مکمل رنگ سفید در معماری داخلی

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی

استفاده از رنگ سفید در طراحی داخلی باعث شفافیت ذهنی و القای حس تازگی می‌شود. علاوه بر این رنگ سفید می‌تواند به شما کمک کند که به فضای خود عمق ببخشید و آن را بزرگ‌تر نشان دهید. با این حال، افراط در استفاده از این رنگ نیز می‌تواند باعث سردی فضا شود. یک طراح با استفاده از مکمل رنگ سفید در معماری داخلی از بی‌روح شدن فضا جلوگیری می‌کند. در این مطلب قصد داریم به رنگ سفید در معماری داخلی و مکمل‌های آن بپردازیم.

نماد رنگ سفید در معماری داخلی

سفید رنگی است که به فضا روشنایی می‌بخشد. می‌توانید از این رنگ برای ایجاد یک پالت رنگی آرام و مینیمالیستی استفاده کنید. ترکیب سفید با سایر رنگ‌های روشن‌تر، ظاهری سرگرم‌کننده و پویا را القا می‌کند. رنگ سفید نماد اصالت است. این رنگ از نظر روان‌شناسی در معماری و دکوراسیون داخلی، معصومیت، پاکی و کامل بودن را نمایش می‌دهد. رنگ سفید یک بوم خالی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مجموعه‌ای از مبلمان و لوازم با رنگ‌های مکمل را در نظر بگیرید و به نقاشی فضا بپردازید.

مکمل‌های سفید در طراحی داخلی

سفیدی بیش از حد در یک اتاق می‌تواند فضای شما را خسته‌کننده جلوه دهد. بیایید با خلاقیت در چرخه رنگ به طراحی خود عمق و جذابیت اضافه کنیم تا بهترین رنگ‌هایی را پیدا کنیم که با رنگ سفید هماهنگ هستند. سفید روشن تقریبا با هر رنگ دیگری مطابقت دارد.

ترکیب رنگ سفید با مشکی

هیچ ترکیب رنگی سنتی‌تر از سیاه و سفید وجود ندارد. اگرچه این ترکیب ممکن است کنتراست بالایی داشته باشد، اما راه‌هایی برای نرم‌تر کردن ظاهر این ترکیب وجود دارد. یکی از رنگ‌ها را به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و فضایی ایجاد کنید که ۷۰ درصد آن یک رنگ باشد. سپس، تم رنگ دیگر را برای تعادل اضافه کنید.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با مشکی.png

ترکیب رنگ سفید با قرمز

جذاب‌ترین مکمل رنگ سفید در معماری داخلی رنگ قرمز است. رنگ‌های سفید و قرمز در کنار هم روح‌بخش هستند. این دو رنگ در به تصویر کشیدن فضای رمانتیک طرف‌داران زیادی دارند و به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. رنگ قرمز ویژگی دراماتیکی را در یک اتاق به وجود می آورد و توجه افراد را به خود جلب می‌کند و هر مکانی را زنده، شیک و شخصی جلوه می‌دهد.

ترکیب رنگ سفید با قرمز- مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png
مکمل رنگ سفید در معماری داخلی- ترکیب رنگ سفید با قرمز.png

ترکیب رنگ سفید با قهوه‌ای

ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ سفید یک طراحی کلاسیک محسوب می‌شود. وقتی ترکیب این دو رنگ اصلی را با هم به کار می برید به سمت گرم شدن فضا حرکت می‌کنید. با افزودن رنگ و بافت می‌توانید ترکیبی عالی از رنگ‌های خاکی با سایه‌های مختلف قهوه‌ای با رنگ سفید را نمایش دهید. بسیاری از طراحان دو رنگ قهوه‌ای و سفید را برای طراحی تمامی فضاهای داخلی به کار می برند.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی-ترکیب رنگ سفید با قهوه‌ای.png
مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با قهوه‌ای.png

ترکیب رنگ سفید با خاکستری

رنگ خاکستری را نیز می‌توانید به‌عنوان مکمل رنگ سفید در طراحی داخلی در نظر بگیرید. خاکستری یکی از بهترین رنگ‌های خنثی است که به راحتی با رنگ سفید هماهنگ می‌شود و برای ایجاد فضایی منسجم و جذاب به خوبی با سفید ترکیب می‌شود. بنابراین، اگر ظاهر مینیمالیستی را ترجیح می‌دهید از ترکیب سفید و خاکستری غافل نشوید. اگرچه به اندازه ترکیب رنگ سیاه و سفید پررنگ نیست، اما باز هم فوق‌العاده شیک خواهد بود.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با خاکستری.png

ترکیب رنگ سفید با سبز

ترکیب سفید با سایه‌های سبز همیشه یک ترکیب برنده به‌شمار می آید. رنگ سبز توانایی شگفت‌انگیزی در طرح‌های مختلف و ایجاد پالت‌های رنگی زیبا دارد. رنگ سفید به سبز اجازه می‌دهد عمیق، تازه و تمیز باشد. از ترکیب سبز و سفید می‌توانید در تمامی بخش‌های خانه بهره ببرید.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی با سبز.png
مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با سبز2

ترکیب رنگ سفید با بژ

اگر به‌ دنبال سایه خنثی تیره‌تر هستید، همیشه می‌توانید روی رنگ بژ حساب کنید. برای طراحی زیبا و در عین حال ساده، بژ و سفید یک ترکیب رنگ عالی هستند. اگر نمی‌خواهید رنگی خیلی روشن یا خیلی تیره را در کنار رنگ سفید بیفزایید، اما به چیزی نیاز دارید که به تعادل فضا کمک کند به سراغ رنگ بژ بروید. بژ به‌عنوان مکمل رنگ سفید در معماری داخلی باعث خواهد شد فضا در عین سادگی اصیل نیز به نظر برسد.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با بژ.png
ترکیب رنگ سفید با بژ 2مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png

ترکیب رنگ سفید با آبی

ترکیب سفید و آبی می‌تواند جلوه‌هایی از کلاسیک تا مدرن را به نمایش بگذارد. آبی و سفید ترکیبی جذاب است که همیشه تازه به نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند اتاق را به رنگ آبی طراحی کنید یا فیروزه‌ای، می‌توانید یک فضای سلطنتی یا یک فضای مدرن را به وجود بیاورید. این دو رنگ به‌قدری با هم سازگار هستند که به‌راحتی می‌توان رنگ‌های دیگر مانند طلایی، خاکستری، متالیک، قرمز و سبز را به آن‌ها اضافه کرد.

ترکیب رنگ سفید با آبی مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png
ترکیب رنگ سفید با آبی 2مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png

ترکیب رنگ سفید با صورتی

اگر می‌خواهید در فضای خود ظاهری ملایم، زنانه و دل‌پذیر داشته باشید، به ترکیب رنگ سفید و رنگ صورتی صورتی بیندیشید. ترکیب یک اتاق سفید با رنگ صورتی احساس شگفت‌انگیزی می‌دهد. امتیاز ترکیب فوق را می‌توان در این دانست که این رنگ‌بندی برای هر فضایی مناسب است. به‌عنوان مثال، دیوارهای سفید با مبل‌های صورتی روشن و سایر لوازم جانبی، اتاق را خیره‌کننده نشان می‌دهند.

علاوه بر این، می‌توانید دیوارهای خود را به‌رنگ صورتی درخشان در بیاورید، سپس آن را با موکت سفید مخملی طراحی کنید. اگر طراحی را برای فضای اتاق خواب انجام می‌دهید از روتختی سفید نیز می توانید کمک بگیرید.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با صورتی.png

ترکیب رنگ سفید با زرد

اگر می‌خواهید اتاقی آفتابی و روشن را در اختیار خود بگیرید، ترکیب رنگ سفید و زرد بهترین انتخاب خواهد بود. رنگ زرد به‌تنهایی نیز می‌تواند فوق‌العاده باشد. در حالی که زرد انرژی را به هر فضایی می‌آورد، ترکیب آن با رنگ سفید در عمیق‌تر نشان دادن فضا تاثیر می‌گذارد. این ترکیب رنگی همچنین با رنگ‌های عمیق دیگر مانند سرمه‌ای یا نارنجی به خوبی کار می‌کند یا با سبز یا آبی ملایم فضا را روشن نگه می‌دارد.

مکمل رنگ سفید در معماری داخلی ترکیب رنگ سفید با زرد.png

ترکیب رنگ سفید با طلایی

طلایی را معمولا عنصری پررنگ می‌دانند که ظاهری زیبا و مجلل ایجاد ‌می‌کند. با این حال، اگر با دقت ترکیب نشود، ممکن است کمی دل‌زدگی در پی داشته باشد. لوکس‌ترین مکمل رنگ سفید در معماری داخلی را باید رنگ طلایی دانست. پس‌زمینه سفید با تم‌هایی از رنگ طلایی فوق‌العاده، به نظر می‌رسد. این تم برای وسایل سفید، مبلمان یا پرده‌ها صدق می‌کند. برخی از لوازم جانبی طلایی مانند آینه، گلدان یا بالش‌ها را برای روح دادن به ظاهری ساده اضافه کنید. مطمئن شوید که فضا را با رنگ سفید برای ایجاد هماهنگی متعادل کنید.

ترکیب رنگ سفید با طلایی مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png

ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های متنوع چوب

رنگ سفید و چوب یک ترکیب زیبا و قابل‌اعتماد است. یک ویژگی انحصاری درمورد چوب وجود دارد که روشنایی رنگ سفید را به نمایش می‌گذارد. همین نکته درمورد سفید صدق می کند که گرما، غنا و بافت چوب را نشان می‌دهد. اما فراتر از ظاهر خوب در کنار هم، رنگ سفید و چوب ترکیبی ماندگار در طراحی داخلی به حساب می‌آیند که حتی با تغییر روندها و سلیقه‌ها در طول زمان، از مد نمی‌افتند. به عبارت دیگر، شما از ترکیب چوب و رنگ سفید در خانه خود خسته نخواهید شد. در اینجا شش ایده را با هم بررسی می‌کنیم.

گزینه‌های مختلف چوب را بررسی کنید

انواع و رنگ‌های مختلف چوب وجود دارد. از یک طرف، شما انواع چوبی دارید که به طور طبیعی از نظر ظاهری گرم هستند و سپس انواع دیگری نیز دارید که از نظر ظاهری خنک‌تر یا خنثی‌تر هستند. برای اینکه بفهمید با چه نوع چوبی کار می‌کنید، باید ته‌رنگ‌ها را بررسی کنید.

• چوب‌های گرم دارای ته‌رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد خواهند بود. برخی از نمونه‌هایی از چوب‌های با رنگ گرم که به خوبی با هم کار می‌کنند، عبارت‌اند از گیلاس، بلوط سفید، ماهون و افرا.
• چوب‌های سرد از ته‌رنگ‌هایی مانند خاکستری، مایل به قرمز، سیاه، آبی و گاهی حتی سبز برخوردار هستند. برخی از نمونه‌های چوب‌های با رنگ سرد که به خوبی با هم کار می‌کنند، عبارت‌اند از: گردو، زبان گنجشک، صنوبر، کاج و ونگ.
• چوب‌های خنثی ته‌رنگ بژ دارند. برخی از نمونه‌های چوب‌های با رنگ خنثی شامل فندق، بلوط سفید و گردو هستند. به‌عنوان مکمل رنگ سفید در معماری داخلی تم بژ ظاهری جذاب به فضا می‌دهد.

استفاده از چند تناژ چوب و ترکیب با رنگ سفید

ترکیب رنگ‌های چوبی می‌تواند به فضای شما عمق و ظرافت ببخشد. اما وقتی رنگ‌های چوبی را در یک فضای سفید مخلوط می‌کنید، بهتر است چوب‌هایی با همان ته‌رنگ را به کار ببرید. ترکیب چند تناژ چوب با رنگ سفید به فضا حس انسجام و هدفمندی می‌دهد.
اگر مطمئن نیستید که ترکیب کدام رنگ چوبی با فضای سفید هماهنگ خواهد بود با بررسی رنگ‌های چوبی شروع کنید که از قبل در فضای خود دارید. شما باید به فکر تهیه یک تن چوب غالب باشید، پس از ته‌رنگ بزرگ‌ترین سطح چوب موجود در فضا ایده بگیرید و همان تن چوب را در بقیه فضا نیز مورداستفاده قرار دهید.

استفاده از چند تناژ چوب و ترکیب با رنگ سفید-مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png

انتخاب سایه سفید

درست مانند چوب، رنگ‌های سفید نیز می‌توانند ته‌رنگ‌های مختلفی داشته باشند. سفید گرم دارای ته‌رنگ صورتی، نارنجی، قرمز یا زرد است، در حالی که سفید سرد ته‌رنگ آبی، بنفش یا سبز دارد. برای تعیین ته‌رنگ یک سایه خاص از این رنگ، آن را با یک صفحه کاغذ سفید مقایسه کنید. کاغذ به‌عنوان یک خط پایه عمل می‌کند و به برجسته شدن ته‌رنگ سفید یاری می‌رساند.

رنگ سفید و چوب زمانی با هم بهتر عمل خواهند کرد که ته‌رنگ مشابه باشد. به‌طور خلاصه، اگر رنگ چوب شما گرم است، بهترین انتخاب برایتان یک رنگ سفید گرم خواهد بود. اگر رنگ چوبی که در اختیار دارید در شمار رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد باید به سراغ رنگ سفید سرد بروید. اگر رنگ چوب شما خنثی است از هر دو رنگ سفید گرم یا سرد می‌توانید بهره ببرید. اما به اطمینان برسید که انتخاب‌تان با تمام فضا سازگاری نشان می‌‌دهد.

طراحی اسکاندیناوی با زیبایی‌شناسی مینیمالیستی

طراحی اسکاندیناوی با زیبایی‌شناسی مینیمالیستی، پالت رنگی خنثی و مقدار زیادی بافت طبیعی و عناصر ارگانیک مشخص می‌شود. به این ترتیب، رنگ سفید بدون هیچ مشکلی خود را به طراحی اسکاندیناوی نزدیک می‌کند. چوب هم همین‌طور است، اگرچه چوب‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر و دانه‌های ظریف و گره‌های کم‌رنگ و نشانه‌های تیره به بهترین وجه برای سبک طراحی اسکاندیناوی مناسب هستند. رایج‌ترین انواع چوب برای فضاهای این سبک، راش، زبان گنجشک و کاج به‌حساب می‌‌آیند.
اگر به‌دنبال ظاهر و حس تمیزی از طراحی اسکاندیناوی هستید، پس اجازه دهید انتخاب‌های طراحی شما با بی‌نظمی و شلوغ نگه‌داشتن فضا توسط اثاثیه غیرضروری بدرخشد. در طراحی چیدمان از عناصر زیست‌پذیر، نور طبیعی و خطوط تمیز استفاده کنید.

طراحی اسکاندیناوی با زیبایی‌شناسی مینیمالیستی -مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png

طراحی ساحلی

طراحی ساحلی با فضای داخلی شفاف و سفید همراه با سایه‌های آبی، منسوجات طبیعی و رنگ‌های چوب کم‌رنگ مانند راش و افرا شناخته می‌شود. چوب‌های فرسوده که به‌طور طبیعی توسط زمان یا عناصر محو شده‌اند برای طراحی ساحلی نیز عالی هستند.

طراحی ساحلی- مکمل رنگ سفید در معماری داخلی.png

کنتراست بین رنگ سفید و چوب را افزایش دهید

از نظر رنگ و بافت، تضاد طبیعی بین رنگ سفید و چوب وجود دارد. به‌عنوان مکمل رنگ سفید در معماری داخلی رنگ‌هایی با کنتراست بالا را در نظر بگیرید. تاکید بر کنتراست راهی عالی برای عمق بخشیدن به فضا یا برجسته کردن یک عنصر یا ویژگی خاص است.

• تیرهای چوبی در مقابل سقف سفید توجه را به ارتفاع یا شیب سقف جلب می‌کند و به سقفی جلوه معماری می‌دهد که در غیر این صورت تنها یک سقف خنثی و روان خواهد بود.
• یک دیوار گالری که آن را قاب‌های چوبی تشکیل داده‌اند، واقعا در برابر یک دیوار کاملا سفید زیبا ظاهر می‌شود.
• کمک گرفتن از یک میز قهوه‌خوری در کنار یک فرش سفید بکر یا در کنار مبل‌های چرمی سفید، رنگی خیره‌کننده به اتاق می‌دهد.
• همچنین یک هود چوبی در آشپزخانه سفید توجه را جلب و فضا را خوشایند می‌کند.
اگر می‌خواهید کنتراست بیشتری به وجود بیاورید، چوب‌های تیره‌تر مانند گردو، کوآ و چوب ماهون را از خاطر نبرید.

همچنین می‌توانید چوب‌های روشن‌تر با لکه‌های تیره را نیز به خدمت بگیرید. غنای رنگ‌های تیره‌تر چوب باعث می‌شود که سفید در مقایسه با آن روشن‌تر به نظر برسد و به ترکیب چوب و رنگ سفید جلوه بصری بیشتری می‌دهد.

ترکیب رنگ سفید با متریال دیگر

ترکیب چوب و رنگ سفید حس کنتراست را دو چندان می‌کند. برای جلوگیری از غرق شدن فضای سفید با چوب از موادی مانند فلز، شیشه و منسوجات نرم می‌توان استفاده کرد که در بین چوب برجسته می‌شوند و حس خاص‌تری را به فضا می‌دهند. استفاده از رنگ سفید مرمری با فلز نیز می‌تواند فضای زنده و پویایی را خلق کند. بافت رنگ‌ها نیز می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. به‌عنوان مثال، ترکیب رنگ سفید با روکش مات، ظاهری آرام‌تر از ترکیب سفید با روکش براق ایجاد خواهد کرد.

جمع‌بندی

هنگامی که به‌دنبال رنگ‌هایی هستید که با سفید همخوانی دارند، بسیار مهم است که تن رنگ‌ها را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، ترکیب سفید با رنگ‌های روشن، ظاهری زنده‌تر ایجاد می‌کند، در حالی که ترکیب سفید با رنگ‌های تیره‌تر کنتراست را افزایش می‌دهد. انتخاب مکمل رنگ سفید در معماری داخلی به سلیقه و عادات روحی طراح بستگی دارد. رنگ سفید را رنگی می‌دانند که به‌راحتی می‌تواند با اکثر تم‌ها، چوب‌ها و رنگ‌های دیگر سازگاری یابد و به جذابیت دوچندان فضا بینجامد.

forbes

decoraid

livingspaces

archute

decoraid

archute

۱/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2410 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم