدان‌های طلاکاری‌شده یا قاب‌های پرمدعا و سنگین‌وزن مناسب نیست. منسوجات طلایی می‌تواند دیوارهایی با درخشش بالا، یک موزاییک کف‌طلایی یا حتی نورپردازی گرم و طلایی‌رنگی باشد که فضایی آرام و دنج را در اتاق ایجاد می‌کند. با کمک دکوراسیون داخلی طلایی به‌راحتی می‌توان پیچیدگی، شور و وقار خاصی به فضا داد و این امر به‌نوبه خود تقریبا با هر گرایش و سبکی در طراحی داخلی مطابقت دارد.

اگر می‌خواهید دکوراسیون لوکس را به فضای داخلی بیاورید، رنگ طلایی مناسب‌ترین انتخاب برای دست‌یابی به خواسته‌های شما خواهد بود. این رنگ همیشه مترادف با تجمل است. اما می‌تواند تاثیر روانی، برانگیختن احساسات و اعتبار صاحب خانه را هم افزایش دهد. در مقایسه با سایر نمونه‌های دکوراسیون داخلی، طلایی همیشه موفق می‌شود یک اتاق را مجلل‌تر جلوه دهد. پس می‌توانید این دکوراسیون را برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان خود به کار ببرید.

اما استفاده از رنگ طلایی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، آسان نیست. زیرا استفاده بیش از حد آن می‌تواند موجب احساس ناراحتی و تنگی فضا شود. به همین دلیل، باید مفهوم فضای داخلی را خوب بدانید و اینکه کجاها بهترین مناطق برای افزودن این رنگ هستند. در این صورت، می‌توانید با استفاده درست از دکوراسیون داخلی طلایی مشکل را حل کنید و آن را در ترکیب با رنگ‌های دیگر به یک تم زیبا تبدیل سازید.

کاربرد دکوراسیون داخلی طلایی

سبک‌های دکوراسیون داخلی طلایی

در رابطه با سبک‌های طلایی بلافاصله استایل‌های مد روز مانند اواسط قرن یا گرانج را به یاد می‌آوریم. علاوه بر این، استفاده دقیق از رنگ طلایی در سبک‌های کم‌طرف‌دار لافت و صنعتی قطعا ضرری نخواهد داشت. به‌طور کلی، نئوکلاسیک و آرت دکو آن دسته از سبک‌هایی هستند که استفاده از رنگ طلایی در آن‌ها یک شرط لازم به‌حساب می‌آید. در سبک‌هایی مانند کیچ هم می‌توان از هرگونه المان اعم از طلا استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی طلایی در سبک اسکاندیناوی یا مینیمالیسم هم می‌تواند یک شگفتی خوشایند باشد و کمبود گرما در چنین سبک‌هایی را جبران کند. اما بیایید ببینیم که علاوه بر سبک‌های مختلف، رنگ طلایی را می‌توان با چه رنگ‌هایی استفاده کرد.

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی طلایی

رنگ‌های سفید یا سیاه بهترین پس‌زمینه و سایه‌های‌ دوستانه با رنگ طلایی به‌شمار می‌روند.۳. یک ترکیب رنگ برد-برد که می‌توان با خیال راحت به کلاسیک‌های این ژانر نسبت داد. ترکیب طلایی با رنگ قرمز هم بسیار شناخته شده است. اما جلوه و اغراق بیشتری دارد.

رنگ طلایی همراه با رنگ‌های تیره مانند آبی مخملی، ونگ شکلاتی، سبز تیره، شرابی و سفالی هم کاملا غنی و عمیق به نظر می‌رسد. طلا با مواد مشابه مانند نقره و چوب دوستی خوبی برقرار می‌کند و اغلب در فضای داخلی چنین ترکیباتی یافت می‌شود و بسیار هماهنگ به چشم می‌آید.

ترکیب رنگ طلایی و چندین رنگ مختلف از میزان تجملی که می‌خواهید به نمایش بگذارید کم نمی‌کند. حتی با این ترکیبات رنگ می‌توانید زیبایی داخلی بیشتری هم ایجاد کنید. بنابراین از ترکیب رنگ‌های دیگر با طلایی نترسید.

رنگ‌هایی مانند سیاه، سفید و آبی برای ایجاد احساس سرزندگی در اتاق، عالی هستند. سایه‌های مشکی با طلایی خواهد توانست جلوه چشمگیری را برای هر اتاقی ایجاد کند. در حالی که سبک خنثی و مینیمالیستی را می‌توانید با ترکیبی از سفید با طلایی امتحان کنید. درواقع تم‌های متعددی از ظاهر مجلل و مینیمالیستی گرفته تا یک حس کلاسیک خیره‌کننده وجود دارد که با دکوراسیون داخلی طلایی می‌توان به دست آورد.

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی طلایی

۱. طلایی و خنثی

طلای متالیک انتخاب خوبی برای روشن کردن طرح‌های رنگی خنثی و الهام گرفته‌شده از طبیعت است. اما کدام رنگ‌های خنثی با طلایی با هم جور می‌شوند؟ طلای متالیک را باید با رنگ‌های خنثی، گرم و عمیق مانند خاکستری زغالی یا تخته‌سنگی، قهوه‌ای شکلاتی، سبز زیتونی پررنگ و قهوه‌ای مایل به زرد یا بژ ترکیب کنید.

رنگ سفید نیز موثر است. اما به خاطر بسپرید که به سراغ سایه گرم‌تری بروید تا هنگام ترکیب با طلایی، کنتراست تصویر خیلی سرد به نظر نرسد. رنگ سفید مایل به گرم با ته‌رنگ قرمز، قهوه‌ای یا خاکستری، مانند عاجی یا سفید خاکستری، پس‌زمینه‌ای ایده‌آل برای لوازم جانبی طلایی فراهم می‌کند.

روکش‌های طلایی فلزی می‌توانند از نظر رنگ بسیار متفاوت باشند، بنابراین هنگام خرید مبلمان، پارچه و رنگ دیوارها، رنگ زیرین را با دقت در نظر بگیرید تا طرح دکوراسیون داخلی طلایی خود را تکمیل کنید. به‌طور کلی ترکیب دو رنگ سفید و طلایی به‌درستی یکی از زیباترین ترکیبات رنگی محسوب می‌شود. چنین رنگ‌آمیزی تقریبا در هر گوشه از آپارتمان مناسب خواهد بود.

۲. طلایی و مشکی

ترکیب سیاه عمیق با رنگ طلایی می‌تواند تجسمی سبک و شیک را به شما ارائه دهد. از این ترکیب می‌توان در دکوراسیون و به‌شکل منسوجات تیره با چاپ طلایی، مبلمان سیاه با اتصالات طلایی و ظروف غیرمعمول به‌رنگ زغال‌سنگ و تزیین‌شده با تذهیب استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی طلایی طلایی و مشکی

۳. طلایی و قرمز

ترکیب قرمز و طلایی از دیرباز برای آسیایی‌ها نماد ترکیب ثروت و قدرت تلقی می‌شده است. البته اروپایی‌ها نیز این پالت را خیلی دوست دارند. این ترکیب می‌تواند فضای داخلی یک آپارتمان مدرن را کاملا گرم و شیک جلوه دهد. اما نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد. زیرا استفاده از رنگ قرمز اگر بیش از اندازه صورت بگیرد، می‌تواند باعث بروز پرخاشگری و ناراحتی ذهنی در افراد ساکن خانه شود. فراوانی رنگ طلایی هم می‌تواند اتاق را کوچک و دل‌گیر نشان دهد.

۴. طلایی و بنفش

یکی دیگر از رنگ‌های زیبا در دکوراسیون داخلی طلایی، ترکیب آن با رنگ‌های بنفش و طلایی خواهد بود. بنفش برای مدت طولانی به‌عنوان یک رنگ منحصرا سلطنتی در نظر گرفته می‌شد. اما امروزه همه افراد به آن علاقه نشان می‌دهند.

اگر تصمیم دارید دکوراسیون داخلی طلایی اتاق خود را با رنگ بنفش تزیین کنید حتما به یاد داشته باشید که ترکیب این رنگ‌ها فضای داخلی شما را زیبا و مجلل خواهند ساخت. اما در عین حال آن را فضایی سرد جلوه خواهند داد. بنابراین برای ایجاد ظاهری گرم‌تر می‌توانید از ترکیب رنگ بنفش با رنگ آلو کمک بگیرید.

دکوراسیون داخلی طلایی طلایی و بنفش

۵. طلایی و صورتی

بسته به اینکه کدام طیف رنگ صورتی را انتخاب می‌کنید، اتاق شما یا کاملا دخترانه یا بسیار شیک به نظر خواهد رسید. برای دست یافتن به حالت اول، رنگ و طیف صورتی تند جواب می‌دهد. اما اگر گزینه دوم را می‌پسندید باید به فکر استفاده از صورتی گرد و غباری (صورتی خاکستری) باشید.

ترکیب صورتی با رنگ طلایی خواهد توانست جذابیتی از نوع فرانسوی را در فضای داخلی بیافریند. حتما به خاطر بسپارید که رنگ غالب در این مورد باید صورتی باشد و برای اجزایی مانند دسته مبلمان، قاب آینه، پایه‌های میز قهوه، حاشیه روی پرده‌ها می‌توان رنگ طلایی را در نظر گرفت.

تاثیر دکوراسیون داخلی طلایی در فضاها

رنگ طلایی همیشه نقش مهمی در زندگی افراد بر عهده گرفته است. طلا را به‌عنوان نماد سنتی قدرت، موفقیت و تجمل تعریف و تعیین کرده‌اند و در بسیاری از فرهنگ‌ها به‌عنوان بخش مهمی از دکوراسیون داخلی مجلل محسوب می‌شود. بنابراین رنگ‌های طلایی هم منعکس‌کننده ویژگی‌های منحصر به فرد طلا هستند. این رنگ می‌تواند تضادهایی را با دیگر رنگ‌های مدرن در دکوراسیون داخلی مدرن به وجود آورد. رنگ‌های طلایی بسیاری برای دکوراسیون داخلی مناسب هستند و نماد گرما، قدرت، موفقیت و ثروت در خانه‌ها به‌شمار می‌روند.

دکوراسیون داخلی طلایی انرژی فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد که قادر به تحریک، انرژی بخشیدن و ایجاد تغییرات چشمگیر در هر محیطی خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید بسته به نظر و خلاقیت خودتان در استفاده از این رنگ خاص از تاثیر فوق‌العاده آن در تمامی فضاها بهره بگیرید. رنگ طلایی می‌تواند انرژی طلا را به خانه‌های مدرن و دکوراسیون داخلی بیاورد و ثروت را به خود و فضای اطرافش جذب کند. فعال شدن طبیعت طلایی در قسمت‌های خاصی از خانه باعث شانس و تغییرات مثبت خواهد شد.

بسیاری از خانم‌ها تمایل بیشتری به انتخاب رنگ طلایی دارند. چراکه زنان هماهنگی رنگ‌ها را بهتر احساس می‌کنند، آن‌ها می‌توانند رنگ‌های غیرمعمول را با ظرافت بیشتری در ترکیب قرار دهند. به‌طور کلی، رنگ طلایی در طراحی دکوراسیون خانه، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای خود فراهم ساخته است.

زمانی که تصمیم می‌‌گیرید رنگ طلایی را برای دکوراسیون داخلی خود به کار ببرید، رعایت نکات تزیینی زیر را در اولویت کارتان قرار دهید:

تاثیر دکوراسیون داخلی طلایی در فضاها

۱. نورپردازی

نورپردازی برای استفاده حداکثری از دکوراسیون طلایی در فضاهای داخلی و خواص خارق‌العاده آن امری بسیار کلیدی خواهد بود. زیرا اگر رنگ طلایی در نزدیکی هر منبع نوری استفاده شود، این توانایی را دارد که گرما، درخشش منحصر به فرد و احساس خوبی را خلق کند. برای به حداکثر رساندن این امر، استفاده از دیوارکوب‌ها یا آباژورهای طلایی و متناسب کردن آن‌ها با فضای داخلی طلایی، ایده‌ای عالی به نظر می‌رسد.

برای یک طرح جسورانه‌تر می‌توان طلا را در مقیاس بزرگ‌تر مثل وسایل پر زرق‌و‌برقی مانند یک لوستر به کار برد. این کارها می‌تواند یک المان طراحی فوری و تاثیرگذار را در فضای داخلی یک اتاق به نمایش بگذارد. نور یکی از اجزای مهم در طراحی داخلی است. چراغ‌های زیبا نه‌تنها بار زیبایی‌شناختی و تنظیم تم لازم را در اتاق بر عهده دارند، بلکه نقش عملکردی مهمی را هم ایفا خواهند کرد.

تطبیق‌پذیری رنگ به شما امکان می‌دهد تا به جلوه‌های طراحی جالبی برسید. مثلا وسایل روشنایی زرد و طلایی در پس‌زمینه دیوارهای روشن و تاریک بسیار مطلوب به نظر می‌رسند. ترکیبی از سفید و طلا به‌صورت بصری می‌تواند درخشش دومی را کاهش دهد بدون اینکه اتاق را از وقار و پیچیدگی بیندازد.

ترکیب مشکی و طلایی در سطوح دیوارها و لامپ‌ها جلوه‌ای از رمز و راز و تجمل محتاطانه به اتاق خواهند بخشید. برای وسایل روشنایی در رنگ‌های طلایی باید از لامپ‌هایی با نور زرد استفاده کرد که به‌صورتی ایده‌آل با درخشش فلز ترکیب می‌شود. برای اتاق‌هایی که به‌سبک قدیمی تزیین شده‌اند، لوسترها، چراغ‌های کف، لامپ‌ها و دیوارکوب‌ها با سطوحی کهنه و مصنوعی گزینه‌های مناسب‌تری خواهند بود.

نورپردازی -تاثیر دکوراسیون داخلی طلایی در فضاها

۲. تناسب و عدم اغراق

از طرف دیگر، به کار بردن رنگ طلایی (برگ یا کاشی) روی دیوار پشتی شومینه می‌تواند جلوه‌ای مجلل، منحصر به فرد و زیبا در دکوراسیون داخلی طلایی آشکار سازد. اگر بیش از یک رنگ طلا را به طرح وارد کرده‌اید، اما خواهان تعادل بیشتری هستید، بقیه پالت طرح را خنثی نگه دارید. هر طرحی که خیلی شلوغ باشد با رنگ مبارزه خواهد کرد و می‌تواند تضاد بصری و ناهماهنگی ایجاد کند.

طلا یک محصول پر زرق‌و‌برق به‌حساب می‌آید. بنابراین وقتی در نظر دارید که آن را در ترکیب با منسوجات مختلف قرار دهید باید به دنبال فضاهای لوکس و مشابه بگردید. پارچه‌هایی مانند مخمل، مویر، چرم یا جیر همگی همراهان مناسبی برای طلا شمرده می‌شوند و همچنین به جا افتادن طرح کلی کمک می‌کنند. زیرا هدف اصلی آن است که این محصول گران‌بها بتواند سایر عناصر موجود در اتاق شما را نیز تقویت کند، نه اینکه مدام با همسایه‌های نه چندان باشکوه خود مقایسه شود.

۳. مبلمان و وسایل جانبی

از نظر وسایل دائمی‌تر مانند مبلمان باید به جای وسایل چوبی و پلاستیکی به فلز متعهد باشید. کاغذدیواری‌های طلایی و باکیفیت را برای دیوار شاخص، ورق طلا را برای سقف دراماتیک و کاشی‌های موزاییکی و زیبا را برای کف در نظر بگیرید. این موزاییک‌ها همچنین برای مناطقی مانند سایر دیوارها یا اسپلش‌بک انتخابی عالی هستند.

افزودن اقلامی مانند قاب عکس طلایی، لامپ، کوسن یا تزییناتی با منگوله طلایی نیز شما را در نقطه شروع خوبی برای شکل داده به دکوراسیون داخلی طلایی قرار خواهند داد. درک نحوه ایجاد یک ترکیب در نظر گرفته‌شده در مناطق کوچک‌تر به شما در استفاده از طلا در سراسر اتاق یا حتی یک ملک کامل اطمینان بیشتری می‌دهد. به همین دلیل است که استفاده از یک طرح داخلی آماده از فضای مجازی در این مواقع می‌تواند بسیار سودمند ظاهر شود.

مبلمان با رنگ طلایی همیشه با دکوراسیون هماهنگ و زیبا به نظر نمی‌رسد. فراوانی جزییات طلایی، کنده‌کاری‌های چوبی استادانه و براق گاهی اوقات بسیار نامناسب جلوه می‌کنند. با این حال، مدل‌های تازه‌تر مبلمان وجود دارد که رنگ طلایی آن‌ها کاملا با سبک‌های خاصی مطابقت خواهند داشت.

مثلا مبلمان لاکونیک سفید و طلایی برای آشپزخانه‌های مینیمالیستی و بزرگ مناسب است. دکوراسیون اتاق‌های با تکنولوژی پیشرفته را می‌توان با یک میز قهوه‌ای‌رنگ زیبا همراه با یک صفحه شیشه‌ای روی یک قاب طلایی تکمیل کرد. ترکیب فلز و شیشه کاملا مدرن و شهری به نظر می‌رسد و مخصوصا با آپارتمان‌های شهری جمع‌وجور تناسب دارند.

تاثیر دکوراسیون داخلی طلایی در فضاها-مبلمان و وسایل جانبی

۴. تزیین دیوارها

هنگام تزیین سطوح بزرگ، بهتر است ترکیبی روشن را با استفاده از نقاشی‌ها و آینه‌ها در قاب‌های طلایی خلق کنید. اگر رنگ طلایی برای تزیین دیوارها مورد استفاده قرار گرفته است در تمام جزییات دیگر باید رنگ‌های خنثی را به خدمت بگیرید. مثلا برای انتخاب رنگ روکش مبلمان به رنگ سفید یا خاکستری بیندیشید و برای نصب پرده‌ها، پارچه‌هایی ساده و با حداقل جزییات را به نمایش بگذارید.

رنگ طلایی گرم از نظر بصری اتاق را کوچک نشان خواهد داد. بنابراین بهتر است استفاده از آن را در اتاق‌های کوچک و به هم ریخته کنار بگذارید. هنگام انتخاب کاغذدیواری با دکور طلایی از الگوهای هندسی دقیق و خطوط عمودی بهره ببرید. زیرا مونوگرام‌ها فقط برای سبک‌های باشکوه شاهانه و هیروگلیف‌های آراسته شرقی مناسب هستند.

درنهایت به ترکیب هم‌زمان بافت براق و مات در عناصر دکوراسیون داخلی طلایی نزدیک نشوید. زیرا چنین ترکیبی کاملا اضافی است و می‌تواند تصویر کلی را در فضای داخلی به هم بزندی. بنابراین، سایه‌روشن‌ها باید با احتیاط زیاد برای دکوراسیون دیوار استفاده شوند. زیرا در مناطق بزرگ، انعکاس‌های فلزی می‌توانند زیاد و نامتعارف به نظر برسند.

تاثیر دکوراسیون داخلی طلایی در فضاها تزیین دیوارها

۵. پرده‌های طلایی

قبل از خرید پرده‌های طلایی، توصیه می‌کنیم چند قانون ساده زیر را یاد بگیرید. پرده‌های طلایی کاملا با پرده‌های شفاف و با رنگ‌های مختلف و نیز پنجره‌های ساده ترکیب هماهنگی را می‌سازند. اما برای پنجره‌هایی با اشکال تودرتو و سفارشی اصلا مناسب نیست.

استفاده از پرده‌های طلایی در اتاق‌هایی با مساحت کوچک و دارای سقف‌های کوتاه نیز وحشتناک به نظر خواهد رسید. نزدیک قرار دادن پرده طلایی با پرده‌های نقره‌ای هم گزینه مطلوبی نیست. چنین پرده‌هایی را فقط باید برای پنجره‌های بلند در نظر گرفت که ۲-۳ سانتی‌متر با زمین فاصله داشته باشد یا به عبارت دیگر به زمین نرسد.

کاربرد فلز طلا در دکوراسیون داخلی

طلا تمام مزایای فلزات با ارزش دیگر مانند برخورداری از سطح بازتابنده برای بازگرداندن نور به اتاق و توانایی اضافه کردن حسی از درخشش و مجلل را دارد. اما این فلز بر خلاف پسرعموهای براق خود مانند کروم و نقره یک افزودنی تزیینی مهم را به فضای خود هدیه می‌دهد. این ویژگی آن است که می‌تواند عمق گرما را به دکوراسیون داخلی بیفزاید.

فقط یک قطعه فلزی درخشان طلایی می‌تواند فضا را در جذابیتی بی‌نهایت غرق سازد. با این حال، استفاده بیش از حد طلا در یک طرح داخلی ممکن است درنهایت به یک تالار آینه یا لوکیشنی از فیلم‌های جیمز باند شبیه شود! اگرچه یک تئوری هم وجود دارد که اعتقاد دارد ترکیب کردن فلزات در دکوراسیون، هر قدر هم که باشد زیاده‌روی نیست. اما از نظر ما ایجاد تعادل مناسب در دکوراسیون داخلی طلایی امری کاملا ضروری خواهد بود.

دکوراسیون داخلی طلایی

جمع‌بندی

دکوراسیون داخلی طلایی با مفاهیم پول و ثروت، قدرت، شادی و گرما گره خورده است. بنابراین جای تعجب نیست که طراحان داخلی معروف طرف‌دار استفاده از این المان هستند و هر روز استانداردهای جدیدی را با اساس این معیار تعریف کنند. اگر قصد دارید این طرح دکوراسیون داخلی را در فضای خانه خود پیاده کنید، می‌توانید از مشورت طراحان خبره ما کمک بگیرید. لطفا سوالات و نظرات خود را درباره دکوراسیون طلایی و سایر طرح‌ها در قالب یادداشت با ما در میان بگذارید.

essentialhome

housetodecor

renedekker

bhg

lushome

hackrea

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1356 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم